Domen Savič je aktiven državljan Slovenije. Je eden izmed tistih, s katerim ni dobro zobati češenj in čigar akcije, ki jih zaneti na družbenih omrežjih imajo velik vpliv tudi na svet v katerem vsi dejansko živimo. Pogosto se ne strinjam z njim, pa vendar ga spoštujem, ker ima jajca, da se odloči da bo prišel stvari do konca in da bo nekaj spremenil. Domen Savič vsem ostalim državljanom vedno znova pokaže, kako se lahko stvari spreminjajo, oz. da vedno obstaja pot, če je volja.

Slednje se je pokazalo tudi v zadnjem primeru, ko je ravnatelj storil samomor in se je Domen odločil, da sproži akcijo, ki jo je poimenoval Dajmo medije v medije! in kjer se je na družbenih omrežjih spravil na podjetja, ki oglašujejo na Slovenskih Novicah. S preprostimi vprašanji o družbeni odgovornosti za katero se zavzemajo podjetja, ki so oglaševala na Slovenskih Novicah je dosegel to, da so le ta podjetja odstranila oglase, predvsem pa je dobil njihove odgovore na vprašanja, ki jih je zastavljal.

Družbeni mediji so postali dvorezen meč – neskončno število uporabnikov in na drugi strani par ljudi, ki upravljajo račune podjetij. Glede na to, da ljudje, ki upravljajo račune na družbenih omrežjih ne odločajo o vsem, je bila verjetno za njih situacija v kateri so se znašli precej bolj kompleksna, kot je izgledalo na prvi pogled. In sam sem se za trenutek postavil v njihovo kožo – kako bi se počutil kot zaposlen v Simobilu, ki se ne strinjam s tem, da se moje podjetje oglašuje v Slovenskih Novicah, pa vendar ne dobim pravih odgovorov nadrejenih o tem. Če bi se vsak dan, par dni zaporedoma pojavljaja takšna vprašanja in bila množična retvitana, potem se res ne bi dobro počutil. Ampak ta aspekt je pri meni prisoten že od vsega začetka.

Druga stvar, ki pa se jo zavedam pa je dejstvo, da je medijski zakup pripravljen vnaprej in da poteka preko različnih mrež. Te mreže potem prikazujejo oglase na spletnem mestu Slovenskih Novic in podjetja sicer vedo, da se oglašujejo pri njih, vendar nimajo velikega vpliva na vse skupaj. Lahko samo izločijo spletno mesto in na njem ne oglašujejo – glede na domet, ki ga imajo Slovenske Novice v realnem svetu..

Moje razmišljanje gre tudi v smer, da od oglaševanje na spletu Slovenske Novice ne morejo preživeti niti 5 zaposlenih?! Lahko se seveda motim. Vendar so se podjetja, po velikem številu elektronske pošte, ki so jo sprejela, odločila da ne bodo več oglaševala pri njih.

Kako jaz vidim to akcijo? Domen je dokazal kaj je je aktiven državljan. Kot je sam napisal je bila to akcija vseh, ki so sodelovali v njej. Definitivno je ta akcija dokazala, da se da spreminjati stvari, če si dovolj trmast in če imaš vizijo in cilj. Očitno Domen ima oboje in ima čas, da se ukvarja s tem. Ali se je lotil hobotnice pri lovkah ali glavi? Jaz dvomim, da se bo poročanje Slovenskih Novic spremenilo, če bodo odšli oglaševalci. Tudi dvomim, da se bo vsebina čez noč spremenila – kar se vsak dan dokazuje z novimi in novimi članki, ki jih objavljajo.

Se je pa posledično s to akcijo odzvalo tudi Društvo novinarjev Slovenije in upam, da je to tista prava pot, ki bi se morala zgodita – da se začnejo odgovorni pogovarjati o etiki v novinarstvu in da bi se takšni primeri tudi jasno obsodili. Vendar po drugi strani – bralci si želijo kri in to jim dajo novinarji določenih medijev.

Domen Savič in 140 znakov

Domen Savič in 140 znakov

 

One Response to Domen Savič in 140 znakov

  1. Miha says:

    Savič je že mal tečen s tem nabijanjem čez slovenske novice. A zdaj so pa oni vsega krivi? SN se ve kak cajteng so že 20 let in bojo naslednjih 20 enake. Sploh pa za primerjavo kaj se je okol ravnatelja pisalo na netu in kazalo na TV niso SN nič!! na priemr: a ko je pa avdić printal majice z vislicami in ravnateljem in se mu smejal po telefonu direktno v eter, je blo pa vse v redu? pa ko so na tv kazali posnetek tako cirka en teden non stop??

    tak da tole nabijanje sam enega cajtenga je mal glupo ker se drugi sam privoščljivo smejijo in nisi naredu nič. Naslednjič bo pa itak enako spet jovo na novo

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.