Snapchat je aplikacija, ki jo uporabljajo mlajši, medtem ko se starejši sprašujemo o tem, kje je njena dodana vrednost. Snapchat pridobiva nove uporabnike zelo hitro, vendar so to predvsem mlajši uporabniki. Snapchat story, Snapchat Live, Snapchat stickers, filtri in vse ostalo sodi v to aplikacijo, ki omogoča, da pošiljate svoje posnetke in fotografije ostalim, ki vam sledijo, vendar za določen časovni okvir – potem te fotografije in video vsebine izginejo. Če objavljate zgodbe – te ostanejo 24 ur na voljo, potem jih ni več.

Snapchat je nova obsesija – po Facebooku, Twitterju, Instagramu, se že par leta uporablja tudi Snapchat. Sam sem ga začel uporabljati pred tremi leti, vendar nisem našel globjega pomena – razen tega, da je precej pornografije na njem in da imajo Snapchat uporabnice zgrajen odličen poslovni model:

  • zastonj dobiš “teaser” objave
  • lahko plačaš letno “pristojbino” 20 – 30$ in dobiš dostop do premium vsebin
  • uživaš – one pa zaslužijo precej lepe zneske (5000 uporabnikov plača to “pristojbino” in to prinese 150.000$)

V Sloveniji je še precej malo uporabnikov, predvsem pa so to mlajši uporabniki. NKBM je v zadnji akciji uspela aktivirati preko 4000 domačih Snapchat uporabnikov – podelili so nagrade 4 x 300 eurov, če sem pravilno razumel njihovo zgodbo. Super, kajne?

No, jaz se ne strinjam s tem, da bi morala sedaj vsa podjetja iti na Snapchat in tam ustvarjati vsebine – ja, tudi na Snapchatu je potrebno ustvarjati vsebine, ki morajo biti zanimive, predvsem pa morajo imeti dodano vrednost. Če sem pred leti bil enako prepričan za Facebook in Twitter – še vedno se moje mnenje ni spremenilo, sem o tem prepričan tudi za Snapchat. Vsi, ki se ukvarjajo s “community managerstvom” se verjetno zavedajo, da ima največjo korist Facebook, potem oni in šele nazadnje tudi podjetje za katerega delajo. Tako je tudi pri Snapchatu.

Zakaj nisem zagovornik Snapchata za poslovno uporabo:

  • informacije imajo življenjsko dobo 24 ur / super je, če vaši uporabniki vsak dan stokrat pogledajo na Snapchat, da vidijo, kaj ste objavili. Ampak če so zamudili, potem je ta vsebina šla v večna lovišča
  • vprašajte se, kdo je vaša ciljna javnost in ali razume Snapchat? Ne, Slovenija ni primerljiva s tujino, predvsem pa ni primerljiva z milijonskimi trgi
  • ali še vedno verjamemo v engagement? Ali pa imamo rajši kakšne druge, bolj merodajne in oprijemljive podatke s katerimi lahko operiramo? Ali se še vedno nismo navadili na to, da število sledilcev ne pomeni ničesar, če oni ničesar ne kupijo? Število ogledov ene zgodbe – je to dovolj?
  • strategija objavljanja na Snapchatu? Nekaj novega, vendar se jo da pripraviti. Sicer do sedaj še nisem videl takšne ob kateri bi spremenil svoje mnenje in verjetno je tudi še ne bom kmalu. V bistvu je v Sloveniji mogoče par podjetij, ki bi jim upal svetovati to – vendar so to podjetja, ki nagovarjajo mlajše generacije in ki lahko ustvarijo dovolj vsebin, da bi bile zanimive

V Sloveniji se bo v naslednjih parih mesecih pojavil kup strokovnjako za Snapchat, ki bodo poskušali Snapchat prodajati tudi podjetjem. Premislite, preden se odločite za takšen korak, predvsem pa razmislite, kakšna bo vaša dodana vrednost za uporabnike.

Pozor – če uporabljate Snapchat in sledite velikemu številu uporabnikov, potem bodite previdni pri prenosu podatkov. Kljub temu, da imamo “flat rate”, se vam lahko zgodi, da boste svoje mesečne zakupljene podatke precej hitro “pokurili”. Aplikacija Snapchat je zelo potratna pri prenosu podatkov, prav tako pa vam bo hitro “kurila” baterijo.

Sam sem na Snapchatu pod uporabniškim imenom had25

snapchat_had

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen.