Influencer marketing je v zadnjem času precej pogosto uporabljena besedna zveza na sončni strani Alp. Podjetja in agencije, ki so ugotovile, da social media marketing ne deluje več tako, kot je deloval pred leti, so našle nov način kako ljudem približati svoje vsebine, produkte, storitve – s pomočjo influencerjev (vplivnežev), ki so že prepoznavni in jim ljudje zaupajo.
- Odjebite
- Kaj je dark social / temni del družbenih omrežij
- Vsebina, vsebina in vsebina / content marketing
- Destination marketing in travel bloggers
Ljudje pri fazi odločanja za nakup najbolj zaupajo svojim prijateljem in kolegom. Bolj, kot oglasom in “fake testemonialom”, ki so še vedno obvezni del vsakega prodajnega spletnega mesta. Kot da bi ljudje res še vedno brali izmišljene zgodbice in verjeli vsemu, kar marketingarji zapišejo na spletno mesto. Precej boljše se odrežejo ocene izdelkov, ali storitev na za to primernih platformah, ampak pri sem smo pri nas še krepko za časom.
Kaj je influencer marketing?
“Vplivneži”, ki pokrivajo določene tematike (blogerji, športniki, znane osebnosti, itd..) in so pri tem pristni imajo ponavadi precej sledilcev, bralcev in oboževalcev. Z njimi se ljudje precej bolj poistovetijo, kot pa se poistovetijo z ljudmi iz oglasov, ali pa s “stock fotografijami”, ki so objavljene na spletnem mestu. Influencerji imajo svoje kanale preko katerih komunicirajo in če jih znajo marketingarijo pravilno preproznati in jim pri tem dati možnost, da so sami kreativni, so takšne akcije lahko precej bolj uspešne, kot pa neskončno lajkov na Facebooku.
Influencer marketing je v bistvu kreairanje vsebin preko svojih influencerjev – za blagovne znamke, za storitve, za izdelke. Te vsebine so lahko različni testi, omembe znamk, fotografije ali kakšen drug material, ki jih influencerji objavljajo na svojih družbenih omrežjih, ali na svojih medijih.
Earned in paid influencer marketing?
Obstajata dva načina. V Sloveniji bi se vsi radi posluževali prvega načina, v svetu pa je drugi način veliko bolj v uporabi. Earned pomeni, da si z blagovno znamko v dobrnih odnosih. Da ne dobiš direktnega plačila za svoje objave (lahko bi tudi rekli, da si “ambasador” znamke, ki ji pomagaš s svojimi objavami). Na drugi strani pa je paid influencer marketing, kjer si plačan za to, kar narediš za blagovno znamko – cena je seveda odvisna od “reacha” in predvsem od tržne niše. Prav tako pa je pomembna tudi prepoznavnost.
Pomembni gradniki influencer marketinga?
V svetu obstajajo trije pomembni gradniki, s katerimi podjetja, ki upravljajo z vplivneži tudi operirajo in na podlagi tega tudi določijo zneske, ki jih namenjajo influencerjem:
- doseg / vplivneži imajo svoje kanale, preko katerih lahko dosežejo veliko število potrošnikov. To so lahko njihovi social media kanali, blogi, ali karkoli drugega, kjer so oni prepoznani..
- originalna vsebina / vplivneži kreirajo vsebine, ki so merodajne, predvsem pa efektivne za blagovne znamke
- zaupanje potrošnikov / ker imajo vplivneži za seboj uporabnike, ki jim zaupajo, potem smo pri začetku tega zapisa – ljudje zaupamo prijateljem in znancem
Primeri influencer marketinga?
Zadnje čase je vse več želja in pričakovanj na tem področju tudi v Sloveniji. Podjetja so ugotovila, da so zmetala precej denarja v oglaševanje na Facebooku in da se ni zgodilo to, kar so pričakovali. Sedaj odkrivajo influencer marketing in vsaka akcija ima še del denarja namenjen za to. Kako to zgleda v tujini in pri nas?
- Kim Kardashian objavi fotografijo “produkta” na Instagramu – za to je mastno plačana, saj je njen doseg enormen. Pri nas fashion blogerka dobi izdelek in potem podjetje pričakuje par objav tega izdelak na njenih družbenih omrežjih – brez plačila seveda.
- Casey Neistat dobi na test 4 drone, ki mu ostanejo in za to dobi tudi plačilo, da jih bo testiral. Pri nas pa dobiš na test kremo in potem moraš pisati o njej na dolgo in široko. Seveda moraš s kremo zapopasti vse kanale, ki jih obvladuješ, ker se to pričakuje.
Kdo so influencerji v Sloveniji?
Vprašanje za milijon dolarjev. Veliko jih je. Ampak po drugi strani pa jih skoraj ni. Nihče v Sloveniji nima takšnega dosega, kot ga imajo influencerji v tujini. Nihče nima toliko sledilcev, kot jih imajo tujci. Pa vendar je precej vplivnežev v Sloveniji, ki jim ljudje verjamejo in zaupajo o tem, kar pišejo. Pri nas so vplivneži bolj nišni in temu primerni so njihovi dosegi. Kar je razumljivo glede ekonomije obsega. In tudi s temi vplivneži se da delati dobre akcije. En tak primer sta Pici in Pero, ki sta v zadnjem času postala močno popularna, kljub temu, da se gibljeta po črti zakona.
Kako do influencerjev?
Beseda ni konj! Če imate na “piki” nekoga, ki bi vam lahko pomagal pri promociji, ali pa dosegu novih potencialnih kupcev, potem si vzemite čas in raziščite kaj o tej osebi – kaj rada počne, kako se prehranjuje, kakšno je njeno mnenje o vašem podjetju (če ga je slučajno že kje omenila). Predvsem pa poskušajte imeti s takšno osebo odprt odnos – partnerski odnos. Veliko boljše, kot pa če boste imeli z njo zgolj poslovni odnos. Poslušajte jo, ker ve o svojih sledilcih in bralcih več, kot pa si mislite in vam lahko da kup kvalitetnih informacij, ki jih ne poznate. Predvsem pa bodite iskreni z njo.
Influencer marketing je nekaj, kar se vse bolj pojavlja tudi v Sloveniji. Nekatera podjetja to svojim naročnikom že dlje časa predstavljajo, ampak pri nas stvari potekajo precej počasi. In če so na začetku bili influencerji nagrajeni s produkti, se sedaj spreminja tudi to. Seveda pa so zneski precej odvisni od dosega, pristnosti, predvsem pa sposobnosti kreiranja različnih vsebin, ki so vezane na blagovne znamke.
A to je tist, ko naj bi influencer za 50€ bil še hudo hvaležen?
jeap :) pa na koncu bi radi se tvoje ledvice..
Vidim da je prispevek starejši, tema pa še aktualna…:) Odličen pregled!