Začenjajo se poletne olimpijske igre Rio de Janeiro 2016. Naša reprezentanca šteje 61 udeležencev, ki sem jih imel možnost spoznati med vožnjo z vlakom v Koper. Ampak tokrat ne bom pisal o športnikih, ampak o tem, da bodo te OI zaznamovala tudi družbena omrežja in pogoji, ki so jih organizatorji “zapakirali” v 40. pravilo (vir):

Except as permitted by the IOC Executive Board, no competitor, coach, trainer or official who participates in the Olympic Games may allow his person, name, picture or sports performances to be used for advertising purpose during the Olympic Games.

Kaj to pravilo pomeni? Da osebni sponzorji (če niso sponzorji OI) ne morejo uporabljati določenih besed in besednih zvez, ki so povezane z OI in s športniki v svojih promocijah (oglaševanju, fotografijah, itd..). Kazni sicer niso določene, vendar se je pred časom govorilo tudi o tem, da bi lahko izključili športnika iz OI.

Ambush marketing

Seveda bodo tudi te OI priložnost za vse tiste, ki se gredo “ambush marketing” – kar pomeni, da ne sponzorirali ničesar, vendar bi izkoriščali zmage udeležencev v svojo lastno korist. In seveda bo takšnih primerov v naslednjih tednih tudi precej v Sloveniji – ker se bodo vsi želeli priključiti tem olimpijskem duhu in bodo po najboljših močeh poskušali izkoristiti naše športnike in njihove uspehe na OI.

Da ne bo kdo rekel, da ni vedel – tole so pravila v zelo preprostem “jeziku”, ki bi ga morali razumeti vsi “social media guruji”, ki bodo z veseljem objavljaji in pozdravljali in pozivali k lajkom ob uspehih naših športnikov.

ambush

#hashtag OI Rio 2016 in pravila OKS

Ampak to še ni vse. Drugi del tega zapisa je namenjen nečemu bolj zanimivemu. Slovenski sponzorji / OK in športne panoge so se odločili, da bodo uporabljali vsak svoj #hashtag. Ja, prav ste prebrali. Več #hashtagov imamo, kot jih pride v 140 znakov enega tvita, če sem povsem iskren.

#Rio2016 #TvitajmoZaNase #riovnas #riovmeni #mojtim #mislovenci #RIOTVS je le del spiska teh označk, ki naj bi jih uporabljali. Smešno in žalostno, še posebej, ko grem na Twitter preverjati pojavnost teh označk. V bistvu je skoraj vseeno, če jih ne bi uporabljali.

Škoda, ker ne najdemo konsenza in uporabljamo en sam #hashtag za naše tekmovalce – bilo bi veliko bolj pregledno, predvsem pa bi bilo smiselno. V poplavi #hashtagov se človek itak izgubi in potem ne uporablja več označk. Na spletnem mestu Olympic.si je sicer nekaj usmeritev, vendar so zgolj osnovne. Pričakoval bi bolj natančna navodila, predvsem pa primere dobre prakse.

Več informacij o naših športnikih:

Vsekakor pa želim našim športnikom čim boljše uvrstitve, predvsem pa da se bodo OI končale mirno in brez pretresov.

One Response to Olimpijske igre Rio 2016 / Ambush marketing in #Rio2016 #TvitajmoZaNase #riovnas #mojtim #mislovenci #RIOTVS

  1. Sebastjan pravi:

    Telekom celo oglašuje brisačo Z tvitom ;)

    https://twitter.com/TelekomSlo/status/761563801825054720

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen.