Draga vlada razmišlja o uvedbi bencinskega centa. Zbrani denar od bencinskega centa naj bi šel za prenovo slovenskih cest, ki so v katastrofalnem stanju / lokalne ceste so velikokrat podobne makedamskim cestam in velika sreča je, da ni veliko več nesreč, predvsem pa poškodb vozil na teh cestah. Tudi avtoceste niso v boljšem stanju, kljub temu, da so bile nekatere izmed njih zgrajene pred par leti, druge pa preplastene pred kratkim.
Zanima me, statistično, koliko več je sesutih gum, poškodovanih amortizerjev in vsega ostalega, zaradi takšnih cest?? Verjetno tega nihče ne meri, niti ne razmišlja o tem, saj to je kolateralna škoda, ki se zgodi, če se voziš po naših cestah. Te ceste sofinanciramo vozniki – torej gre denar od trošarin na gorivo, kot tudi denar, ki ga damo ob registraciji za nekatere stvari, ki jih niti ne vidimo! Pa saj bo kmalu spet sneg in bo sneg prekril luknje in se ne bomo več tako sekirali, kajne?
- Vožnja po cesti, ali minskem polju?
- Promet.si – naše ceste so eno samo gradbišče
- Slovenija potrebuje infrastrukturo
- DARS in zapora avtoceste na Trojanah
- Zakaj se naše avtoceste ne popravljajo ponoči?
Bencinski cent naj bi dodatno obremenil ceno goriva od 3 do 9 centov za liter. Koliko vas bi stal poln tank, si lahko izračunate same. Ni pa to zanemarljiv strošek, sploh če se zavedamo, da imamo že sedaj cel kup dajatev, ki jih damo državi, da skrbi za ceste. Seveda je najbolj preprosto, da se uvede nova dajatev in da smo državljani zgolj kolateralna škoda.
Ob vsaki registraciji plačamo letno dajatev za uporabo vozila v cestnem prometu (cestna taksa) (vir). Tudi trošarine iz naslova goriva gredo v infrastrukturo. Mogoče bi bilo zgolj smiselno, da bi si uredili prioritete in ne bi šel denar iz naslova cestnega prometa v železniški promet, ampak bi denar za železnice zbirali na drugačne načine.
Konec koncev bomo državljani plačali tudi to. Ne bomo se uprli, ne bomo zaprli cest, ampak bomo požrli vse, kar nam bo vlada servirala. Mar ne?