Električna vozila so realnost. Renault Zoe je eden izmed njih. Kljub temu, da sem že vozil električna vozila (Tesla, Smart) sem se prejšnji teden kot otrok razveselil poziva, da lahko pet dni testiram Zoe.
Električna vozila so v zadnjih letih obnorela svet. Veliko je na tem področju naredil Elon Musk in potem je bilo za vse skupaj precej lažje. Če so ljudje pred parimi leti kupovali hibridna vozila, pa se sedaj trend spreminja. Postavlja se infrastruktura (o tem kaj več v drugem zapisu), predvsem pa so večje avtonomije baterij, ki so vgrajene v električna vozila, kar je bil od nekdaj problem.
Renault Zoe. Ja, rad imam modra vozila. Ko sem videl, da me je pred Malgajem na Viču čakal svetlo moder Zoe, sem bil še dodatno navdušen (vozila sem ponavadi kupoval po barvi in ne po moči!). Glede na to, da je v katalogih zapisano, da ima Zoe avtonomije za okoli 120 kilometrov, me je bilo malce strah, saj imam do doma približno 50 kilometrov. In če se veliko vozim po Ljubljani in potem padem v zastoj.. Ja, takšne stvari so mi rojile po glavi, ko sem se prvič spravil za volan Zoe.
Nekaj karakteristik vozila Renault Zoe:
- največja moč 65 kW
- največji navor 200 / 250 Nm
- kapaciteta akumulatorja 22 kWh (teža akumulatorja 290 kg)
- čas polnjenja: 3 kW (16-A enofazni) = 6-9 ur, 22 kW (32-A trifazna polnilna postaja) = 1 ura (80%napolnjenost)
- najvišja hitrost 135 km/h (v praksi 139 km/h)
- masa praznega vozila 1468 kg
Prva izkušnja z vožnjo Renault Zoe je bila zanimiva. Ko prižgeš vozilo in ni nobenega ropotanja motorja. Preveriš še enkrat, ali si res prižgal vozilo in šele ko vidiš, da gorijo vse lučke na armaturni plošči, predvsem pa, da se je prižgal velik “touch” zaslon z multimedijskim sistemom R-Link, šele potem si upaš speljati.
Vožnja je zanimiva in zabavna. Ob nizkih hitrostih Renault Zoe oddaja zelo tih zvok, kot da se bo vozilo dvignilo – kar niti ni tako narobe, ko se počasi pripelješ do semaforja in ljudje niti ne vedo, da je pripeljalo vozilo. V bistvu bi si želel še malce glasnejšega opozorila na to, da je na cesti električno vozilo, saj je sicer vožnja po parkiriščih zelo zelo zabavno – obrazi ljudi, ki jih preseneti vozilo pa še bolj začudeni.
Pospeševanje je zelo dobro za skoraj tono in pol težko vozilo. Sicer se takrat precej hitro prazni baterija akumulatorja, vendar je potrebno včasih storiti tudi to (pospešek je nekje okoli 9-10 sekund na 100 km/h). Najvišja hitrost, ki jo vozilo doseže je 139 km/h, sicer pa ima Zoe še en gumbek Eco, ki zelo optimalno skrbi za porabo električne energije. In v tem primeru je tudi maksimalna hitrost precej nižja, poraba električne energije pa zelo konstantna.
Vozilo je odlično za vožnjo po mestnih ulicah, ima velik prtljažnik, predvsem pa je okretno in vožnja z njim zelo poceni – strošek vožnje je po mojem preračunu manj kot 1,2 eura na 100 km, pri sedanjih cenah elektrike. Po drugi strani pa je v Ljubljani kup polnilnic, kjer lahko vaše električno vozilo zastonj parkirate (pred hotelom Slon) in ga tudi brezplačno napolnite (v manj kot eni uri).
Ali bi imel Renault Zoe doma? Če bi bil doma v Ljubljani in bi vozilo potreboval za mestno vožnjo, potem je odgovor DA. V nasprotnem primeru in dokler še ni infrastrukture (dovolj električnih polnilnic), bi zelo razmislil, saj je potrebno za vsak malce daljši izlet planirati precej stvari. Ali so v kraju, kamor grem res električne polnilnice. Ali delujejo? Kaj pa, če pride do zastojev na naših avtocestah in bom moral čakati par ur na to, da se bom lahko premaknil naprej? Bo baterija zdržala.
Ja, vsi ti pomisleki so bili ob prvi vožnji. Vsak naslednji dan je lažji. Vozilo sem lahko polnil tudi doma, na navadni 220 V napeljavi, le da se je polnilo precej dlje (okoli 9 ur), kar pa ni nič takšnega, če imam vozilo parkirano pred hišo celo noč. In naslednji dan je vozilo spet pripravljeno za 130 kilometrov vožnje.
Jeap. Renault Zoe je zanimiv avto, ki mi je navdušil. Če bi imel avtonomije več kot 250 kilometrov (vožnja do Pule od doma), bi resno razmislil o njihovi ponudbi, ki jo imajo sedaj. Ker pa sem vezan na Izlake in na vožnjo do Ljubljane, pa bom še malce počakal.
Nikoli ne bi verjel, če ne bi doživel na lastne oči – koliko ljudi pride do avtomobila, si ga ogleduje in zastavlja vprašanja o ceni, o času polnjenja, predvsem pa o tem, kako je voziti takšno vozilo. Najbolj sem bil presenečen nad trumo Kitajcev v Ljubljani, ki so se hoteli slikati z menoj in Renault Zoe. Jeap, smešno, vendar resnično!
Ker imam danes zadnji dan Zoe v svojih rokah, ga hočem dobro izkoristiti. Zapis o infrasturkturi električnih polnilnic, različnih ponudnikih, predvsem pa zapletih ob tem, pa pride naslednjič!
Skrbijo te zastoji … Ampak saj se akumulatorji nič ne praznijo, če stojiš (razen za prikazovalnik, radio ipd.). (?)
klima :( ki zelo trosi baterijo.. premikanje po par metrov..
Če se ne motim moraš v mesečni strošek vračunat še najem baterije?
Potem je “poraba” kar naenkrat dražja :)
jeap. drzi.. tega stroska nisem uposteval.. samo strosek “tankanja” :)