Ali Slovenija potrebuje oglaševalske festivale, je bil zapis, ki sem ga napisal po lanskoletnem SOFu. Glede na to, da javnost vidi SOF malce drugače, kot ga vidijo udeleženci, se mi zdi prav, da se poudari par stvari, ki so ponavadi napačno razumljene.

Na SOFu je bilo letos prijavljenih 408 del iz 16 različnih agencij. V SOF žiriji so po določenem ključu izbrani žiranti – kar je tudi jasno in javno objavljeno. Ne gre za mučke, ali pa kolegialno trepljanje po ramah, ampak za dejansko tekmovanje, kot ga poznamo na podobnih festivalih v tujini. Žiranti za svoja dela ne morejo glasovati, kar jim lahko pri večjem številu prijavljenih del odvzame točke, ki so na koncu pomembne za izbor agencije leta, ali pa tudi blagovne znamke leta. Dejstvo je, da je v Sloveniji precej manjših studijev, oz. agencij, ki svojih del ne prijavljajo na SOF, ker dvomijo vase, predvsem pa se bojijo, da bi jih večji “pojedli” za malico.

Tukaj se začenja zgodba, ki je osnova za tale zapis. Agencija leta je postala Pristop, na tretje mesto pa se je uvrstil VBG – Visual Brain Gravity – studio, ki ga vodi Gregor Žakelj (dobitnik zlatega Golden Druma) in ki rad poudari, da ima VBG 3 1/2 zaposlenih. Z drugimi besedami, poleg Gregorja, še Aleksandro Prus, Boštjana Žaklja in Tadejo Bučar (1/2). Torej – tudi manjši lahko dobijo veliko nagrad, vendar je za to potrebna kreativnost, odprti in na izzive pripravljeni naročniki, predvsem pa veliko vere vase in predvsem veliko zadovoljnih naročnikov!

leta

VBG je dokaz, da lahko majhen studio, ki nima budgetov, kot jih imajo velike agencije, z veliko kreativnosti naredi odlične projekte, ki jih stroka prepozna in jih tudi zelo pozitivno oceni. Verjetno ima VBG studio najboljši “ratio” število nagrad / število zaposlenih.

Ni vedno vse v kvantiteti, oz. neskončnem številu prijavljenih del, kar je bilo letos lepo razvidno, ko je znamka leta skoraj postal Citroen z odlično rešitvijo Formitasa BBDO.

Zanimivo bi bilo narediti pregled dobitnikov nagrad na podlagi dveh drugih kriterijev:

  • število zaposlenih / število nagrad
  • budget / število nagrad

Za katera dva projekta je VBG letos dobil Grand Prix na SOFu?

  • Tekmovalna skupina: E KORPORATIVNA OGLASNA SREDSTVA – Domfrca

vbg_1

vbg_2

vbg_3