Informacije o radarjih na radijskih postajah bodo preteklost

Nov dan, nov ukrep vlade. Tokrat v borbi proti številnim nesrečam, ki so se dogajale v mesecu juliju na naših avtocestah. Tokratna “pogruntavščina” je dokaj preprosta – ukinitev sporočanja informacij o radarjih prek radijskih postaj.

Ja, prav ste prebrali. To naj bi bil eden izmed ukrepov, ki bo rešil povečano število nesreč na slovenskih cestah. Seveda, kajti zaradi obvestil o radarjih se ljudje odločijo, da se bodo zaletavali na avtocestah, kajne? Ta “projekt” ima ime Molk za življenje! in definitivno je to ena izmed najbolj briljantnih idej, kar jih lahko premorejo trusti, ki se ukvarjajo s problematiko prometa v Sloveniji. No, če je drugi ukrep, da bomo na radijih slišali več obvestil o tem, da moramo voziti previdno in prilagoditi vožnjo razmeram, potem je to čista zmaga (#NE!).

V čem je problem. Obvestila o radarjih so koristna informacija za voznike. Prav tako pa tudi za policijo. Namreč, tudi če policije ni na tistem odseku, bodo ljudje vozili bolj previdno. Po drugi strani pa se človek vsaj zdrzne, ko sliši da nekje stoji radar. V končni fazi nas edino visoke kazni prepričajo v to, da vozimo bolj počasi, predvsem pa primerno razmeram na cesti – vse ostalo je pač zgolj statistika.

Radijske postaje že leta obveščajo voznike o tem, kje stojijo radarji. To je postal del njihove programske sheme. Zakaj kaznovati radijske postaje in jim vzeti “cukrček”, ki ga imajo za svoje poslušalce, če pa strokovnjaki ne morejo drugače rešiti problema številnih smrtnih žrtev na naših cestah. Kajti, v mojem svetu tole pomeni – do sedaj je bil krivec za veliko število mrtvih na naših cestah alkohol, potem previsoka hitrost, sedaj pa tudi radijske postaje, ki objavljajo informacije o lokacijah radarjev.

Do sedaj sem bil prepričan, da ni smisel policije v tem, da pobira kazni. Ampak sem se očitno motil. Namreč tale ukrep je namenjen točno temu – več denarja v državno blagajno.

Če bi se vsi ti vrli možje, ki odločajo o prometni varnosti kdaj se peljali po naših cestah, bi hitro ugotovili:

  • ceste so luknjaste kot sir, da se marsikdaj vprašam, kdo mi bo povrnil stroške za uničeno podvozje
  • zelo malo, ali nič policistov, ki bi izvajali nadzor prometa
  • zapore cest na vsakih par kilometrov avtocesta, kljub temu, da ni nikogar na “gradbiščih”
  • veliko večje število vozil na cestah, kar ni bilo predvideno in sedaj se soočamo s posledicami
  • napačna prometna politika, ki so jo peljali nekateri ljudje

Zgolj laičen pogled na vse skupaj in predvsem v razmislek odločevalcem, ki očitno nimajo ravno veliko stika z realnostjo. Namesto, da bi povečali število policistov na naših cestah – edino, kar vidim so Darsovci, ki pobirajo kazni voznikom brez vinjet, se pri nas odločajo o ukinitvi poročanja o lokacijah radarjev na naših cestah. Butale! Ampak jih razumem. Nekaj je treba narediti, saj je situacija res obupna.

Dokler se bo državi šlo zgolj za to, da bo pobrala več denarja (kar bo posledica tega predloga!), namesto da bi razmišljala o celoviti spremembi cestne politike, bo na naših cestah še vedno veliko smrtnih žrtev. Kdor ne gre s časom, s časom gre..

dars_avtoceste02

  1. “Obvestila o radarjih so koristna informacija za voznike.” ne niso koristna informacija. So informacija, ki skodi varnosti. Namrec potrebno je voziti po omejitvah tam kjer je policijska kontrola in tam kjer je ni. Razocaran mocno nad tem postom in nad avtorjem.

    1. Se popolnoma strinjam. Najbolj se bunijo tisti, ki zavestno kršijo pravila in omejitve.

  2. ka se po našeh cestah rejsen lehko hitro vozeš ja….ka ti avto raspadne kake lukne mamo pa hume, banda ena ceste vsako leto plačaš delajo pa en drek, nej si malo po avstriji vzgled vzemejo glede cest pa kazni :@

    1. Se strinjam… Avstrijec ti vzame sicer samo 40 ali pa 60€, kaznuje te pa tudi za čisto vsako stvar, si nič ne beleži v knjižico… ampak bistvena razlika je, da je tam vozniška kultura precej višja kot pri nas, je pa zanimivo, da tudi naši vozijo precej lepše, pa čeprav so nižje kazni.

  3. Problem slovenskih cest je samo in le v kulturi voznikov. Stopnja nestrpnosti na cestah je veliko previsoka, večina voznikov ne razume koncepta varnostne razdalje in predvsem varnosti na cestah.

    Žal se ne strinjam da so hitrosti tiste, ki so problem za nesreče na slovenskih cestah. Če bi bil to edini razlog, potem bi morala Nemčija že desetletja nazaj ukiniti svoj Autobahn, ker bi se pol nemcev pobilo na cestah.

    Problem je v tem, da je večina voznikov nestrpnih, če se nekdo pred njimi ne umakne takoj iz njihove poti (ne glede na hitrost), se nalimajo direktno na rit, začnejo blendati z lučmi, in v velikih primerih prehitevati po desni preden se sploh lahko sam varno umakneš na desni pas, med celim teroriziranjem pa veselo nakazujejo raznovrstne geste in kričijo skozi okna. Brez zamere ampak takšno obnašanje voznikov predstavlja vsakodnevno nevarnost na cestah.

    Hitrost ne ubija v takih odstokih kot to želijo prikazati nekateri. Treba se je zavedati da je stopnja napredka v avtomobilih, tako glede hitrosti, zaviranja in varnosti veliko višja kot je bila desetletja nazaj ko so bile današnje omejitve postavljene v prakso, predvsem in le zaradi časa in dolžine zaviranja takratnih avtomobilov. Prav tako pa se je istočasno treba zavedati da je ves ta napredek v avtomobilih ničen, če voznik sam ogroža varnost sebe in drugih na cesti z nestrpnostjo do drugih in posledičnim izsiljevanjem prednosti itd.

    Zatorej, kar nas ubija na cestah je v veliki meri nestrpnost. In rešitev je potrebno iskati v zmanjševanju te nestrpnosti, bodisi z izobraževanjem, bodisi z veliko strožjo kaznijo za nestrpne voznike.

    Samo okoli 2 miljona nas je, menda se lahko naučimo strpnosti eden do drugega, ne samo za korist vožnje, pač pa tudi vsakodnevnega življenja!

  4. In kako bodo preprečili objavo te informacije? S kakšnimi sredstvi?

Komentarji so zaprti.