Merkur Zavarovalnica je pred kratkim spremenila svojo celostno podobo. Spremenili so svoj logo in tudi komunikacijo. Pri zunanjem oglaševanju (billboardih) so začeli uporabljati hashtag #nareditenekajzase. Ker že od nekdaj pizdim nad uporabo hashtagov v oglaševanju, kjer ni direktnega “call to action”, me je zanimalo, kako se javnost odziva na to. Analiza digitalnih kanalov je dokaj preprosta.
- Zakaj agencije uporabljajo #hashtag v TV oglasih?
- #top4stjasokokalj #kanala #hashtag #fail #tjasakokalj
- QR kode na billboardih / BMW Avtoval, Grosuplje
- Addiko banka addiko.si / Jutra bančne poezije / rebranding banke Hypo Alpe-Adria in oglaševanje
Mogoče bi moral najprej pojasniti, da nisem strokovnjak za digitalno komuniciranje in da se ne ukvarjam z oglaševanjem – posledično nimam pojma o teh stvareh, vendar sem v končni fazi potrošnik, ki ga takšni in podobni oglasi targetirajo. Sem njihova ciljna javnost, ki pa jo vseeno zanima zakaj se podjetje odloči za uporabo #hashtaga na zunanjih oglasih.
Zakaj uporabljati #hashtag na oglasih?
- ker so #hashtagi “ibrkul”
- ker v tujini tuja podjetja uporabljajo #hashtage
- ker dodaš #hashtga na billboard in potem o tebi govorijo na družbenih omrežjih
- ker #hashtag je zadeva, brez katere ni sodobnega billboarda
- ker #hashtag je znak, da razumeš mlade
- ker #hashtag…
Verjetno je sedaj jasno, kam pes moli taco. Bom šel kar direktno po vrsti. Seveda me je zanimalo koliko pojavnosti v komunikaciji imajo s svojo oglaševalsko akcijo – kolikokrat se pojavi #nareditenekajzase na različnih družbenih omrežjih in v kakšnem kontekstu. Števile so presenetljive in bi morale tistega, ki se je odločil za uporabo #nareditenekajzase v oglasih (ne gre samo za zunanje oglaševanje, ampak za celotno oglaševanje) malce predramiti in mu prebuditi stik z realnostjo.
#nareditenekajzase se pojavi na družbenih omrežjih:
- twitter / #nareditenekajzase se pojavi ENKRAT (vir) Televizija Vaš Kanal je tvitnila: Včasih nas življenje preseneti s trenutki še preden jih pričakujete.
#nareditenekajzase Danes za vaš jutri. - instagram / #nareditenekajzase 0 posts
- facebook / #nareditenekajzase se pojavi SEDEMKRAT (vir): ena objava Merkur Zavarovalnice, ena objava Bizi na izi, kjer obravnavajo bolečine v križu, ki nimajo veze z Merkur Zavarovalnico, Televizija Vaš Kanal, ki je očitno partner v projektu z MZ, Modre novice – MZ je sponzor njihovega pohoda, Zeleni izziv: 30-dnevni izziv z zelenimi smoothieji – za tole ne vem točno v katero kategorijo naj jih uvrstim in pa e-Simbioza – ki predstavlja svojo novo spletno stran
Kakšen je bil torej namen uporabe #nareditenekajzase na oglasih?
Pojma nimam. Vendar bi rad videl strategijo, ki jo je Merkur Zavarovalnica potrdila in kupila. V končni fazi obstaja precej velika verjetnost, da ni bilo nobenih pričakovanj povezanih z uporabo #hashtaga in so ga dodali na oglase “zaradi fore”, ali pa se je komu zdela ta ideja tolk kjut, da ni niti razmislil o tem, kako bi jo naredil zanimivo, predvsem pa jo izkoristil v prid, da bi se karkoli dogajalo tudi na družbenih omrežjih in ne bi bil jaz edini, ki se je spotaknil ob njo.
Podjetja, ko vam bodo “social media guruji” prodajali bučke o tem, da je potrebno uporabiti #hashtag na oglasih – tako, kot smo navajeni v tujini, premislite še enkrat, ali bo to rešilo vašo oglasno akcijo in se bo o njej dejansko govorilo.
Ampak, kot sem že zgoraj napisal – pojma nimam o teh stvareh in sem zgolj in samo laik, ki uporablja kmečko logiko!