Vožnja po avtocesti mimo Trojan se bo kmalu precej upočasnila. Dars namreč pripravlja pilotni projekt sekcijskega merjenja hitrosti na pet kilometrskem odseku, kjer je najvišja dovoljena hitrost 100km/h, med predoroma Podmilj in Trojane v smeri Maribora.
Za ta ukrep so se odločili zaradi analize podatkov, ko je predor prevozilo preko 137.000 vozil in je najvišjo dovoljeno hitrost 100km/h prekoračilo kar 57% voznikov (več kot 78.090 vozil).
Kaj pomeni sekcijsko merjenje hitrosti?
V tujini takšni sistemi obstajajo že precej dolgo. Italija, Avstrija na ta račun polnita proračun in na cestah je precej več reda. Sekcijsko merjenje hitrosti pomeni, da na določeni relaciji, kjer je omejitev hitrosti konstantna postavijo sistem, ki beleži “vstop” avta in si zabeleži njegovo registrstko številko in potem na koncu odseka ta sistem preračuna čas v hitrost vozila. Če je hitrost vozila višja od dovoljene hitrosti, potem lastnik vozila dobi domov položnico za plačilo previsoke hitrosti.
- DARS in zapora avtoceste na Trojanah
- Vožnja po nasprotni strani – izvoz Trojane – kaj se dogaja z ljudmi??
- Kaj se zgodi, ko se v predoru Trojane nesreča zgodi in tovornjak zagori?
Koliko stane sistem?
Testna faza bo zastonj, saj bo sistem “posodilo” podjetje 3M in ga bo po testnem obdobju odstranilo. Verjetno bo zgodba podobna, kot je bila zgodba s stacionarnimi radarji na avtocesti. Nabavili so jih pri DARSu, denar pa je pobirala policija. Ko je bilo treba poškodovane radarje (uničene) popraviti in plačati popravilo, ni bilo več junaka, ki bi to storil. Tako so sedaj naše ceste brez stacionarnih radarjev!
Kolikšna je dovoljena hitrost?
Hitrost skozi predore je 100km/h. Glede na to, da imajo naprave za merjenje 7% toleranco, bo kazen prišla, če boste vozili v tem delu s povprečno hitrostjo preko 108km/h.
Meni osebno, ker se na relaciji Trojane – Ljubljana vozim vsakodnevno, se hitrost ne zdi problematična na tem odseku. Se mi pa zdi problematičen način vožnje marsikoga na avtocesti, vendar se nihče ne ukvarja s tem. Ljudje se vozijo po prehitevalnem pasu in to je večji problem, kot pa previsoka hitrost.
Sam menim, da je ta sistem idealen za polnjenje proračuna, precej slabo pa bo prispeval k prometni varnosti, saj si predstavljam povsem preprost način, kako se zmanjša povprečna hitrost na tem odseku – voziš s hitrostjo 180km/h čez prvi predor, potem pa silovito zaviraš in voziš s hitrostjo 40km/h in imaš povprečno hitrost pod dovoljeno. Volk sit, zastoji pa še večji, kot so sedaj in kar je tudi eden izmed razlogov, da se ta sistem uvaja.
V Italiji so primeri, ko si ljudje dajo duška na avtocesti in potem se ustavijo na odstavnem pasu, skadijo cigareto in gredo naprej. Vsak sistem ima namreč svoje luknje in tudi sekcijsko merjenje hitrosti bo hitro odkrilo vse težave, ki pridejo s sistemom.
Zagotavljanje zasebnosti?
Sistem naj bi deloval tako, da se beleži registrska tablica na vstopni kameri in če je povprečna hitrost na izstopni kameri, potem se zabeleži tudi fotografija, ki se bo poslala prehitremu vozniku. Sicer naj se ne bi beležila in naj bi bilo s tem poskrbljeno za varnost zasebnosti. Verjetno bo imela informacijska pooblaščenka kakšen komentar na to.
Suma sumarum!
Nekdo bo krepko zaslužil, država bo pridno polnila proračun, kultura voznikov se ne bo spremenila in zastojev ne bo zaradi sistema nič manj. Ampak takle mamo v tej državi, kjer se delajo projekti za to, da se delajo!
Kaj pa če bo hitrost recimo manjša od 70 km/h?
Bodo polži tudi sankcionirani?
Had, tako kot ne maram prepočasnih voznikov, se zgražam tudi nad tistimi, ki v omejitvah vidijo zgolj način polnjenja proračuna – če jih pač kdaj kdo nadzira. Ni težko izračunati, da 5 km s 100 km/h prevoziš v 3 minutah, pri 130 km/h pa za isto pot porabiš 42 sekund manj. 42 sekund!!! Ali se res splača tvegati, da se boš zabil počasnemu kamionu v rit, nekajkrat divje zaviral, ker se pač nek čudak drži omejitev ali pa, kako slovensko, da boš plačal enormno kazen in ti bodo nabili še pike zraven? 42 sekund!!!
Če je radar kje potreben, je to na štajerski AC, kjer je prava zmešnjava zbeganih in utrujenih vzhodnih kamionarjev, japijev v črnih limuzinah, ki divjajo z ene strani Slovenije na drugo, najrazličnejših monterjev, serviserjev in ostalih terencev, zraven se pa najdejo še nebodijihtreba, ki se na AC v takšnem prometu pač ne znajo obnašati in nikoli točno ne veš, kaj bodo naredili. Za povrh gre za popolnoma relacijsko vožnjo, za katero je pa že vsak pameten voznik ugotovil, da ne pridobiva z zaganjanjem in norenjem, pač pa predvsem z umirjenostjo.
Če se bo zaradi merjenja hitrosti umiril vsaj del teh voznikov, bo cilj zagotovo dosežen. Tisti, ki mislijo, da je naša država brez denarja, pa naj kar prispevajo.
Še nekaj: nikakor si ne želim, da bi folk zdaj čez Trojane vozil 80 km/h, bognedaj. Spravijo naj se na 110 po števcu, tempomat naravnajo na 107 km/h in se mirno odpeljejo novim dogodivščinam nasproti. Poskusi tudi sam, morda boš opazil, da je vožnja lahko še kaj drugega kot bentenje nad vsakim, ki prehiteva, in tiščanje plina do konca.
Res je: hitrost sama sebi ne ubija, zna pa biti kritična, ko se zgodi kaj nepredvidenega. Najbolj nevarna pa je visoka razlika v hitrosti. Z omejitvijo jo skozi Trojane precej zmanjšajo.
Pa brez zamere!
LP
Boštjan
PS: Sem pa takoj za to, da preverimo, kateri možic ni sposoben ugotoviti, da omejitev 60 km/h ne sodi na AC – ne glede na morebitna dela ali zožitve. Edino v res kakšni veliki nevarnosti, pa še to le mimo dotičnega kraja. Pri nas pa znajo s takšno omejitvijo zamoriti tudi brez razloga. In zato se jih pač nihče ne drži. Dokler ne postavijo radarja :-)
Sam sem takega mnenja. Na avtocestah bi morala biti omejitev 150km/h namesto 130km/h. Pred predori, mostovi in podobnimi zadevami ki je sedaj običajno omejitev 100km/h ali manj bi bilo pošteno da bi bila hitrost omejena na 130km/h.
Zakaj?
Živimo dobi v katerem so avtomobili že tako varno zasnovani in polno tehnoloških novosti da po mojem mnenju omogočajo take hitrosti brez problema in nekako hujših posledic.
Promet bi tekel hitreje, manj zastojev (če ne bo DARS zapiral vedno znova posamezne odseke zaradi “raznoraznih popravil”). Poleg tega pa če tudi si bi bil vsak dan 1min prej doma na letni ravni znese ogromno časa.
Saj 150km/h se sliši fino, ne pozabi samo da bo poraba približno (150/130)^2 = 30% večja kot pri 130km/h…
iz tega vidika da si želimo zmanjšati porabo energije, bi morali hitrost kvečjemu zmanjšati.
@GoGi
Na prvo žogo se popolnoma strinjam in bi tempomat takoj nastavil na 158 km/h. A bojim se (in praksa iz Nemčije to dokazuje), da bi se s tem na tako polnih avtocestah, kakršni sta štajerska ali primorska, povprečna hitrost celo zmanjšala.
Že res, da so avtomobili boljši, kot so bili, pa tudi varnejši, a vozniki(ce) se nismo kaj dosti spremenili, med seboj smo si različni in čisto verjamem, da vsem ne paše voziti z največjo možno hitrostjo. Na dvopasovnih in polnih avtocestah je pa sploh problem, ker uzakoniti, da se po prehitevalnem pasu ne sme voziti počasneje od največje določene hitrosti, pač ne moreš.
Skratka: idealno bi bilo, če bi imeli pametne avtoceste, na katerih bi bili spremenljivi prometni znaki za omejitve. In, seveda, da bi se potem teh omejitev držali, upravljalec pa bi poskrbel, da ne bi prihajalo do absurdnih zmanjševanj omejitev. Potem sem tudi sam za višjo splošno omejitev. Dokler pa tega ni in je nemogoče predvideti, kaj se dogaja na cesti, so tovrstne misli popolnoma mimo.
Še to: kaj pomeni obvladati vozilo pri visoki in še malo višji hitrosti, je pametno preveriti v kakšnem centru dobre vožnje. Verjemite, da boste hitro pogruntali, zakaj je v naseljih treba peljati 50 km/h ali celo 30 km/h. Preprosto fizika :-)
LP
Boštjan
Še vedno je merjenje hitrosti tehnološko najbolj enostavno izvedljiva rešitev za sankcioniranje prehitrih voznikov, hitrost pa že dolgo visi na najvišjem klinu kot največji grešni kozel vseh nesreč. Seveda, če je hitrost 0, se pač ne moreš zaleteti, kajne? Vendar malce dvomim v tiste kvazi nazorne izračune MNZja o zavorni poti – v točki, da je manj metrov zavorne poti bolj varno – pač ni. Če ti nekdo skoči pred avto, je vseeno ali je zavorna pot 10m ali 20m. Če bi res verjeli v to da hitrost ubija, bi vsi vlaki vozili 30 km/h, pa ne bi bilo smrtnih žrtev.
Tiste kršitve CPP, ki dejansko in neposredno ogrožajo soudeležence v prometu, se izjemno redko sankcionirajo. Redno srečam voznike, ki ne vklopijo smernika, ko bi bil resnično potreben in z malo manj pozornosti na moji strani, bi bila nesreča neizogibna, pa policaj tega nikoli ne vidi. Pogosto se vozniki z veseljem vključijo na AC še predno se začne črtkana črta na pospeševalnem pasu – brez posebnega upoštevanja voznikov na voznem pasu, češ, se bo že umaknil, saj ima še en pas – seveda ni šans da bi to kdo sankcioniral. Potem je še vrivanje pri prehitevanju, pa zelo slovensko oklepanje prehitevalnega pasu in negledanje ogledal… Ali je naključje, da so najbolj pogosto kaznovani prekrški ravno tisti, ki se jih da lepo enostavno merit in opazit? Hitrost, alkohol, pas, mobitel. Sanckonira se le pogovor po mobitelu, ne pa tudi pisanje SMS ali srfanje po internetu med vožnjo. Tukaj seveda ni nobene logike, razen logika – zakon je zakon. Če v preglednem praznem križišču v manjšem kraju ob 3h zjutraj zapelješ čez rdečo in te bo videl policaj, boš ravno tako dobil položnico in pikice, kot bi jih ob 3h popoldne na Celovški. Je fer? Zakon je zakon, ljudje malo bolj siromašni, proračun malo manj.
Mene pa zanima koliko od teh 78090 vozil, ki je prevozilo predor, je povzročilo nesrečo?? Sklepam, da nihče. Pa tudi v naslednji rundi verjetno nihče. Tako, da bi mogoče lahko rekli, da je možnost da hitri vozniki povzročijo nesrečo koliko?
1 proti 150 000 do 1 000 000
Samo pravim :)
Lp.