Kako do poceni spletne strani, so pomislili v podjetju Elektro Maribor? Preprosto, narediš razpis, ki je namenjen študentom Univerze v Mariboru in zmagovalcu ponudiš nagrado 200 eurov?! No, 200 eurov bo Elektro Maribor namenil za grafično predlogo (vstopna stran in vsaj 3 tipične podstrani). Za implementacijo je “nagradni sklad” malce višji – Elektro Maribor bo podelil denarno nagrado v znesku 500 eur in avtor bo imel na voljo 8 tednov časa, da pripravi vse skupaj.

Jeap. Tako se pride precej poceni do spletnega mesta. Razpis Elektra Maribor je objavljen na naslovu – Oblikuj novo spletno stran družbe Elektro Maribor , kjer med drugim piše:

Na natečaj se lahko prijavijo študentje Univerze v Mariboru, ki imajo status študenta. Natečaj bo potekal v dveh sklopih, in sicer (1) grafična predloga in (2) implementacija spletne strani.

V razpisni dokumentaciji pa je med drugim še navedeno:

V grafično predlogo morajo biti vključeni tudi gradniki/moduli in posebnosti obstoječe grafične predloge, in sicer: obvestila o izklopih, prijava na obveščanje o izklopih, vstop v e-storitve, graf porabe električne energije, uradne radijske postaje, kontaktne številke, novice, pogosto iskane/koristne informacije, iskalnik, možnost angleškega jezika..

Ok. Razumem. Kriza je. Študentsko delo je poceni. Spletna mesta oblikuje vsak, ki je kupil računalnik in ki je na netu našel Photoshop.

Vendar, če pogledam skozi prizmo 200 eurov, ki jih Elektro Maribor ponuja za grafično predlogo. Recimo, da je ura študenta, ki obvlada oblikovanje plačana nekje 6 eurov (ja, verjetno pobožne želje za marsikoga, kajne) in če do delim z 200 eurov nagrade, potem pridem na število 33 ur – toliko jih je potrebno za izdelavo grafične predloge spletnega mesta. Sam sicer zagovarjam princip načrtovanja, ki pride pred samo grafiko, vendar očitno je uporabniška izkušnja povsem nepomembna v tem primeru. Ok. 33 ur ima nekdo na voljo, da naredi spletno mesto, ki mora vsebovati cel kup stvari in pri tem ne sme računati stroškov amortizacije računalnika, stroškov prostora, itd..

Po drugi strani pa je smešno, da se fakulteta odloči za takšno sodelovanje, ko gre v tem primeru za dejansko res mizerno plačilo – normalna vrednost grafične predloge za posodobljeno spletno mesto bi bila nekje v rangu 800 – 2500 eurov. Odvisno od izvajalca in odvisno od zahtevnosti (responsive design). Ampak študentje so poceni in jih lahko podjetje Elektro Maribor izkoristi.

In če ne bomo takšnih primerov “slabe” prakse javno obsodili, bo naslednji korak to, da bodo vsi razpisi pripravljeni na podobni osnovi in cene bodo zgolj in samo še nižje, kot so v tem primeru. Vendar ne dvomim, da bo nekdo, ki so mu starši kupili računalnik in je na spletu našel “zastonj” Photoshop oddal svoje delo in upal, da dobi 200 eurov nagrade. Žalostno, vendar resnično..

Elektro Maribor - natečaj za novo spletno stran družbe Elektro Maribor
Elektro Maribor – natečaj za novo spletno stran družbe Elektro Maribor