Zakaj so smerniki pri določenih znamkah vozil dodatna oprema?

Stereotipiziram! Verjetno je vsak izmed nas že opazil, da imajo določene znamke vozil, ponavadi višje cenovne, probleme s smerniki v krožiščih, križiščih, ali pa na parkiriščih. Tam, kjer navadni smrtniki dajemo smernike, ker so nas tako učili in ker je to potrebno, jih lastniki določenih znamk ne dajo, ali pa jih preprosto nimajo!

Če sklepam naprej, potem pridem do bistroumnega zaključja, da določena vozila višje cenovnega razreda ponujajo smernike kot dodatno opremo! Ja, prav ste prebrali. Očitno nimajo vsa vozila “po defaultu” smernikov, saj si sicer niti ne znam predstavljati, zakaj jih ne bi ljudje pri vključevanju v promet, pri menjavi voznega pasu, pri zavijanju ne bi uporabljali. Ampak dejansko jih ne.

Spomnite se, kolikokrat se “pizdili” nad šoferjem, ki v križišču ni dal smernika in se je skoraj zaletel v vas. Ali pa koliko časa ste čakali, ker se nekdo ni odločil ali bo šel v semaforju levo ali desno in ko se je odločil, le tega ni nakazal s smernikom!

Če sem na začetku napisal, da bo tole stereotipno, se sedaj popravljam. To, da smernike ne uporabljajo vozniki višje cenovnih vozil ne drži povsem, vendar pa nam padejo precej bolj v oko. Če nekdo v Cliotu zavija brez smernika, se ne obregnemo ob to tako močno, kot če to stori voznik novega BMWja. Evo, pa sem napisal. BMWji veljajo za tista vozila, kjer se dobi smernik kot dodatna oprema. Za njihove voznike velja še precej drugih stereotipov, ampak ne bom o njih, ker so nesmiselna in jih vsi zelo dobro poznamo.

Velikokrat se sprašujem, ali je res tako težko roko oddaljiti od volana za 5 centimetrov in poriniti ročko, za vklop smernika, par centimetrov gor ali dol? Ali to res zahteva toliko pozornosti, da si tega ne upamo privoščiti, da ne bi povzročili prometne nesreče, ali pa bi nas tako zmotilo, da bi pozabili kaj počnemo za volanom?

Nasvet vsem tistim, ki vas je strah, kaj se bo zgodilo, ko boste vklopili smernik. Vaše vozilo ne bo eksplodiralo. Niti se ne bodo prižgale alarmen naprave. Tudi vesoljska ladja ne bo pristala zaradi vašega dejanja. Bodo pa vozniki za vami, na drugi strani in vsi ostali precej bolj srečni in zadovoljni, ker bodo vsaj približno razumeli, kaj želite storiti. Sicer lahko samo ugibajo, kaj se dogaja v vaši glavi in če mogoče niste na samomorilski misiji, ko se še odločate o načinu eksekucije te ideje.

Življenje na cesti (jeap, res sem tako napisal) bi bilo precej lepše, predvsem pa jako manj stresno, če bi ljudje začeli uporabljati smernike – tiste naprave, ki pokažejo ostalim vašo namero z utripanjem smernih luči in posledično dajo znak ostalim udeležencem, kaj želite vi storiti.

Poskusite, ko boste naslednjič za volanom! Presenečeni boste, ker vam nihče več ne bo “trobil”, ko boste zavijali, predvsem pa se ne bodo vozila nenadno ustavljala za vami, ko boste spreminjali pas na krožišču. Če boste uživali v tem početju, potem to počnite vedno znova in znova. Ni tako težko, predvsem pa vam bo kmalu postalo zabavno!

 

  1. Čaki, neki ne štima s to dodatno bmw opremo. Kako pa prideš čez tehnični brez žmigavcev??? A ni to kot obvezni del tehnične opreme vsakega sodobnega avta?

  2. https://www.1ka.si/a/87558

    Ful dobra anketa, profesionalno zastavljena – ne vključuje pa znamke in moči vozila. Sicer bi končno lahko dobili demografijo in navade voznikov tudi po znamkah/moči motorja.

    Ker tudi sam rad posplošim, da če vidiš BMWja, je 85% verjetnost, da ima voznik razredčene lase oziroma je plešast, kar sicer (po opažanjih) v 95% velja za voznike Porsche Cayenne :)

    Ampak ja, bolj opažam to, da vozniki močnejših vozil, ki nam 2. prestava omogoča vožnjo z 80kmh, zelo težko vozimo za mlinčki, ki v 3. prestavi pri 35kmh pozabijo, da je omejitev 70kmh.

    In to je za moje pojme povod v nestrpno vožnjo. Zakaj pa človek ne bi uporabljal smernikov, pa ne vem… sem pa prepričan, da ti isti vozniki uporabijo smernik, ko po prehitevalnem pasu, kljub koloni, ne morejo naprej…

    P.S. offtopic: Had, Captcha dela težave – vedno, ko oddam komentar, imam težavo – Error: Time limit is exhausted… najprej moram prebrati zapis, si vzeti čas za komentar… naj bo time limit vsaj 15min.

Komentarji so zaprti.