Mediji delujejo v interesu javnosti

Zadnje dni se v Sloveniji veliko govori o lestvici najbogatejših Slovencev. Mediji so dobili temo v katero so lahko ugriznili in začelo se je mrcvarjenje podjetnikov, ki so na lestvici. Seveda, vse v interesu javnosti! Ker javnost si želi takšnih zgodb in javnost si želi mrcvarjenja.

Mogoče bi se bilo smiselno na začetku vprašati, komu je v interesu da se vsako leto naredi lestvica najbogatejših Slovencev?
Medijem? Javnosti? Ljudem, ki so na lestvici? Verjetno ta lestvica največ koristi prinese medijem, kajti javnost se rada naslaja nad takšnimi podatki. Vendar je na drugi strani vprašanje – ali bi javnost preživela brez takšne lestvice? Odgovor je preprost – seveda bi, če ne bi nihče ustvaril potrebe po tem, bi šel svet lahko povsem mirno mimo. Torej, medijem je v interesu, da pišejo takšne zgodbe, saj dobijo za mesec dni materiala in neskončno ugibanj in odkritij, ki jih potegne takšna lestvica. Narod dobi kost, s katero se veselo ukvarja precej časa in niti ne opazi, da je realni svet nekje zunaj, predvsem pa da je obremenjevanje s tem, koliko ima kdo bogastva, nesmiselno.

Ali so podatki točni?
Nikoli se še nisem poglabljal v samo metodo vrednotenja premoženja ljudi, ki so na lestvici najbogatejših, vendar vedno znova skomignem z rameni, ko vidim, da je znesek premoženja posameznika napisan na par 100.000 eurov! Nekako si ne predstavljam, da bi lahko podjetjem, ki ne kotirajo na borzi in ki imajo izredno veliko premoženja v svojem IP-ju, tako preprosto določili njihovo vrednost? Prav tako me vedno znova zanima, glede na to, da mediji veliko pišejo o tem, da imajo podjetja sedeže v davčnih oazah, kako priti do podatkov o prometu teh podjetij. Sploh v primeru, ko ni to zgolj eno podjetje, ampak kup povezanih, kar poznamo iz veliko primerov, ki so se v javnosti pojavljala v preteklem obdobju?

Ali ima podjetnik pravico do zasebnosti?
Vprašanje, ki se mi zdi zelo na mestu, vendar pozabljamo nanj. Ali imajo posamezniki, ki jim je uspelo zgraditi milijonski imperij pravico do zasebnosti? Pravico do tega, da ne odgovarjajo na “vprašanja” novinarjev in se ne ukvarjajo s temi stvarmi, ker jih niti ne interesirajo niti si ne želijo takšne medijske publicitete. Kot sem se pred parimi dnevi spraševal, ali so mediji pomagali do vzpostavitve imperija Outfit7, s tem da so poročali o njih in jim dajali medijsko podporo, ko so šele postavljali temelje? Niso. Sedaj, ko jim uspeva, pa bi polnili svoje strani z njihovimi zgodbami. Nekako tako gre to v medijskem svetu in niti ne upam več, da bi se karkoli lahko spremenilo na tem področju.

Moj odgovor na vprašanje – seveda jo ima. Vsak se lahko odloči po svoji volji ali bo komuniciral z mediji, predvsem pa ima vsak možnost in pravico zavrniti “intervjuje”, kjer gre zgolj za seciranje posameznika, brez vsake vsebine (razen parih izjem).

Zakaj torej mediji delujejo v interesu javnosti?
Ali res delujejo v interesu javnosti? No, mogoče. Vendar dejstvo je, da ta javnost, katere interese pokrivajo, niso njihovi bralci. Mogoče delujejo v interesu katere druge javnosti, ki ima pač večji vpliv, saj bi se v nasprotnem primeru mediji ne ukvarjali s preživetjem, ampak bi bili njihovi bralci zadovoljni in srečni, ker bi dobili vsebine, ki bi bile za njih smiselne in po njihovih željah.

In še primer. Razumem, da se da medije zelo dobro izkoristiti v svojo smer, če ima nekdo korist od tega. Javne osebnosti v Sloveniji, ki niso na lestvici, to s pridom izkoriščajo (spomnimo se Damjana Murka, vseh misic in wannabe uspešnih podjetnic in podobnih oseb). Osebe, ki so na lestvici ne potrebujejo takšne prepoznavnosti, saj se zavedajo, da kljub pojavljanju v vseh mogočih oblikah v medijih, se njihov imperij ne bo povečal, prav tako pa ne bodo imeli koristi od tega.

Povsem razumem, da se nekateri odpovejo raznim intervjujem in delajo tisto, kar jim gre najboljše od rok – in to tudi dokažejo s tem, da se pojavijo na eni izmed lestvic, ki je “kao” pomembna v Sloveniji. Nekateri pa bi radi samo delali dobre stvari in jih to niti ne gane, dasiravno so najbogatejši v Sloveniji!

Talking Heads Road To Nowhere Photos 05
Mediji delujejo v interesu javnosti
Talking Heads Road To Nowhere Photos 02
Mediji delujejo v interesu javnosti

Komentarji so zaprti.