Gužva. Vsakodnevna stalnica v Ljubljani. Par kapljic dežja naredi vse skupaj še bolj posebno in za to doživetje sploh ni potrebno plačilo. Vse skupaj se začne, ko se nekomu mudi in namesto, da bi počakal, da se križišče izprazne, zapelje vanj, čeprav ves promet v križišču stoji. Ponavadi (stereotipiziram) se to dogaja voznikom SUVjev, ki imajo svoja pravila, ki jih ostali udeleženci v prometu ne razumemo, saj nimamo takšnih vozil!
- Ljubljana je gradbišče in vsi pizdijo nad gužvo na cestah
- Zakaj so smerniki pri določenih znamkah vozil dodatna oprema?
- Policist v križišču, gužva na cesti!
- Avtocestna policija / zakaj tega ni pri nas?
Potem se zgodi verižna reakcija. Vozilo stoji sredi križišča in zapira pot ostalim vozilom, ki imajo zeleno luč. Ker se tudi oni ne ustavijo pred semaforjem – ker križišče ni prazno (vsaj tako so nas učili, ko sem jaz delal izpit za avto), se naredi zamašek in gužva, ki traja in traja. Zaradi enega samega voznika, ki je ostal sredi križišča, se začnejo zastoji in živčnost voznikov.
Najbolj zanimivo je, da so ponavadi to vozniki, ki zavestno storijo to – da zapeljejo v križišče, kljub temu, da je rdeča luč na semaforju in da celotno križišče že stoji. In če boste poskusili pogledati takšnega voznika v obraz, vam le to ne bo uspelo. Vedno bo našel nekaj, da se ne bo srečal s pogledi ostalih jeznih voznikov, ki zaradi posameznika stojijo.
En tak primer je vožnja po Dunajski in potem zavijanje na obvoznico proti Podutiku. Tam je prostora za manj kot deset vozil, vendar določenih voznikov to sploh te tangira, saj se preprosto požvižgajo na to, da je na njihovem semaforju rdeča luč, ali pa da bodo ostali sredi križišča in se jih morajo potem vozniki, ki skozi zeleno luč zapeljejo proti obvoznici, ogibati v velikem loku. Ti vozniki, ki so sredi ceste, ker se jim tako mudi, potem gledajo v svoje telefone, v drugo smer, ali pa se igrajo za radijem, da se jim ni potrebno srečati s pogledi voznikov, ki pravilno peljejo skozi križišče.
Živimo v letu 2017 in tehnologija omogoča vse. Pred leti so bile v Ljubljani na parih križiščih kamere, ki so slikale vozila, ki so zapeljala skozi rdečo luč in potem si kazen dobil na dom. Ne vem, če to sedaj še vedno obstaja, ampak le redko se govori o tem.
Verjetno pa bi bil sedaj čas, da se postavi sisteme, ki vozila, ki delajo gužvo, ker so zapeljala v polno križišče, ali pa skozi rdečo luč, policija kaznuje. Kamera, ki posname registrsko tablico, avtomatska prepoznava tablice in avtomatsko pošiljanje kazni vozniku, ki je povzročil zastoj. Sicer nisem zagovornik inkasanstva, vendar je to očitno edini način, da se v Sloveniji karkoli uredi. Glede na to, da se v Sloveniji postavlja kup “poligonov”, kjer testirajo takšne in podobne naprave, bi bilo smiselno, če bi takšen sistem štirih kamer postavili na kakšno frekventno križišče in potem spremljali rezultate.
Absolutno podpiram spremljanje in sankcioniranje prometa s kamerami (rdeča, nepripet, s telefonom…). Vem, da ti sistemi niso zastonj in da gredo verjetno iz iste malhe kot policijski predpotopni računalniki, pa kljub temu, so dragocena več- in medgeneracijska naložba.
Morda bi dodal še nekaj glede SUV mojstrov, ki so “sami na cesti”:
Ne mine teden, da me ne kdo od njih skoraj povozi na prehodu za pešce, ko se vključuje na prednostno cesto. Zanimivo je predvsem na Dunajski, ko že imajo rdečo, a švignejo s precej višjo hitrostjo od dovoljene skozi križišče in moraš odskočit…
In ja, je to postal že stereotip, ker me še nihče ni skoraj ubil s katro, golfom, kio itd…
Ampak katra je SUV!
https://www.youtube.com/watch?v=0RD-OqNpvu0