Kdo je koga kopiral? Kdo je imel prej kreativno idejo in jo tudi realiziral? Kdo je bil tisti, ki je idejo videl in jo prekopiral in za to dobil nagrado? Podobnost ali naključje so zapisi, kjer poskušam predstaviti primere, ki jih opazim sam, ali pa jih opazite tudi vi in mi jih sporočite. Glede na to, da smo v Sloveniji je takšnih primerov zelo veliko.

Pred parimi dnevi pa mi je prišel pod roke spodnji plakat za Plaktivat, ki je zmagal na natečaju, kjer je bila naloga – spremeniti želimo stališče Slovencev do vprašanja migrantov, predvsem pa do sprejetja 250 migrantov v naši državi.

Žirija je obrazložila zmago z besedami:

»Avtor je podal jasno in razumljivo sporočilo brez odvečnih besed in moralne filozofije. Plakat kliče k akciji, obenem pa širi sporočilo miru. Kot je rekel Antoine de Saint-Exupery: Popolnost ni dosežena takrat, ko ni več kaj dodati, temveč takrat, ko ni več česa odvzeti.«

Na žalost je to deja vu delo, ki ga je leta 2012 predstavila oglaševalska agencija Sunrise, Copenhagen, Danska za Amnesty International ob njihovi 50. letnici.

Škoda!

plaktivat_amnesty

4 Responses to Podobnost ali naključje / Amnesty International VS Plaktivat

  1. boris kralj pravi:

    Škoda za koga? Kot avtor plakata sem vesel in razočaran obenem. Takšna podobnost, kar kliče po plagiatorstvu. Kaj narediti v takšnem primeru?
    Res je, da nisem kronološko pregledal plakate s podobno tematiko.
    Ideja je tako preprosta in elementi uporabljeni na plakatu tako univerzalni, da se enostavno zgodi da dve osebi na različnih koncih sveta uporabita enako rešitev. Sem striktno proti plagiatorstvu in podpiram raziskovanja, predstavitve in vprašanja o naklučju ali preprosto samo kopiranju idej drugih. Plakat je eden mojih najljubših medijev vidnih sporočil. Imam veliko spoštovanje do njega in do avtorjev plakatov. Ne bom rekel škoda, bom pa vspostavil stik z oblikovalcem/ko plakata pokazal moje delo in ji/mu zaželel vse dobro.

    Boris kralj

    • had pravi:

      zdravo!

      skoda je, ker pri taksnih razpisih si lahko kreativec da duska.. lahko uresnici vse tisto, kar sicer ne bo nikoli mogel uresniciti..

      ja, dejstvo je, da so ideje ze uporabljene.. skoda je, da se reciklirajo na taksen nacin..

    • Kaja Rot pravi:

      Žalostna je šele trditev, da naj ne bi pregledal zgodovine primerov. Do tega je prišel Had, kateremu to ni osnovna dejavnost. Kot oblikovalka si česa takega ne bi upala priznati, vendar nismo vsi enaki in prav je tako, kajne?

      Sicer v naši deželi goreča verbalna obramba diametralno nasprotnih dejanj ni nič tujega, se pa nekako vidi, da originalna izvedenka deluje precej bolj dinamično, izčiščeno in jasno.

      Upam, da vam je jasno, da klobase o univerzalnosti ideje ne pijejo vode. Zaradi takih stvari se dogajajo konkretne tožbe. Še dobro, da gre tukaj za humanitarno zadevo.

  2. Andrej Troha pravi:

    @boris kralj:
    Ne sekiraj se… se zgodi. In se ti verjetno še bo. Bolj kot je visual ali ideja preprosta (jasna), bolj verjetno je, da je do nje že nekdo prišel.
    Morda si plakat nekje videl in ga shranil v podzavest, morda ne… kakorkoli že, keep on.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen.