Vožnja po avtocesti mimo Trojan se bo kmalu precej upočasnila. Dars namreč pripravlja pilotni projekt sekcijskega merjenja hitrosti na pet kilometrskem odseku, kjer je najvišja dovoljena hitrost 100km/h, med predoroma Podmilj in Trojane v smeri Maribora.

Za ta ukrep so se odločili zaradi analize podatkov, ko je predor prevozilo preko 137.000 vozil in je najvišjo dovoljeno hitrost 100km/h prekoračilo kar 57% voznikov (več kot 78.090 vozil).

Kaj pomeni sekcijsko merjenje hitrosti?
V tujini takšni sistemi obstajajo že precej dolgo. Italija, Avstrija na ta račun polnita proračun in na cestah je precej več reda. Sekcijsko merjenje hitrosti pomeni, da na določeni relaciji, kjer je omejitev hitrosti konstantna postavijo sistem, ki beleži “vstop” avta in si zabeleži njegovo registrstko številko in potem na koncu odseka ta sistem preračuna čas v hitrost vozila. Če je hitrost vozila višja od dovoljene hitrosti, potem lastnik vozila dobi domov položnico za plačilo previsoke hitrosti.

Koliko stane sistem?
Testna faza bo zastonj, saj bo sistem “posodilo” podjetje 3M in ga bo po testnem obdobju odstranilo. Verjetno bo zgodba podobna, kot je bila zgodba s stacionarnimi radarji na avtocesti. Nabavili so jih pri DARSu, denar pa je pobirala policija. Ko je bilo treba poškodovane radarje (uničene) popraviti in plačati popravilo, ni bilo več junaka, ki bi to storil. Tako so sedaj naše ceste brez stacionarnih radarjev!

Kolikšna je dovoljena hitrost?
Hitrost skozi predore je 100km/h. Glede na to, da imajo naprave za merjenje 7% toleranco, bo kazen prišla, če boste vozili v tem delu s povprečno hitrostjo preko 108km/h.

Meni osebno, ker se na relaciji Trojane – Ljubljana vozim vsakodnevno, se hitrost ne zdi problematična na tem odseku. Se mi pa zdi problematičen način vožnje marsikoga na avtocesti, vendar se nihče ne ukvarja s tem. Ljudje se vozijo po prehitevalnem pasu in to je večji problem, kot pa previsoka hitrost.

Sam menim, da je ta sistem idealen za polnjenje proračuna, precej slabo pa bo prispeval k prometni varnosti, saj si predstavljam povsem preprost način, kako se zmanjša povprečna hitrost na tem odseku – voziš s hitrostjo 180km/h čez prvi predor, potem pa silovito zaviraš in voziš s hitrostjo 40km/h in imaš povprečno hitrost pod dovoljeno. Volk sit, zastoji pa še večji, kot so sedaj in kar je tudi eden izmed razlogov, da se ta sistem uvaja.

V Italiji so primeri, ko si ljudje dajo duška na avtocesti in potem se ustavijo na odstavnem pasu, skadijo cigareto in gredo naprej. Vsak sistem ima namreč svoje luknje in tudi sekcijsko merjenje hitrosti bo hitro odkrilo vse težave, ki pridejo s sistemom.

Zagotavljanje zasebnosti?
Sistem naj bi deloval tako, da se beleži registrska tablica na vstopni kameri in če je povprečna hitrost na izstopni kameri, potem se zabeleži tudi fotografija, ki se bo poslala prehitremu vozniku. Sicer naj se ne bi beležila in naj bi bilo s tem poskrbljeno za varnost zasebnosti. Verjetno bo imela informacijska pooblaščenka kakšen komentar na to.

Suma sumarum!
Nekdo bo krepko zaslužil, država bo pridno polnila proračun, kultura voznikov se ne bo spremenila in zastojev ne bo zaradi sistema nič manj. Ampak takle mamo v tej državi, kjer se delajo projekti za to, da se delajo!

avtocesta-domzale-sentjakob03.JPG