#dieselgate / Volkswagen, Audi, Škoda, Seat, BMW..

Afera #dieselgate je v polnem razmahu. Na začetku je bil Volkswagen, sedaj pa prihajajo na dan podatki, da imajo podobno prirejene rezultate izpusta emisij tudi avtomobili Audi, Škoda, Seat, BMW.. Verjetno se bo kmalu našlo še kakšno avtomobilsko podjetje, ki bo sodilo v isti nabor in kjer so lahko zadostili visokim standardom avtomobilske industrije s tem, da so prirejali elektroniko in posledično tudi rezultate emisij.

Ameriška agencija za okolje EPA je naredila test izpusta dušikovega monoksida (NOx) pri ameriških Volkswagnovih vozilih in ugotovila, da izpusti 40-krat več NOx med vsakodnevno vožnjo, kot pa na testih. Namreč Volkswagen je, da bi zadostil visokim standardom prilagodil elektroniko v svojih vozilih (preko 11.000.000 vozil v ZDA), ki je med testiranjem prikazovala povsem druge podatke, kot pa med vožnjo.

EU in ZDA se razlikujeta po dovoljeni stopnji izpustov:

  • ZDA 24 miligramov NOx na kilometer
  • EU 80 miligramov NOx na kilometer (Euro 6)

Ko je padla prva domina, so začele padati še ostale. Vsak dan mediji odkrijejo še kakšnega avtomobilskega proizvajalca, ki je na podoben način prišel do zavidljivih podatkov pri dizelskih motorjih.

Skok v preteklost. Verjetno se še marsikdo spomni Volkswagen Golf 2 – dizel, v katerega si lahko natočil jedilno olje, kurilno olje, ali pa doma “zvarjen” dizel in je vozilo delovalo. No, malce je bilo vonja po ribah, če si vzel olje iz friteze, ampak vozilo je delovalo. Bilo je najbolj priljubljeno med tovornjakarji, kljub temu, da je za seboj puščalo oblake temnega dima.

Glede na vse te podatke, ki prihajajo sedaj v javnost, bi bilo zanimivo narediti primerjavo izpustov NOx med Golfom 2 dizel in kakšnim povsem novim Volkswagnom, ki zadostuje vsem standardom (na testiranjih). Če smo bili do sedaj prepričani, da so vozila, ki jih vozimo eko in oh in sploh, se bo verjetno sedaj ta naša percepcija spremenila in se bomo začeli zavedati tega dejstva.

Številke, ki vsakodnevno pridejo v javnost, koliko so podjetja izgubila na borzah, so enormna in se vrtijo v milijardah. Volkswagen je doživel preko 35% padec na borzah in šef uprave skupine Volkswagen Martin Winterkorn je že odstopil. Včeraj so na dan prišli podatki, da je podobno “počel” tudi BMW in tudi njihove delnice so strmo padle, prav tako pa so priznali, da so podobno programsko opremo, kot je v Volkswagnih vgrajevali tudi v vozila Škoda, Seat in Audi.

Domino efekt se je že začel. Vprašanje je zgolj, kje se bo končal in katera avtomobilska znamka bo prišla iz te afere kot zmagovalka – ki ni prirejala rezultatov, ampak je dejansko uspela narediti motor, ki ne presega izpusta emisij preko dovoljenih vrednosti.

Zanima me, kdaj se bo kdo lotil raziskave “povprečne” porabe, ki jo proizvajalci avtomobilih zapišejo na svoja oglasna sporočila in ki se v realnosti nikoli ne dosežejo? Ampak to verjetno ni tako problematično, ker ne gre za okolje! Upam, da kdo naredi študijo, koliko emisij NOx je bilo v tem času izpuščenih v zrak zaradi goljufanja avtomobilskih znamk!!

  1. Zanimiv izbor fotografij v objavi. Kot da bi tudi ti želel preusmeriti pozornost z rezultatov testiranj NOx kam drugam :)

  2. Upam da ves, da pod folksvagnov koncern pasejo tudi skoda, audi in seat..tako da je to prakticno vse ista firma. Tu je se porsche, bugatti in lamborghini od bolj prestiznih. Verjetno bi se se kak nasel

Komentarji so zaprti.