Blagovne znamke. Brez njih si ne predstavljamo vsakdanjega življenja. Spremljajo nas na vsakem koraku in kamorkoli pogledamo so blagovne znamke del naših življenj. Sam sem že od nekdaj prisegal na blagovne znamke in jim bil zvest, vendar se v zadnjih letih tudi te navade spreminjajo.
- Zakaj plačujemo za drage blagovne znamke?
- Verjamete v zgodbe? Res zgodbe prodajajo?
- Ali zgodbe prodajajo / ali dobre zgodbe preživijo
Vsak lastnik blagovne znamke si želi, da bi imel zveste stranke in bi bil njihova prva izbira. Vendar temu ni vedno tako, saj smo ljudje manj zvesti blagovnim znamkam, kot pa nam pomeni nižja cena. Razen v primerih, k ogre za izdelke, ki so višjega cenovnega razreda in kjer imamo osebne preference – sam ne bi zamenjal Apple izdelkov za nobeno drugo blagovno znamko, ki je trenutno prisotna na trgu.
Primer: pred leti, ko še ni bilo v Sloveniji Hoferja in Lidla, smo hodili v Mercator, Spar, ali Tuš. V vsaki od teh trgovin si našel izdelke, ki so ti bili všeč (blagovne znamke) in ki smo jih redno kupovali. Ponudba je bila dokaj podobna, razlike so bile zgolj v ceni in posameznih produktih. S prihodom Hoferja in Lidla so se te stvari spremenile. Ljudje so odkrili, da imajo v teh dveh trgovinah precej nižje cene, predvsem pa, da imajo kvalitetno hrano. Pripadnost blagovnim znamkam je zamenjala pripadnost nižji ceni. Dokaj pogosto se pa nam zgodi, da si želimo točno določen izdelek in točno določene blagovne znamke – v takšnem primeru se bomo potrudili in ga poiskali na policah in zadovoljili svojo željo po tem izdelku.
Nismo tako bogati, da bi kupovali poceni stvari – dokaj zlajnan pregovor, ki smo ga verjetno že vsi uporabili v kakšnem stavku. Drži. Škoda je kupovati poceni stvari, ki trajajo kratek čas, pa vendar povsod ne velja ta pregovor.
Če sem pred leti večino cunj imel blagovne znamke CK, ker je kvalitetna in zdrži zelo dolgo, pa se v zadnjih letih tudi ta pogled precej spreminja. Namreč zavedam se, da oblačila niso za večno. Da so precej vezana na modo, ki se pa hitro spreminja. Posledično se mi poraja vprašanje – ali kupiti kavbojke blagovne znamke za 150 eurov in jih bom nosil eno sezono ali pa kupiti kavbojke cenejše blagovne znamke za 60 eurov in bodo prav tako zdržale eno sezono. Pri stvareh, ki jih ne bomo nosili vsak da, se mi zdi slednje precej boljša izbira – predvsem tudi za to, ker se moda precej hiro spreminja in ker nam potem oblačila ostajajo v omarah in jih nikoli več ne oblečemo.
Pa vendar smo še vedno pripadni blagovnim znamkam. Saj veste, vsak ima svoje najljubše pivo – nekdo Union, drugi Laško, tretji prisega na “craft domača” piva. Jaz imam, razen kadar sem na “odvajanju”, rad Coca Colo, itd.. Ampak to so blagovne znamke, ki niso drage in kjer je težko najti zamenjavo. Kljub temu, da sem preizkusil že vse mogoče in nemogoče pijače z mehurčki, še nisem odkril pravega nadomestka Coca Cole. V bistvu ga niti nočem.
Ali smo še vedno zvesti blagovnim znamkam? V bistvu smo pri tistih izdelkih pri katerih smo razvili določeno “odvisnost”. Cigaretov ne menjamo vsak dan, razen, ko v lokalu ugotovimo, da nimajo “naše” blagovne znamke, ki jo sicer vedno kadimo. Določeni ljudje prisegajo na isto znamko vozila celo življenje, vendar je tudi takšnih lastnikov vozil čedalje manj – kajti stvari se spreminjajo. Kar je bilo včeraj povprečno, je lahko jutri odlično in seveda tudi obratno.
Predvsem bi se dejstva, da smo ljudje postali manj zvesti blagovnim znamkam zavedati v podjetjih, ki upravljajo z blagovnimi znamkami. Sicer je res, da precej malo blagovnih znamk “umre”, vendar se lahko krepko spremeni delež blagovne znamke na trgu, če se le ta ne zna pravilno pozicionirati v tem času in prostoru, predvsem pa, če se ne zna prilagajati uporabnikom.
Moja logika je dokaj preprosta – če bom nek izdelek / oblačila uporabljal daljše časovno obdobje, potem bom izbral dražjo, predvsem pa priznano blagovno znamko (Apple, CK, Giant). Vendar to še vedno ne pomeni, da bodo tudi naslednji izdelki te blagovne znamke (tega ne morem trditi za Apple). V končni fazi bom, če ne bom povsem zadovoljen s temi izdelki, pogledal tudi druge blagovne znamke – in to je tisti trenutek, ki bi ga morala podjetja znati izkoristiti. Trenutek, ko se potrošniki odločamo o tem ali bi spremenili svoje navade ali pa jih ohranili. In če me bo druga blagovna znamka pravilno nagovorila, predvsem pa mi ponudila kvaliteten izdelek in za primerno ceno, potem se bom požvižgal na vse skupaj in preizkusil nekaj novega.
Komentiraj