Zadnje čase se vse več nesreč dogaja na avtocestah. Kljub temu, da so vozila vse bolj tehnično izpopolnjena, se število mrtvih v teh nesrečah zelo sunkovito povišuje. Tako je bilo tudi pred parimi dnevi, ko je voznik Petrolove cisterne med vožnjo po pasu za počasna vozila trčil v vozilo Romunov, ki so se ustavili na pasu za počasna vozila. V tej nesreči so umrle štiri osebe, vendar s tem tragedija še ni bila končana.
Policija in mediji so sprožili “lov” na voznika cisterne, ki je pobegnil s kraja nesreče. Sam ne bom prevzel vloge odvetnika, vendar je par stvari, ki se mi vseeno zdijo pomembne v tej zgodbi. Na avtocesti se ne ustavlja, oz. če se ustavi, potem se to tudi primerno označi (vir).
Kako zavarujem pokvarjeno / poškodovano vozilo na avtocesti?
- vozilo mora imeti vključenime vse štiri smerokaze
- postavi se trikotnik vsaj 100 metrov od vozila
- obvezna je uporaba odsevnega telovnika
- potniki se morajo odmakniti za zaščitno ograjo
- če se zgodi okvara vozila na delu, kjer ni odstavnega pasu, potem se ustavimo v odstavni niši, kjer je nameščen tudi telefon SOS. Če nam to ne uspe, skušajmo zapeljati vozilo k najbližjemu robu vozišča. To velja tudi za cesto brez odstavnega pasu, ki ima odstavne niše ravno tako na primerni oddaljenosti
To je teorija, v praksi je bilo očitno povsem drugače, saj ta odsek avtoceste nima odstavnega pasu in se je voznik ustavil na pasu za počasna vozila. Zakaj je to storil je povsem drugo vprašanje. Tudi to, da so bila vozila verjetno v koloni ni pomagalo k temu, da bi se preprečila ta tragedija.
Še par stvari, ki so me rahlo presenetile v teh dneh:
- policija je dala izjavo (vir): Dejstvo je, da je do trčenja prišlo, ker voznik, ki je pripeljal od zadaj ni mogel varno ustaviti vozila in je vozil z neprilagojeno hitrostjo
- policija in mediji so sprožili lov (iskanje) voznika, ki je verjetno v tej situaciji izgubil razsodnost – si lahko vsak od nas predstavlja, da nehote in nenamerno konča štiri življenja, medtem ko opravlja svoje delo?
- Nekaj sto metrov od mesta prometne nesreče so našli pas in obuvala, vodniki psov pa so sled nato potegnili do Loke, od tam pa proti Rakeku, kjer se je sled spet izgubila
- namesto, da bi se ukvarjali s tem, da je problem v naših cestah, se sedaj veliko govori o sistemih AEBS in LDWS, ki bi lahko preprečila nalet na vozilo spredaj
Štirje so mrtvi. Treba je najti krivca in policija se je očitno že odločila, da je temu botrovala neprilagojena hitrost in da je krivec voznik. Kot vedno.
Nikoli se ne vprašamo, kaj pa če je bilo kaj drugega narobe? Kaj pa, če je narobe to, da je Romun ustavil na pasu za počasna vozila? Sedaj imamo štiri mrtve, ali bo tudi voznik tovornjaka končal s svoje življenje zaradi vse te gonje, ki se zadnje dni dogaja proti njemu? In potem se bomo spraševali zakaj je prišlo do tega. Očitno se pri nas ne naučimo nikoli ničesar. Važno je, da se odločimo, da je nekdo kriv in potem to tudi drži. Kdo bo prevzel odgovornost za peto smrt?
Malo si zadaj z informacijami. Zdaj se že ve, da sta pred cisterno vozila dva druga tovornjaka, ki sta se Romunom (še posebej drugi tovornjak) za las ognila, tretji pa jih je zato zagledal prepozno …
hvala. nisem vedel. sem pa zdajle prebral, da je tudi oče od voznika cisterne umrl isti dan.. :(
Kakorkoli, trčil je povsem brez zaviranja???
Vozniki tovornih vozil vozijo v t.i. konvojih. Namen, zmanjšanje zračnega upora in s tem posledično varčevanje pri porabi goriva. Stvar deluje, dokler vozilo ne zaostane za predhodnjim za več kot cca. 5m.
Ne trdim, da je šlo v omenjenem primeru za to prakso. Kakor pa piše Jaka, je vsekakor to ena od možnosti za nenadzorovani nalet brez zaviranja.