Nova znamka piva / Bad day is a good beer day / novoletna darila VBG studija

Novoletna darila. Večna dilema. Poslovna novoletna darila? Še večja dilema. Kakšno darilo naj podari oblikovalec, ki se ukvarja s kreiranjem blagovnih znamk? Hudičeva dilema. Vendar, če se novoletnih daril loti Gregor Žakelj (studio VBG), potem je vse skupaj precej bolj preprosto. Lastna znamka piva, za poslovne partnerje in prijatelje.

Jeap. To, da bi imel svojo znamko piva je Gregor omenjal že konec septembra. Ime je bilo izbrano / Bad day is a good beer day, domena kupljena, predvsem pa je bila želja po lastni znamki piva zelo velika. Namreč, če za svoje poslovne partnerje ustvarjaš znamke, moraš najprej pomesti pred svojim pragom.

Ko je prišel december in so se odpirala vprašanja glede novoletnih daril, je bilo vse skupaj precej preprosto. 150 steklenic piva, potisk, zavijanje v klobučevinast papir in pakiranje v tulce.

Bad day is a good beer day / Brutally honest beer for fucking good friends

Sliši se dokaj preprosto, dokler ne ugotoviš, da si v Sloveniji. Da nastane takoj problem, ker serije 150 steklenic piva ne bi nihče zvaril. Ker ne obstaja v Sloveniji pester izbor steklenic za pivo, ki jih lahko dobiš v parih dneh. Ker ne najdeš tiskarja, ki bi tiskal direktno na steklenice. Ker ne najdeš nikogar, ki bi delal tulce iz aluminija in ti jih ne bi bilo potrebno naročiti 150.000. Ne najdeš nikogar, ki bi tiskal na klobučevinast papir. V končni fazi kličeš naokoli in ugotoviš, da se v Sloveniji nikomur ne gre za delo.

Seveda na koncu najdeš rešitve, ki se izkažejo za še boljše, kot so bile prej v glavi. Če poznaš ljudi, ki poznajo ljudi (hvala!), potem je vse skupaj precej bolj preprosto, sicer pa plavaš od enega telefona, do drugega telefona in vsak te prepričuje, da nič od željenega ni mogoče.

Vse se da, če se hoče. Tudi v Sloveniji. Se prilagodiš in narediš korak v drugo smer, kot si načrtoval. Rešuješ stvari sproti, predvsem pa se prilagajaš. In ti uspeva. Ko razlagaš, kaj delaš, se ti smejijo. Ko sestavljaš delčke sestavljanke in je cilj viden, pa stvar postane bolj zanimiva. Na srečo obstajajo ljudje, ki znajo tudi pohvaliti stvari in vsak od deležnikov, ki je v tej zgodbi prispeval kakšen delček, ki je postal celota, je bil navdušen nad idejo, predvsem pa nad sabo izvedbo.

Ja. Novoletna darila so uspela. Zavijanje je bilo še posebej zabavno, še bolj pa nasmeh pri poslovnih partnerjih in prijateljih, ki so sicer vedeli, da se nekaj dogaja, ampak nihče ni videl celotne slike.

Bad day is a good beer day je nova blagovna znamka piva. Prvih 150 steklenic je iz pivovarne Knap (s katerimi je odlično sodelovati in imajo super pivo (ja, drugi to pravijo)) ampak ta znamka ni vezana na določeno pivovarno, ampak se lahko transformira in se prilagaja. V končni fazi, za večjo serijo piva, se bo splačalo variti lastno pivo (gypsy) in ga ponuditi trgu, ki je očitno željan novosti. Ampak o tem kasneje.

Nauk zgodbe? Če ustvarjaš blagovne znamke, potem moraš postaviti blagovno znamko tudi zase! Nikoli ne sme bit kovačeva kobila bosa! In če storiš to pri poslovnih darilih je zadovoljstvo še precej večje!

p.s.: če kdo razmišlja o svoji blagovni znamki piva, potem je dobrodošel. Še cel kup idej na zalogi, ki so se porodile v procesu ustvarjanja znamke Bad day is a good beer day!

  1. Tale Žakelj je pa vsak dan bolj smešen. Govori o konceptih in nagradah, njegov design je pa že 1000x prežvečena generična materija. Žal ima tudi Ronči le omejen domet v razumevanju dobrega oblikovanja, zato pa skupaj tako harmonično sodelujeta.

    Se spomnim pred leti, kako so VBG ven dajali oglase za delo. Bili so eni prvih pri nas, ki so se spomnili, kako preprosto se lahko na ta način pride do idej. Od takrat dalje imaš teh kvazi-studijev kolikor želiš. Balkan ist balkan.

Komentarji so zaprti.