Državni zbor je včeraj odločal o dopolnitvah zakona o motornih vozilih ter noveli zakona o pravilih cestnega prometa. Zakon prinaša precej novosti. Mopedi, ki jih do sedaj ni bilo potrebno registrirati, bodo po 1. maju 2017 morali biti registrirani, prav tako pa bodo njihovi vozniki morali obvezno uporabljati čelade, prav tako pa bo sedaj postala obvezna čelada za vse kolesarje do 18. leta.

Dopolnjen zakon prinaša novo definicijo koles z motorjem (mopedi do 25 km/h), saj bo tudi te “mopede” potrebno registrirati in zavarovati in z njimi opraviti tehnični pregled. Prav tako bodo morali njihovi vozniki obvezno uporabljati čelado, čelada pa bo obvezna tudi za vse kolesarje do 18. leta starosti.

Sam podpiram to spremembo, ki pa lastnikom mopedov ni povšeči. Zakaj podpiram to, sem pisal že več kot leto nazaj:

Vsak, ki se vozi s kolesom po Ljubljani je verjetno že doživel podobno zgodbo na kolesarski stezi. Namreč, ko “goniš in sopihaš”, da bi bil čim prej na točki B, te prehiti par “frčotov”, ki definitivno ne peljelo 25 km/h, ampak precej precej več. Glede na to, da manevrirajo med kolesarji in pešči je njihovo početje vse prej kot varno. Da tega, da so nekateri “frčoti” zelo zelo glasni (modificiran izpušni sistem), niti ne omenjam. Glede na to, da so cene rabljenih “frčotov” precej nizke, ni nič čudnega, da jih je na ulicah toliko, predvsem pa se z njimi prevažajo predvsem mladi.

Z drugimi besedami – sam ne štekam povsem, kako se lahko primerja med seboj dve popolnoma različni stvari – kolo, ki se premika s pomočjo moči človeka in nekaj, kar se premika s pomočjo goriva in motorja? Prav tako ne vem kam sodijo električna kolesa oz. električni motorji, ampak dvomim, da obstaja v Sloveniji klasifikacija za to kategorijo.

Kolo s pomožnim motorjem si jaz predstavljam precej drugače, kot pa so ta sedanja. Pred mnogo leti so bili moderni bicikli Solex, ki so dejansko imeli pomožni motor, ki si ga prislonil na sprednjo gumo in je tako pomagal pri vožnji. Temu bi jaz rekel kolo s pomožnim motorjem. Skuterje in vse ostalo, kar je sedaj na cestah, pa težko spravim v isto kategorijo!

Ali obstaja rešitev za to situacijo?

Seveda obstaja! Povsem preprosta je. Pristojni organi naj začnejo razmišljati o tem, da smo leta 2015, kjer so definicije posameznih pojmov povsem drugačne. Predvsem pa je čas, da se malce razmisli o celotni strategiji Zakona o pravilih cestnega prometa, ki bo odražal trenutno stanje, predvsem pa bo bolj človeški in primeren situaciji v kateri smo. Če to pomeni redefincijo pojmov kot so kolesa s pomožnim motorjem in vse ostalo, še toliko boljše. Sam sicer dvomim, da bi se lahko to zgodilo v naslednjih nekaj letih, ampak potrebujemo spremembe zakonov, da ne bo prihajalo do takšnih anomalij.

Očitno sem se motil. In smo v letu 2016 dobili že dopolnjen zakon, ki bo očitno uredil to področje. Sedaj pričakujem še, da se uredijo preglasni izpuhi na motorjih. Saj nisem preveč zahteven, kajne?

Zadnja iskanja:

Ali je obvezna celada za skuter, registracija 25 km/h

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen.