Precej pogosto vprašanje, s katerim se srečujem zadnje čase je – tikanje ali vikanje na družbenih omrežjih? Kako se obnašati na družbenih omrežjih in kako nagovarjati svoje sledilce? Kakšen je pravilen ton pogovora med deležniki? Dejstvo je, da ni nikjer jasno določenega pravila, ki bi se ga morali držati na družbenih omrežjih. Vsak sam si postavlja svoja pravila komuniciranja. Vendar obstajajo določena izhodišča, s katerimi si lahko pomagamo.

Sam sem na družbenih omrežjih zagovornik tikanja, kajti vsaj v tem virtualnem svetu smo med seboj vsi enaki. Sam tikam predsednika države na Twitterju, medtem ko je v realnem svetu situacija drugačna in ga vikam. Prav tako tikam tudi ostale politike na družbenih omrežjih, ki komunicirajo in poskušajo s svojim vikanjem ustvarjati vtis – zame navaden bullshit. Bolj preprosto je, če nekoga tikaš – v tem primeru ga lahko mirno pošlješ v rit. V obratnem primeru – ko nekoga vikaš, pa je pošiljanje v rit precej bolj zakomplicirano.

Prav tako nikjer ne obstaja pravilo, da bi morali uporabniki Twitterja z manj sledilci vikati tiste, ki jih imajo več. Nitiše nisem zasledil podatka, da bi propadlo podjetje, ki je tikalo svoje sledilce na Facebooku.

Na družbenih omrežjih gre za drugačen način komunikacije, kot smo ga navajeni na spletnih mestih ali znotraj aplikacij. Tam veljajo drugačna pravila, predvsem pa je tam ciljna javnost precej drugačna kot na družbenih omrežjih. Dialogi na družbenih omrežjih so veliko bolj prijetni, če ni neke navidezne bariere, ki jo postavi vikanje. Predvsem pa ni občutka pripadnosti različnim kastam!

Sam na družbenih omrežjih vedno tikam vse deležnike. Pogosto imajo s komuniciranjem na družbenih omrežjih večji problem podjetja in znamke, ki se težko odločijo, kakšen način komunikacije je primernejši.

Če se podjetje odloči, da svoje sledilce tika, potem naj to počne ves čas komunikacije in s tem pokaže svojo sproščenost in odprtost.

Če pa se podjetje v svoji strategiji komuniciranja odloči, da bo svoje sledilce vikalo, pa naj to strogo upošteva skozi celotno komunikacijo in tudi pri komentarjih, kjer se ponavadi spozabimo in namesto vikanja začnemo s tikanjem, ali pa – kar je še pogosteje – začnemo uporabljati “polvikanje”, ki ne sodi nikamor.

Karkoli boste izbrali, se morate zavedati, da mora biti ton komunikacije v skladu z vašim podjetjem ali znamko in da mora biti ta način konsistenten.

Naj torej na družbenih omrežjih vikamo ali tikamo?

Ni pravilnega načina, ki bi ga kdorkoli lahko predpisal. Odločitev je na strani posameznika in podjetja. Če želite lahkotnejši ton komunikacije, potem izberite tikanje, če želite zgolj profesionalen odnos, potem bo lažje z vikanjem.

Podobno, kot je v realnem življenju, kjer precej hitro ugotovimo, da ima vikanje prednost, če želimo imeti zgolj poslovno komunikacijo in želimo zmanjšati manevrski prostor za prepire. Po drugi strani pa ima tikanje povsem drugačen ton in v marsikomu vzbudi večje zaupanje.

Odločitev posameznika je, katero pot bo ubral. In tole je mojih 5 centov k večni debati vikanje vs tikanje!

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.