Leta 2013 so se pri Telekomu Slovenija odločili, da ukinejo blagovno znamko Mobitel. Leta 2017 pa se bo Si.mobil preimenoval v blagovno znamko A1. Tudi blagovne znamke ubijajo, mar ne? In potrošniki se moramo sprijazniti s takšnimi spremembami, ki so del poslovne strategije podjetja.
- Telekom Slovenije – Živi svobodno – rebranding
- Simobil / nova naprava vsako leto
- Si.mobil tekom leta 2017 postaja blagovna znamka A1
- Titos / Weartitos.com / working nation / nova blagovna znamka
Leta 2013 sem bil “užaljen”, ker so se odločili spraviti blagovno znamko Mobitel pod krovno znamko Telekom Slovenije in jo posledično črtati iz komunikacije. Isto se bo zgodilo tudi z blagovno znamko Simobil v naslednjem letu. Ampak sedaj nekako razumem vse skupaj. Obe omenjeni blagovni znamki sta bili postavljeni v nekih drugih časih – ko je bilo poslanstvo mobilnega operaterja ponujajo mobilnih storitev.
Potrebe trga v zadnjih letih pa so vse skupaj postavile na glavo. Mobilni operaterji so postali precej več, kot pa zgolj ponudniki mobilnih storitev – tako pri Telekomu, kot pri Simobilu lahko naročite “nemobilne” storitve in produkte, ki so vezani na stacionarne dostope do interneta in televizije.
Kratka zgodovina Simobila:
- 23. decembra 1997 je bila ustanovljena delniška družbe Si.mobil: Istrabenz, Intereuropa, Iskratel in PID Kmečka družba
- 25. marca 1999 je Si.mobil vstopil na trg
- od leta 2003 naprej deluje na našem trgu pod blagovno znamko Si.mobil – Vodafone
- leta 2006 mobilkom austria postane 100-odstotni lastnik družbe Si.mobil
Imena so mobilni operaterji v Sloveniji že zdavnaj prerasli, vendar imam jaz še vedno nostalgijo. In verjetno nisem edini. Vedno sem gledal na ti dve blagovni znamki (Mobitel in Simobil) z občudovanjem – toliko njunih oglasov se spomnim, toliko komunikacije, toliko sponzorstev in toliko pripadnosti ljudi. Pred leti, ko je obstajal Mobisux, so se bile križarske vojne na tem področju – kdo je boljši, kdo ponuja boljše pakete, kdo je ugodnejši…
Ampak potrošniki nismo tisti, ki odločamo o strategijah, ki jih imajo znotraj podjetij. Za takšno spremembo ni prišla odločitev čez noč, ampak na podlagi temeljitih premislekov. V končni fazi se je v blagovno znamko Simobil dolga leta vlagalo velike vsote denarja.
Potrošniki smo kolateralne žrtve takšnih odločitev in smo tisti, ki sprejmemo spremembe blagovne znamke, ali pač ne. Glede na to, da mladi v današnjem svetu niso več zvesti blagovnim znamkam in da imamo zgolj starejši “probleme” s tem, se mi zdi tudi tale sprememba zanimiva in dobrodošla. Me prav zanima, če se bo spremenila tudi komunikacija nove blagovne znamke.
Sicer pa – nasvidenje Simobil, dobrodošel A1!