Kontrola vinjet VS izločanje tovornjakov na avtocestah

Sneg je, tako kot vsakič prej, pred parimi dnevi spet prikazal realno situacijo na naših cestah. Kljub napovedim vremenoslovcev je sneg zopet presenetil vzdrževalce cest in avtocest in povzročil kaos na naših že tako, ob jutranjih konicah, obremenjenih cestah. Kdo je kriv, da so nastajali zastoni na avtocestah sploh ni tako relevantno vprašanje – ali so to vozniki, ki so se brez zimske opreme odločili, da vseeno poskusijo svojo srečo, ali vzdrževalci cest, ki niso dovolj zgodaj začeli s pluženjem in posipavanjem, kar bi prihranilo marsikateri zdrs vozil in tudi nesrečo, ki so se dogajale v teh dneh.

Dejstvo je, da je na naših cestah zelo veliko tovornjakov – tranzitni promet je precej velik, vendar na žalost nimamo ničesar od njega. Imamo pa tovornjake, ki ob sneženju povzročijo še dodatne preglavice, saj vozniki tovornjakov iz Grčije in podobnih “eksotičnih” dežel nimajo zimskih gum na svojih vozilih in vseeno preizkušanjo svojo srečo na naših cestah. Nekaterim uspe, drugi pa obstanejo sredi ceste in ustvarijo še dodatne preglavice, kljub temu, da bi se morali tovornjaki samoizločati iz prometa.

Problem nastane, ker na naših avtocestah ni dovolj prostora za izločanje tovornjakov. Namesto njih imamo pred Vrhniko protihrupne ograje, ko pa bi bil izločevalni pas tam še kako potreben. Vrhniški klanec na avtocesti je eden izmed tistih predelov, kjer vedno pride do zdrsov in posledično zastojev.

Glede na to, da ima DARS precej zaposlenih, ki kontrolirajo vinjete – sploh danes, ko morajo vozila imeti nove vinjete, bi lahko ti zaposleni sodelovali pri izločanju iz prometa in bi vsaj malce olajšali kaos do katerega prihaja na avtocestah. Vendar ne, veliko boljše je, da oni lovijo tujce, ki pridejo v Slovenijo brez vinjete in jih po 30 sekundah v Sloveniji oglobijo. Ja, na ta način se polne blagajna, po drugi strani pa nihče ne naredi računice, koliko izpada dohodka je zaradi tega, ker vozniki stojijo v kolonah uro in več? Verjetno sploh ni primerljivo in zanimivo bi bilo videti eno takšno študijo!

Par mojih predlogov, ob sneženju, ko bi morala skupaj stopiti policija in upravljavci cest:

  • ob snegu se na prikazovalnikih na avtocestah dejansko opozarja na razmere na cestah! Posledično ne prihaja do zastojev, oz. kolon, ki čakajo ure in ure na avtocesti! Prav tako se izkoristi te prikazovalnike za opozarjanje na izločanje tovornih vozil iz prometa! Prav tako pa na zastoje, česar sedaj ne opazim!
  • cestninske postaje, ki še vedno niso podrte, so lahko odlična točka za preverjanje ustreznosti pnevmatik na tovornih vozilih (kot tudi na osebnih vozilih, če je sneg na cestišču). In taiste cestninske postaje se lahko uporabijo tudi za izločanje vozil. Prav tako počivališča, oz. bencinski servisi ob avtocesti – postavi se policijska kontrola, ki ne spušča naprej vozil, ki niso primerno opremljena!
  • upravljavci avtocest naj, če je potrebno zaprejo del avtoceste in nanjo spravijo plužna vozila, vendar naj pustijo voziti za njimi ostala vozila. V primeru, da so vozila pol ure in več na enem mestu, se naredijo na tistem delu ceste snežni “zameti”, oz. cesta postane težje prevozna!
  • za vozila, ki niso primerno opremljena snežnim razmeram se izda z zakonom določena kazen! To je očitno edini način, da se ljudje z letnimi gumami, brez profila, ne spravijo na cesto ob največjem sneženju!
  • preventivno se poskrbi za obveščenost tujih voznikov tovornih vozil, ki jih ponavadi vidimo pred kamerami, kako se izgovarjajo, da niso vedeli, da je pri nas sneg in da so drugje ceste povsem normalno prevozne.
  • več policistov na ceste ob takšnih razmerah! Ljudje smo namreč ovce in ko se zgodijo takšne razmere, kot so bile te dni, vsi samo razmišljamo, kako se bi rešili – ne glede na vse ostalo. In v takšnih primerih bi bilo super, da bi bila na kraju dogodka policija, ki bi znala reagirati hitro, predvsem pa racionalno. In ki bi znala rešiti takšne stvari na preprost način.
  • vozniki, ki nimajo dejansko nujne poti ob takšnih razmerah, naj ostanejo preprosto doma! Predvsem pa vozniki, ki niso vajeni vožnje po takšnih razmerah, naj takšne dni raje preživijo pred TV ekrani, kot pa da se odpravijo na ceste.

Ja, pametovanje, ki ga ne bo upošteval nihče, kajti zaprmej obstaja n-študij, kjer je vse točno in jasno določeno in za kar je DARS odštel blazne denarje. Pa vendar, ko začne snežiti, vse teorije in pametovanja padejo v vodo in voznikom preostane zgolj to, da se sami bojejo in prebijejo skozi sneg do svoje destinacije.

Ko bo naslednja pošiljka snega, bom spet pizdil nad zastoji, kajti to je očitno postala folklora pri nas – vsi pizdimo, nikoli pa se nič ne spremeni!

sneg nas ni presenetil sploh 02
Kontrola vinjet VS izločanje tovornjakov na avtocestah
sneg nas ni presenetil sploh 03
Kontrola vinjet VS izločanje tovornjakov na avtocestah
  1. Zakaj ima DARS prikazovalnike na avtocestah? Večina od njih ne kaže ničesar.
    Protihrupne ograje ja, protivetrne ne. Zakaj že?

    1. Sem že spodaj nekaj napisal (se opravičujem, bi že prej moral tu odgovoriti), v glavnem pa… prikazovalniki so se sploh izkazali za koristne na moji poti iz Ljubljane v Novo Gorico okoli 23h (nazaj pa sem šel zjutraj ob cca. 7h; sem peljal enega kolega, ki je vrtel na nekem party-ju, pa je rabil treznega voznika) konec decembra, noč pred tisto hudo nesrečo pri Postojni (no, ko sva se vračala, je bil že isti datum, skratka cca. 7 ur pred nesrečo).

      S “pomagali” hočem reči npr. to, mi je na Rebernicah (del AC, ki gre po pobočju Nanosa dol v Vipavsko dolino) vsak prikazovalnik – in tam so pogosti, ker je nov odsek AC – kazal relevantne informacije, IIRC je pisalo “Izredne razmere, omejitev hitrosti 40 km/h” (kaj več se dejansko tudi ni dalo voziti zaradi izjemnega snežnega viharja & sunkov vetra).

  2. Ti dam eno bodico, bolj za razmislek kot čisto zares:

    “Vozniki, ki nimajo dejansko nujne poti ob takšnih razmerah, naj ostanejo preprosto doma!”

    Zakaj se v takih razmerah ne usedeš na vlak? Če morda ne zares hitro, boš vsaj varno in brez živcev na cilju, lahko boš tvital, lahko boš pisal blog, karkoli, namesto da se pizdiš.

    Da ne boš “samo pizdil in nikoli nič spremenil”, naredi tisto kar dejansko lahko. Ker zaenkrat samo pizdiš ;)

  3. No, moja izkušnja s t.i. “prikazovalniki” na AC je pa čisto drugačna… Pratično vedno podajajo relevantne informacije, npr. “Vozite previdno, splolzko cestišče”, “Omejitev na 80 km/h” (tam kjer je 100 km/h), “Zastoji po izvozu za […]” itd.

Komentarji so zaprti.