V Sloveniji imamo srečo, da smo vsi strokovnjaki za vse. Smo dežela naravnih talentov, kjer vsak vse ve in kjer vsak pametuje ostalim. Verjetno se Slovenci ne ločimo od državljanov drugih držav, ampak Slovenija je tako majhna, da so takšne stvari bolj opazne.

Saj veste o čem je govora, mar ne? V nekem trenutku smo v Sloveniji vsi navdušeni nad blogi in smo vsi blogerji. Potem smo vsi navdušeni nad Facebookom in smo vsi “community managerji”. Potem pride obdobje prehranskih dopolnil in super hrane in vsi vemo vse o tem. Potem je obdobje športa, ko sedimo na kavču, ali pa v lokalu pred televizijo in točno vemo, kako bi moral selektor postaviti igralce, vendar ker tega ni naredil, smo izgubili.

Pozimi se prelevimo v strokovnjake za smučanje in lahko negodujemo, ko našim na tekmah ne uspe doseči prvega mesta. V zadnjem času je zelo popularno biti PR-ovec in vsi smo PR-ovci. Da o prihajajočem valu YouTuberjev niti ne izgubljam besed.

Jeap, najlažje je iti v korak s trendi in iskati poslovne priložnosti. Vsake toliko časa se spremeni fokus in Slovenci se hitro adaptiramo. Potem lahko pametujemo na dolgo in široko, predvsem pa lahko prepričujemo vse, da smo dejansko strokovnjaki za to področje, ki smo si ga izbrali. Lažje je, če malce “floataš” naokoli in iščeš nove in nove priložnosti in se preleviš vsake kvarte v kakšno drugo tržno nišo.

Le zakaj bi človek razmišljal na dolgi rok in bil dejansko strokovnjak na enem področju, ko pa je lahko na vseh področjih, kajne? Ja, osnovna permisa je lahko naše šolstvo, ki dejansko naredi to iz človeka. Premalo specializacije in veliko splošnega znanja. Ne, nič ni narobe s tem. Še daleč od tega, ampak dejstvo je, da je človek težko uspešen na vseh področjih, ki se jih loti v življenju. No, nekaterim uspe in prav ponosen sem, da so nekateri tako sposobni.

Sicer pa je precej težje biti dejanski strokovnjak na enem področju in tisto področje do potankosti obvladovati. Če bi bilo v Sloveniji več strokovnjakov, ki bi se držali svojega nišnega prostora, potem bi lahko v TV oddajah dobili dejansko odlične sogovornike, prav tako pa bi tudi podjetja lahko najela strokovnjake – v času samooklicanih strokovnjakov pa je to precej težko delo, saj ločiti zrnje od plevela..

V končni fazi se vsem gre, da “svoje zn(sr)anje” čim dražje prodajo. Ne glede na to, da ne bo nobenih rezultatov, saj nihče ne veže rezultatov na samo pogodbo oz., rezultati niso merodajni za izstavljeno fakturo.

Povsem preprosto vprašanje. Ali je boljše biti na enem področju najboljši ali je boljše biti povsod nekje v sredini in se prodajati kot vrhunski strokovnjak za vse!

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.