Ljubljana je gradbišče in vsi pizdijo nad gužvo na cestah

Priznam. Verjetno sem eden izmed tistih, ki vedno pizdi in nerga nad razmerami na cesti. Pri tem sem še posebno glasen – tako v avtu, kot tudi v zapisih na blogu. Tudi tokrat bi bilo lahko enako – Ljubljana je namreč to poletje postala pravo gradbišče in vsi, ampak res vsi pizdijo nad gužvo na cestah.

Khm. Čak mal, kje je sedaj pizdenje, se verjetno sprašujete? V bistvu ga ni. Tokrat bom poskušal “scat proti vetru” in verjamem, da se ne bo dobro končalo.

Slovenci smo narod, ki rad nerga. Ja, tudi jaz sodim v to kategorijo. Ko so ceste “razjebane” vsi pizdimo nad tem, kako se je nemogoče voziti po njih in kako nas premetava sem ter tja in kako nam ceste uničujejo podvozje. Vendar. Po drugi strani pa smo Slovenci nergači tudi, ko se ceste popravljajo. Takrat pizdimo nad zastoji, obvozi, predvsem pa nad nesposobnostjo vseh vpletenih, ker se odločajo za popravilo cest vedno v tistem času, ko je največ gužve na cestah.

Jeap. Nikoli nam ni prav in vedno bomo pizdili. Slovence je pač nemogoče zadovoljiti. Zakaj torej jaz sedaj ne pizdim nad gužvo na cestah in zastoji in prenovo skoraj vseh cest v Ljubljani – danes sem nekje zasledil, da je preko 53 zapor cest v Ljubljani!

Moj odgovor je preprost. Niso vsega krivi tisti, ki delajo v teh vročih dneh na cestah. Niso vsega krivi tisti, ki so planirali te stvari, pa so se očitno zakalkulirali. Niso vsega krivi pri DARSu, ali pa na MOLu. Niti policisti, ki jih ni na cestah, kjer bi delali red in predvsem pisali kazni vsem, ki ne poznajo prometnih pravil. Bodimo realni in si priznajmo, da smo tudi mi, udeleženci v prometu, krivi za zastoje. Predvsem pa, da smo se razvadili in da se obnašamo večino časa kot princeske na cestah. Ja, tudi jaz, ki velikokrat pizdim.

Verjetno je vsak, ki se je danes vozil v center Ljubljane več kot uro, preklel vse, kar se je prekleti dalo. Kljub temu, da so o zapori Dunajske ceste obveščali že precej časa, je to marsikoga presenetilo. Kot sneg preseneti DARSovce vedno znova. Ker se nam vsem mudi, je treba iti čez rdečo luč na semaforju in posledično povzročiti dodatno gužvo in dodatne zastoje. Seveda pa se to ne konča samo z vožnjo v rdečo luč in potem oviranjem prometa sredi križišča. Ampak teh stvari smo navajeni – to, da določene ceste ne morejo “požreti” več vozil na določeno časovno enoto je verjetno vsem jasno – posledično se sedaj v Ljubljani spreminja določene ceste in predvsem se dela na tem, da bi promet potekal precej bolj tekoče.

Medklic. Se spomnite uvedbe rumenih pasov in kako smo vsi skočili v zrak, ker bodo nastajali zastoji, zamaški in ker bo vse stalo? Kakšno je sedaj stanje? Ja, v določenih prometnih konicah so zastoji in ko pridejo študentje v Ljubljano, se tudi marsikaj spremeni. Ampak bodimo iskreni – promet po Ljubljani poteka precej tekoče. Sploh, če ga primerjamo z ostalimi metropolami – ne morem pa primerjati Ljubljane in Zagorja?!

Sam sem šel danes na vožnjo po Ljubljani, z novim Priusom, ki ga imam teden dni na testu in sem se dokaj tekoče peljal naokoli. V bistvu sem izbral malce kasnejšo uro – zakaj bi stal eno uro, kot so poročali, če grem lahko 45 minut kasneje na pot in pridem na cilj v skoraj enakem času. Predvsem pa sem se poskušal izogibati ulic, kjer nastajajo zastoji, ker ljudje ne vedo, da je rdeča luč na semaforju namenjena temu, da se ustaviš in počakaš na zeleno. Če bi ljudje spoštovali ta predpis, bi bilo precej manj gužve – po drugi strani pa bi lahko policisti prinesli precej denarja v blagajno, če bi danes hodili peš med avtomobili in jim talali kazni za vožnjo skozi rdečo luč. Kazen za to ni majhna, prav tako pa srečnemu dobitniku pripada par kazenskih točk (jeap, iz prve roke lahko to povem, vendar so bile pri meni razmere precej drugačne).

Čez teden dni, če bodo napovedi držale, bodo ceste odprte in normalno prevozne. Nihče več se ne bo spomnil, da so bile gužve, predvsem pa nihče več ne bo pizdil nad tem, da so ceste uničene – vsaj na teh delih, kjer sedaj potekajo dela.

Predvsem pa bi bilo smiselno se kdaj postaviti v kožo vseh tistih, ki sedaj cel dan preživijo na žgočem soncu in se trudijo, da bi lahko uredili in popravili ceste v skladu s časovnicami. Verjetno tudi njim ni v interesu, da bi še 3 tedne se “cmarili” na soncu in vdihovali super zrak vseh tistih avtomobilov, ki se lepo s prižgano klimo vozijo vsak dan mimo. Ker pač se vsi s svojimi vozili želimo pripeljati direkt pred službo, ali pa trgovino.

Ja, res je. Jaz ne pizdim nad zastoji, ampak grem rajši na pot, ko se vse skupaj malce umiri. Predvsem pa poslušam glasbo, ali pa kako drugače koristno izkoristim čas v vozilu. Verjamem pa, da je bila marsikomu današnja pot v center Ljubljane več kot stresna, predvsem pa je bilo danes izgovorjeno toliko kletvic v vozilih, kot jih že dolgo ni bilo.

p.s.: ali se kaj spremeni, če se pizdi na polno? in ne, to ne pomeni, da ne bom več pizdil – ampak tokrat pa sem res preveč zen za to početje!

Ljubljana je gradbišče in vsi pizdijo nad gužvo na cestah
Ljubljana je gradbišče in vsi pizdijo nad gužvo na cestah
  1. Ta primerjava tudi nekaj pove. Trenutno je ponavadi vsak sam v svojem avtu.

  2. Dober zapis, naj dodam se naslednje:

    V Singapurju konstantno prenavljajo, sirijo ali delajo ceste nanovo, vendar tovrstna dela potekajo podnevi in ponoci. Zgodilo se je tudi, da so cesto veckrat povsem prestavili (znotraj nekaj tednov), vendar zastojev ni bilo nikoli, da na omenjam, da sama cesta ni bila zaprta za vec kot par minut.

    V Sloveniji je kaj taksnega misija nemogoce.

    1. baje zaradi pravil – ne sme se delati ponoci, al nekaj taksnega.. vsaj tako je bilo pred leti razlozeno, ko sem pizdil zakaj se pri nas ne dela ponoci..

  3. Res je. Od 6h do 22h se sme delati karkoli. Potem zakon prepoveduje hrup. Nekoc so bile prepovedane se nedelje in prazniki, to sicer ze 10 let ne velja vec. .
    Jaz razumem in podpiram prenove in optimizacije. In kakor me raz* kolone in zastoji, se po LJ vozim bolj na dveh kolesih in sem mnogokrat prej na cilju kot s stirimi..

  4. Pri nas imamo pa v želji, da bi čim več denarja pretočili točno določeni firmi, odprtih 53 gradbišč, ki večinoma samevajo, ker dotična firma nima dovolj resursov, da bi hkrati delali na vseh, ker je to predrago in bi bil dobiček premajhen!

    Ni mi težko počakati v vrsti, ko se na cesti DELA!
    Ko se pa ne je pa stvar malo bolj zapletena.

Komentarji so zaprti.