Vsako jutro je na naših avtocestah podobna situacija. Vozila vozijo na voznem pasu s hitrostjo 100km/h, medtem ko se prehitevalni pas premika s hitrostjo okoli 120km/h. Ker se vsem mudi proti Ljubljani, je na avtocesti gužva in posledično nihče več ne razmišlja o varnostni razdalji. Saj veste, ko ste delali izpit za avto, so vam povedali tudi nekaj o tem.

Verjetno nisem edini, ki pizdi nad vozniki, ki se kljub strnjeni koloni prilepijo vozilu pred seboj za rit in vozijo par metrov za njim pri hitrostih preko 100km/h. Sicer sem se vedno spraševal kakšen je namen tega početja – vendar do odgovora še nisem prišel. Razumem, da se to zgodi, ko pridrviš po avtocesti s previsoko hitrostjo in se počasnejše vozilo prestavi iz voznega na prehitevalni pas.

Ne razumem pa, kaj bo nekdo profitiral, če bo na avtocesti vozil v koloni tako blizu drugega vozila? Mogoče je to taktika, da ne spusti pred sebe kakšno drugo vozilo? Ali pa ima super zavore in še boljše reflekse? Lahko pa je vse skupaj precej bolj preprosto – človek niti ne razmišlja o tem, da lahko vozilo pred njim iznenada zavira in potem se bo zgodilo točno to, kar se dogaja vsak dan na naših avtocestah. Prišlo bo do prometne nesreče in posledično bodo nastali več kilometrski zastoji in promet bo še bolj zgoščen in še veliko bolj bomo pizdili nad vsem skupaj.

Seveda obstaja tudi možnost, da imajo takšni vozniki erektilne probleme in tako poskušajo nadoknaditi svoj manjko nekje drugje. Ali pa preprosto verjamejo, če bodo vozili nekomu par metrov za ritjo pri hitrostih nad 110km/h, da bodo prej na cilju. Všeč mi je optimizem, vendar ne bo šlo.

Ali ne bi bilo veliko lepše, če bi po naših avtocestah vozila vozila, ki bi imela primerno varnostno razdaljo in kjer bi bilo mogoče menjavati pasove brez kakšne večje drame? Kjer bi se lahko upoštevalo načelo zadrge in ne bi zaradi takšnih stvari nastajale kolone, predvsem pa bilo precej manj pizdenja nad vsem, kar leze in kar gre.

voznja_za_ritjo

One Response to Vožnja po avtocesti, par metrov za ritjo / ker bom 11 sekund prej na cilju?

  1. Bur pravi:

    Sem ze parkrat rekel vec stvari glede (ne)kulture in (ne)potrpezljivosti slovenskih voznikov. Navajam se na to, da mi bo pri prehitevanju nekdo pribrzel za rit zacel blendat, vcasih mogoce hupati, vsekakor pa metati roke v zrak in glede na gibanje ustnic, tudi izrek vecih kletvic.

    Nekako se se nisem navadil na to, da zadnje case vozniki pozabljajo uporabljati smerne kazalce za nakazovanje smeri, tako na avtocesti, se manj pa jih te dni uporabljajo v kroziscih in kriziscih. Prav tako je verjetno skoda izgubljati tudi besede o desnih pravilih in prednosti pri vklopu tako v kriziscih kot tudi kroziscih.

    Presenetil, predvsem pa osupnil, me je dogodek kaksen mesec nazaj na avtocesti relacija LJ-KP. Vozim po omejitvah, spremljam promet tako pred seboj kot za seboj. Priblizujem se tovornjaku, pogledam v vzratno ogledalo, avto na prehitevalnem pasu za menoj vozi z isto hitrostjo kot jaz ze kaksna dva kilometra in je se vedno okoli 50-100m razlike, ter je dovolj prostora in casa za varno prehitevanje. Zaradi tega nakazem namen za prehitevanje, se enkrat preucim, da je varno, in ker je se nato premaknem na prehitevalni pas. Ko se zacnem premikati na prehitevalni pas, opazim, da avto za menoj zacne nenadoma pospesevati proti meni in se mi prilima na meter stran in gospa veselo zacne blendati.

    Zakaj je bilo to potrebno ne vem. Mogoce lahko kdo drug pove ali je to nek nov nacin dokazovanja superiornosti na cesti. Je pa vsekakor idiotsko in nerazumljivo izsiljevanje samo zato ker ocitno lahko.

    Tudi jaz sem nekoc rad vozil po avtocestah, to je danes povsem nemogoce po slovenskih avtocestah, razen sredi noci, ko ni nikogar na cesti. Mislim, da radarji niso resitev. Edina resitev, ki jo vidim je zelo stroga kazen za taksne voznike, ki mislijo, da so bog in batina na cesti za katere varnostne razdalje, ter da se jim morajo vsi umikati. Prav tako pa bi morale biti stroge kazni tudi za tiste, ki vozijo prepocasi na avtocesti in blokirajo prehitevalni pas.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen.