Nekje smo prebrali, da je pojavnost na Facebooku zelo pomembna. Posledično se odločimo, da si bomo skreirali svojo Facebook stran in preko nje začeli nagovarjati milijonsko tržišče, ki nam je na voljo. Vzpostavimo Facebook stran, dodamo vse grafične elemente, objavimo par novic in informacij, pri tem seveda ne izpustimo kakšne fotografije mucka, na katero dopišemo s Comic Sans pisavo rek, ki ga bodo naši privrženci delili naprej in tako širili glas o nas. In čakamo, da se zgodi efekt snežene kepe, ki bo povzročil hitro povečanje številka privržencev, kot tudi “všečkov” na naši strani.
Ker se slednje ne zgodi ravno tako preprosto, kot smo si predstavljali, si poskušamo pomagati tako, da povabimo svoje prijatelje, da naj postanejo privrženci naše Facebook strani in jih prosimo, da delijo to naprej. V najboljšem primeru se odločimo, da bomo organizirali nagradno igro, ki bo delovala na principu – “všečkaj”, komentiraj, deli. Ta princip je v zadnjem času, odkar je Facebook to spet dovolil, postal vseprisoten. Vendar se bo tudi to kmalu spremenilo in Facebook ne bo več omogočal tega.
Ko imamo vse to narejeno in ugotovimo, da imamo na Facebook strani samo 100 privržencev, začnemo razmišljati, kako povečati bazo. Kje najti vse tiste uporabnike, ki nas še niso “všečkali”? Pomagamo si z Googlom, kjer dobimo spletne servise, ki nam za majhne zneske omogočijo, da kupimo privržence naše Facebook strani. V bistvu je zadeva zelo preprosta – vpišemo URL naslov naše Facebook strani, izberemo ciljno javnost (kjer nam to omogočajo) in plačamo. In potem se divimo številu privržencev na naši Facebook strani. Številka se eksponentno poveča in smo povsem navdušeni.
Realnost je malce drugačna. V večini primerov to niso resnični uporabniki, ampak so to “produkti” farm, ki se ukvarjajo ravno s tem – kreirajo uporabnike, katere potem prodajajo. Če bi v svojem Facebook Insightu preverili od kje prihajajo ti uporabniki, bi bili presenečeni. Na žalost si z njimi čisto nič ne moremo pomagati, saj to ni naša ciljna javnost, ki bi jo zanimala naša Facebook stran, niti z njimi ne prihaja do interakcij. Vendar je število všečkov na naši Facebook strani visoko in tudi to nekaj pomeni, kajne?
Ali pa tudi ne, odvisno od zastavljenih cilje, predvsem pa od strategije, ki jo je zelo pomembno pripraviti vnaprej in nam pomaga pri marsikateri dilemi, ki jo imamo, ko upravljamo Facebook profil. Predvsem pa je strategija pomembna, saj so v njej osnovni parametri celotne komunikacije na Facebooku, kot tudi razni scenariji, ki se nam lahko zgodijo, medtem, ko mi upravljamo svojo Facebook stran.
Število všečkov ne održava dejanskega stanja privrženosti blagovni znamki, ali vaši Facebook strani, ampak je zgolj mašilo, ki pride prav, ko je potrebno operirati s številkami. Z realnostjo pa ima precej malo veze, sploh po tem, ko je Facebook nazadnje spremenil svoje algoritme in je vse skupaj namenjeno zgolj plačani promociji, saj se z organsko promocijo ne dobi prav veliko.
