Časnik Finance že dolga leta izbira Poslovni avto leta. Njihove kategorije so: službeni avto, managerski avto, poslovni avto in EKO avto. Letos sem bil vabljen v žirijo za izbor managerskega avta, kjer smo imeli precej pestro konkurenco med vozili: Audi A6 V6T, BMW 740d, Jaguar XF, Lexus RX, Mercedes Benz E.

Managerski avto – moja predstava o tem avtomobilu je dokaj preprosta. Manager veliko časa preživi v avtu. Takšen avto mu mora ponujati varnost, predvsem pa občutek, da je v pisarni – glede na to, da približno mesec dni letno preživi v vozilu. Avto mora biti opremljen z vsemi sodobimi pritiklinami (ozvočenje, prostoročno telefoniranje, navigacija, ESP (itd..), radarski tempomat, povezljivost..

Prejšnji četrtek smo se žiranti zbrali pred hotelom Mons v Ljubljani in se odpeljali s prej omenjenimi vozili proti Centru varne vožnje na Vranskem – preko Kamnika. Glede na to, da je nas žirantov bilo devet in pet vozil, smo se na poti ustavljali in presedali med vozili. Predstavniki podjetij so nam na hitro razložili prednosti in opremo njihovih vozil, medtem ko smo mi uživali v vožnji.

Precej zanimivo je v manj kot eni uri zamenjati pet zanimivih vozil in jih testirati v realnem prometu – ko so ceste polne traktorjev, kolesarjev in predvsem policistov, ki so se tisti dan odločili, da bodo preverjali hitrost. Ja, ko sediš v Audiju A6 V6T, si najmanj želiš, da bi te ustavil policist na cesti. Vendar je vožnja potekala v koloni in ni bilo prehitevanj, čeprav…

Pet različnih vozil, ki sodijo v premium segment in katerih cene se pričnejo pri preko 50.000 eurov. Podobna oprema, pa vendar precej različne lastnosti – nekatere bolj všeč, druge malce manj. Ko smo prispeli na Vransko, smo najprej preizkusili “elektroniko” na poligonu in posledično smo lahko med seboj primerjali vozila in njihovo obnašanje, ko te na cestišču “spodnese” in ne pomaga niti elektronika. Glede na to, da sem v manj kot eni uri preizkusil vseh pet različnih vozil na istem testu, mi je bila zanimiva ta primerjava.

Sledila je vožnja z Lexusom GSF med stožci – na čas, vendar tudi na natančnost. Ker sem bil malce neposlušen, sem dosegel skupno drugo mesto (sicer z najhitrejšim časom), vendar z malce napačnim parkiranjem. Po tem je sledil adrenalinski del, ko je volan GSFja prevzel Andrej Jereb in pokazal, kako se da s pogonom na zadnja kolesa na hitro uničiti gume – ne, ni jih kuril na mestu, ampak med atraktivno vožnjo. Ko sem se sam vsedel za volan GSFja, vožnja ni bila tako atraktivna. Tudi cviljenja gum ni bilo toliko, vendar je bilo pa vseeno čutiti atmosferski motor pod seboj, ki mu ne zmanjka moči in ki vleče in vleče.

Aha. Vozila, ki sem jih vozil in njihovo obnašanje na cesti! Naj omenim, da so vsa vozila imela precej podobno opremo / to pomeni vso možno opremo in za marsikaj sem prvič slišal. V bistvu je zanimivo videti vozila, ki so že precej avtonomna. Vendar kljub vsemu, še vedno je pomemben faktor voznik, kljub temu, da vsa elektronika omogoča precej manj pazljivo vožnjo:

  • Audi A6 V6T / ni sicer poslovni avto, ampak preko 300 konjev naredi svoje. Užitek tako v vožnji, kot tudi v sami poziciji voznika. Na poligonu se je obnesel super in kljub njegovi dolžini nisem imel problemov pri vožnji
  • BMW 740d / toliko gadgetov že dolgo nisem videl v avtomobilu. Kljub oznaki 740 se mi je zdel na trenutke “počasen” (v primerjavi z Audijem), vendar preprosto vozilo za vožnjo – v tem vozilu bi se raje vozil na zadnjem sedežu, kot pa da bi vozil. Parkiranje s pomočjo “touch screen” ključa je #ftw
  • Jaguar XF / Jaguar se zadnja leta precej trudi, da povrne ugled znamki. In to jim uspeva. XF je avto, ki je čudovit na pogled, le vozne lastnosti na poligonu me niso povsem navdušile.
  • Lexus RX / edino vozilo, ki je bilo “SUV” in kot takšno ni bilo povsem v isti kategorijo, kot ostala – vsaj na poligonu je njegovo višje težišče bilo precej opazno. Sicer pa navdušen nad obliko in samo vožnjo po cesti. Škoda, ker več Slovencev ne izbere Lexusa, ampak se raje zatečejo k “preizkušenim” znamkam
  • Mercedes Benz E / ima vse, kar mora imeti. Navdušen nad velikim zaslonom in nad voznimi lastnostmi. Elektronika v vozilu naredi svoje in tudi vožnja za traktorjem je lahko zabavna.

Suma sumarum – odlična izkušnja! In naj zmaga najboljši – namreč zmagovalca PALa določite tudi bralci in novinarji in ne samo žiranti, ki smo testirali ta vozila – http://avto.finance.si/pal/

Zadnja iskanja:

lexus rx dražba

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen.