Ljudje, ki delamo v kreativnih industrijah se pogosto srečamo z ljudmi, ki naše delo ocenjujejo rahlo po svoje. Njihova logika je dokaj preprosta – en logotip ti ne vzame več kot 15 minut časa in zakaj bi ti jaz plačeval 500, ali več eurov, ko pa ti to obvladaš. V bistvu, ker ti vzame tako malo časa, ga lahko narediš zastonj, kajne?!

Seveda. Logotip lahko naredim zastonj in s tem dobim možnost, da bom nekoč s taistim naročnikom sodeloval pri kakšnem projektu, kjer bom dobil plačilo in s tem plačilom si bom lahko v trgovini kupil osnovne dobrine. Ljudje pač pozabljajo, da tudi ljudje iz kreativnih industrij morajo jesti in morajo preživeti mesec, dasiravno jim vsaka stvar vzame precej malo časa, da jo naredijo. Nihče pa ne vkalkulira ur, ki so bile potrebne, da nekdo pride do te stopnje, da lahko nariše logotip v pol ure. Po drugi strani pa tudi nihče ne razmišlja o tem, da včasih kakšna stvar traja precej dlje, kot je bila sprva načrtovana.

Zakaj 1/3 avansa?

Verjetno se vsi v teh časih soočamo z enakim problemom. Neplačili, oz. zamujanjem plačil partnerjev. Projekti trajajo dlje časa, kot so bili po časovnici planirani, roki plačil so vse daljši, predvsem pa je težko dobiti denar od partnerjev. Sam imam to srečo, da imam odlične partnerje in da s temi stvarmi nimam težav. V sedanjosti. Ko sem pred leti začenjal svojo pot je bilo vse skupaj precej drugače. Takrat sem se naučil preprostega pravila – lahko sodelujem s komerkoli, vendar želim 1/3 avansa vnaprej.

Marsikdo bo zastrigel z ušesi in se vprašal, kako mi uspe prepričati naročnike, da mi plačajo vnaprej. Eden izmed pogojev je zaupanje. Zaupanje mora biti obojestransko. In partner ima vedno možnost, da se premisli in da mu moja kreativna plat ne bo všeč. Ampak v tem primeru jaz ne morem delati pol meseca zastonj in posledično že vnaprej opozorim na avans, s katerim rešujem ravno takšne težave.

Verjetno si marsikdo v Sloveniji želi, da bi bili “pitchi” plačani. Seveda, saj za pripravo dobrih kreativnih rešitev za “pitch” potrebuješ ogromno časa, ki pa v agencijah ni zastonj. Vendar pri nas ni te navade. Pri nas je navada iz prvega stavka – dajte nam ideje in rešitve in mi se bomo na podlagi cen odločili za najcenejšega izvajalca. In spet se vračam k zaupanju. Če med partnerjema ni zaupanja, je takšen odnos nesmiseln. In v primeru, ko se med partnerjema stkejo dobre povezave in zaupanje, bodo tudi rezultati lahko precej boljši, kot sicer. Vendar v Sloveniji se vsi bolj borimo za preživetje in nimamo niti časa za vzpostavljanje pravih povezav.

Če mi partner zaupa in ve, da mu bom naredil rešitev, ki bo zadostila njegovim pričakovanjem, potem tudi 1/3 avansa ne bo problematična. Volk sit, koza cela in odnos bo jasno vnaprej definiran, kajti s tem postavim svoj rezime na kocko in partnerja ne morem prevarati. In na drugi strani si zagotovim eksistenco!

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.