Prometne nesreče na avtocesti / vinjeta je za parkirnino, ne za cestnino

Skoraj vsak dan se zgodi na naših avtocestah prometna nesreča, ki ohromi promet za par ur. Nastanejo večkilometrski zastoji in ljudje na cilj pridejo z več urno zamudo. Vinjeta dobi novo razsežnost, saj ni namenjena cestnini, ampak parkirnini. Če se vračata iz morja, potem veljal do šest ur, če se vračate po dolenjki zgolj tri ure. Če se vozite iz Štajerske, potem se pripravite na še daljše zastoje, če zagori vozilo v predoru Trojane.

Naše avtoceste so v zadnjih tednih postale poligon za prometne nesreče. Ne mine dan, ko ne bi radijske postaje obveščale o hudih prometnih nesrečah, ki so se zgodile na naših avtocestah in zaradi katerih je zaprt promet na avtocestah. Glede na to, da so naše avtoceste precej obremenjene, kar se precej pozna na samem asfaltu, se ob takšnih nesrečah pojavijo zastoji in posledično ljudje več ur čakajo na avtocesti. Promet začnejo preusmerjati na regionalne ceste in tudi tiste ceste postanejo neprevozne in celoten promet se ustavi.

Razumem. Prihaja do nesreč. Zadnje čase je nesreč na avtocestah precej več, kot sem jih bil navajen. Je to posledica večjega prometa, nestrpnosti voznikov in objestnosti? Ne vem, se pa zavedam, da je vožnja po avtocesti postala vse prej kot prijetno početje in če sem se nekoč z užitkom vozil po avtocesti, se sedaj čedalje manj. Preveč objestnih voznikov, predvsem pa veliko preveč živčnosti – vožnja par metrov za ritjo pri hitrosti 130 km/h ni ravno primerna. Prehitevanje po desni strani še manj. Prehitevanje tovornjakov, ki s hitrostjo 99 km/h prehitevajo tovornjak, ki vozi 98 km/h ni ravno nekaj, kar bi bilo smiselno in kar znamo mirno tolerirati.

Zdi se mi, da so naše avtoceste postale poligon za vse nestrpneže, ki si dajo duška. Kljub temu, da so na naših avtocestah kolone, določeni ljudje očitno tega ne razumejo in bi radi “vsilili” svoj koncept vožnje vsem drugim. Po drugi strani pa se po avtocestah vozijo ljudje, ki očitno ne razumejo, da z nakupom vinjete ne dobiš “premium pozicije na prehitevalnem pasu”!

  • Policija, Dars in prometne nesreče?

Glede na to, da sem vsak dan na avtocesti in sem strpen voznik, precej pogrešam več policije na naših avtocestah. Ne potrebujemo stacionarnih radarjev na tistih delih, kjer se ne zgodi nobena nesreča in so zgolj v inkasantski vlogi, ampak potrebujemo več policistov, ki bodo opravljali svoje delo na avtocestah – lovili prehitre voznike, predvsem pa ki bodo tam zaradi psihološkega učinka.

Dars bi moral ob nesrečah hitreje odreagirati – zaprti del avtoceste in preusmeriti promet na ostale ceste, preden nastanjo 5 in več kilometrski zastoji in posledično tudi začeti obračati promet / da ljudje ne bi ure in ure stali v zastojih in ne bi niti vedeli, kaj se dogaja, če ne bi poslušali radijskih postaj. Na kraj nesreče bi se morali čim hitreje prebiti reševalci, gasilci in vsi ostali in odstraniti posledice prometne nesreče. Pri nas se dogaja ravno obratno – majhna poškodba vozila in potem je avtocesta zaprta dolgo časa, ker ne odstranijo posledic.

Predvsem pa bi morali urediti tekoči promet – zadnje čase nastajajo kolone, ker ljudje fotografijo prometne nesreče in ker ni uspela prva fotografija, jih naredijo še deset – seveda je za to potrebna počasna vožnja mimo kraja nesreče. Ker brez tega pač ne gre! Naj Dars postavi ograjo okolo prometne nesreče z napisom – hvala, ker ne fotografirate med vožnjo in tako poskrbi za hitrejši pretok vozil, predvsem pa za manj radovednosti.

In povsem na koncu naj vsak, ki se vozi po avtocesti razmisli, koliko hitreje bo na cilju, če bo vozil nekomu za ritjo, ali pa s hitrostjo 180 km/h, kot pa če bo vozil s primerno varnostno razdaljo in predpisano hitrostjo?

dars