Zadnje dni je precej debat o tem, kdo bo zmagal v bitki – ali bo to Instagram, ki je pred dnevi predstavil svojo kopijo Snapchata – Instagram Stories, ali pa bo vseeno obdržal primat Snapchat, ki je bil prvi s funkcionalnostmi, ki so bile všeč uporabnikom in so se navadili na njih.
- #snapgram Instagram Stories / ko Instagram postane Snapchat
- Ti nisi pripovedovalec zgodb – Stefan Sagmeister
- Nekdo mi je ukradel nick na Instagramu
- Snapchat za poslovno uporabo / ne, vaše podjetje ne potrebuje Snapchat računa
Instagram in Snapchat sta dva različna modela že od samega začetka:
- Instagram je bil v osnovi namenjen deljenju slik (če sem povsem iskren je bila prva ideja, da bi bila geolokacijska platforma, ko je bil FourSquare), potem so mu dodali še videoposnetke. Sedaj, ko so videli, da je Snapchat zelo uspešen, pa so mu dodali še Instagram Stories. Instagram ne omogoča golote (kot Snapchat) in omogoča komentiranje in lajkanje. Njihova monetizacija je odlična in v povezavi s Facebookom prinaša kupe denarja. Predvsem je celotna platforma v zadnjih letih prilagojena monetizaciji.
- Snapchat pa je povsem nekaj drugega. Zavrnili so ponudbo Facebooka za njihov nakup in množično pridobivali uporabnike. Prav tako tudi investitorje, ki so v njih videli “rivala” ostalim družbenim omrežjem. Snapchat je v svetu zelo v trendu. Vendar ne omogoča komentiranja, ne omogoča lajkanja, vsa metrika (koliko sledilcev, koliko ogledov in vse ostalo) je precej bolj zakomplicirana, kot pri Instagramu. Omogoča pa goloto in omogoča dober biznis model za “sexting”. Monetizacija sicer obstaja, ampak je zelo slabo izkoriščena. Namreč sistem, kot je sedaj ne omogoča preproste monetizacije, kljub temu, da so uvedli svojo valuto – kot nekoč Second Life.
Kdo bo zmagal v dvoboju Instagram Stories VS Snapchat Stories?
Vprašanje nima enoznačnega odgovora. Dejstvo je, da je veliko uporabnikov Instagrama tudi uporabnikov Snapchata, ker Instagram še ni omogočal funkcionalnosti Stories. Ali se bo sedaj začelo množično zapuščanje Snapchata zaradi tega? Verjetno bo nekaj osipa, vendar ko si enkrat “hooked” in ko imaš določen krog okoli sebe, ki uporabljajo isto platformo, je vse skupaj precej bolj zakomplicirano in ljudje bodo veliko raje objavljali isto vsebino na Instagramu in tudi na Snapchatu.
Če upoštevam, da na Snapchatu ne moreš najti uporabnika, ker nima searcha, je to slabost. Predvsem je “discovery” pri Snapchatu zelo zelo slaba stran in že dolgo pričakujem izboljšavo te funkcionalnosti. Instagram ima to zelo dobro urejeno.
Pa vendar, Instagram ima precej manj “filtrov”, ki so očitno zelo pomembni uporabnikom Snapchata in jih tudi z veseljem uporabljajo. In prednost Snapchata je tudi to, da obstaja pri njih golota – ja, zato sem pred več kot tremi leti začel uporabljati Snapchat – ker se mi je zdel zanimiv eksperiment in odkril, da lahko dekleta s par 10.000 sledilci služijo precej visoke zneske s svojimi premium računi (30$ za pol leta). V bistvu je snapchat postal “livecam” biznis model.
Če sem pred časom pametoval o tem, da Snapchat ni za poslovno uporabo – bi tukaj lahko zagovarjal tezo, da se Instagram Stories lahko uporabljajo tudi za poslvno uporabo. Kje je razlika? Če ima podjetje že Instagram in svoje sledilce, ki spremljajo, kaj se dogaja, so Stories samo še dodatna vsebina – ki pa mora seveda biti primerno pripravljena, predvsem pa mora biti smiselna. Namreč, v primeru Instagrama podjetju ni potrebno graditi baze uporabnikov, ker le ta že obstaja. Vendar je isto vprašanje, kot se mi je zastavljajo pri Snapchatu – zakaj bi nekdo kreiral vsebino, ki izgine po 24 urah, ko pa obstaja kup platform, kjer vsebina ne izgine in se jih da s pridom izkoriščati?
Instagram Stories VS Snapchat Stories?
Ne vem, zakaj se bom sam odločil. Glede na to, da obe platformi uporabljam in da ne vidim globjega smisla niti v eni niti v drugi, se mi vedno znova zastavlja vprašanje – zakaj sploh? Testiram oboje in na Instagramu imam boljše rezultate z isto vsebino – ampak zato, ker že leta uporabljam Instagram. Po drugi strani pa razumem marsikoga, da se je že preobjedel Instagrama in mu je zato všeč Snapchat.
Sam mislim, da bo v vsakem primeru zmagal Facebook – predvidevam, da bodo kmalu pripravili tudi Facebook Stories, ki bodo delovalo na podoben način, kot delujejo Instagram, ali Snapchat Stories. In glede na število uporabnikov – ja, bo to njihova zmaga. Samo še model monetizacije morajo odkriti!
Komentiraj