Konec septembra je v javnost prišla afera #dieselgate. Najprej so ugotovili, da je prirejal rezultate emisij izpustov Volkswagen, kasneje pa so se mu pridružili še avtomobili Audi, Škoda, Seat, BMW. Delnice so padle in kupci vozil so čakali informacije, kaj naj storijo oz., kako naj ukrepajo. Mediji so pokrivali afero na začetku z zanosom in polni elana. Kasneje pa se je vse skupaj malce spremenilo.
Sam sem imel srečo, da sem gostil dva gostujoča zapisa Stanka Štrajna, ki se je malce bolj analitično, predvsem pa iz pravnega vidika lotil tega problema, ki je nastal pri nas – namreč kupci so kupili blago z napako!
- Volkswagen nam je prodajal blago z napako / Stanko Štrajn
- Afera Volkswagen / vzorec ustrezne zahteve prodajalcu za vračilo kupnine ali zamenjavo avtomobila / Stanko Štrajn
- #dieselgate / Volkswagen, Audi, Škoda, Seat, BMW..
- Ali ima vaš Volkswagen sistem za prirejanje emisij izpustov?
Kaj je torej marketizacija javnosti?
V zadnjem času je verjetno vsak od nas opazil povečano število oglasov na radijskih in TV postajah za vozila Volkswagen. Prav tako je precej oglaševanja tudi na spletu, na različnih medijskih portalih. Verjetno ni vzrok zgolj v tem, da je sedaj čas za menjavo vozila, ampak je vzrok nekje drugje.
Kdo je tako neumen, da bo grizel roko, ki ga hrani? Ja, to je ena izmed stvari, ki marsikateremu podjetju kupi naklonjenost medijev, če vlaga dovolj velike vsote denarja v oglaševanje v tistem mediju. Bežen pogled na par medijskih portalov odkrije ravno to – da ni ravno veliko novic o Volkswagnu, predvsem pa da ni raziskovalnih člankov na to temo.
Koga pa briga 34.000 lastnikov Volkswagnovih vozil, ki sodijo v to kategorijo, da so kupili blago z napako. Ja, na tak način se zelo olepša vse skupaj in si preprosto kupi naklonjenost medijev. Je to prav? Je to narobe?
Naj vsak zase naredi zaključek kakšne medije si želimo? Naj vsak pri sebi pomisli, koliko takšnih stvari je, ki jih novinarji ne napišejo, ali ne objavijo, ker so zadaj večje koristi! Koliko dejanskih stvari ne pride v javnost zaradi kapitala v ozadju. In koliko zgodb je poniknilo, ker niso bile v interesu lastnikov medijev in novinarji niso smeli pisati o tem.
Jeap. Javnost je kolateralna škoda, ki je na žalost odvisna od informacij, ki jih plasirajo mediji. Za koga in s kakšnim namenom to delajo, pa je povsem drugo vprašanje. Taisti mediji se pritožujejo, da jim pada naklada, ker ljudje ne kupujejo več tiskanih izdaj. Mogoče pa je problem v tem, da ljudje informacije poiščejo na spletu in si sami skreirajo svoj pogled na stvari in ne čakajo več naslednjega dne, da bodo prebrali včerajšnje informacije v tiskani izdaji.
No, zadnja dva dneva so mediji uspeli sproducirati par člankov na temo Volkswagna, kajti Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo je organiziralo skupni informativni sestanek za novinarje glede zadeve Volkswagen, kjer so jim predstavili svoja stališča. Jeap, po mesecu dni se je ministrstvo končno odzvalo!
Spoštovani Had, se meni samo zdi, ali imate vi, še posebej v želodcu znamko oz koncern Volksvagen? Meni, je sicer vseeno, ker vozim vozilo druge znamke, ampak ze iz zapisov bode v oči, da vam ta znamka ni ljuba in da vam prav dogaja, ko lahko “pljuvate” po njej/njih. :)
nimam nobene osebne preference. samo pocetje volkswagna v sloveniji, se mi zdi precej zanimivo – podcenjujoce in predvsem nestrokovno. ampak jih povsem razumem. njim to pase, saj slovenci so ovce in ne bodo storili nic..