Poletje. Gužve povsod. Predvsem pa močno povečano število turistov na destinacijah, ki omogočajo naravno osvežitev v malce hladnejši vodi. Posledično je tudi razbeljena pločevina parkirana povsod – ob cesti, na cesti, na travnikih, pod drevesi. Nihče ne razmišlja, da narava ni za enkratno uporabo. Zakaj v Sloveniji ne začnejo pobirati vstopnine za Bohinj, vožnjo čez Vršič in vstop v TNP?
- Par nasvetov za poletno ohladitev / kako sem skočil v Savo pri Bohinju, Bohinjsko jezero in slap Šum v…
- Jezera, v katerih se lahko kopamo / 5 skokov v ledeno mrzlo vodo
- Jezero Jasna / Kranjska Gora in moj skok v jezero, ki ima 11 stopinj / video
Kako neumna ideja, kajne? Pobirati vstopnino za nekaj, kar nihče ne ureja? Pa začnimo z Bohinjskim jezerom. Gužva med vikendi, ko pol Slovenije išče svoj prostor ob hladni vodi je nepopisna. Glede na to, da infrastruktura ob jezeru ne omogoča tako velikega števila avtomobilov, predvsem pa ni urejenih stranišč in tudi “kante za smeti” so le redko, bi bilo povsem na mestu, da se zaračuna par eurov na vozilo za dostop z avtomobilom do jezera. Posledično bi se ta denar dejansko začel uporabljati za urejanje parkirišč. Kot nekakšna ekološka taksa. Ampak zadeva bi morala biti urejena tako, da ne bi povzročala še dodatnih zastojev, predvsem pa bi moralo biti transparentna poraba denarja.
In precej podobno “dajatev” bi jaz uvedel tudi za vožnjo čez Vršič. Trume kolesarjev, motoristov, avtomobilov, bivalnikov in vsega ostalega, kar vsak dan prečka Vršič bi prav tako “oglobil”. Kot je urejeno z vožnjo na Mangart. Zakaj pa ne? In tudi ta denar bi se lahko uporabljal za urejanje ceste in brežin, saj sicer naravo samo uničujemo. Predvsem pa bi lahko s tem denarjem povečali tudi parking na samem Vršiču, kajti že zjutraj je parkirišče polno zasedeno. In ne, v tem primeru ne gre za plačilo parkirnine, ampak za konkretno plačilo vožnje po cesti skozi Vršič.
Nenazadnje pa bi lahko uvedli tudi takso za vstop v TNP – na nekaterih predelih sicer zaračunavajo parkirnino, vendar je to označeno tako na malo, da marsikateri turist to zgreši in potem dobi večjo kazen lokalnih redarjev. TNP je nekaj, kar bi morali še posebej čuvati.
Sem radikalen, kajne? No, to je zgolj moje opazovanje dogajanje med vikendi na teh destinacijah, ko vse poka po šivih, ker je toliko turistov in ker je toliko vozil v naravi. Verjetno bi marsikdo skočil v zrak in začel nergati, pa vendar po drugi strani bi se precej hitro navadili na to – če pa bi kdo razumel, da ne gre zgolj za “obiranje” turistov, ampak za vračanje nazaj naravi, pa bi bilo še toliko boljše.
se strinjam.
Potem pa dajmo še oglobiti zrak, ki ga dihamo…
Se strinjam, le radikalen nisi, temveč trapast. Že od nekdaj. :-)
Dej ga bixat s takimi! Bo tkoj un na Hadu mel kej za pisat…
Pa MOL naj zaračunava dostop vsem dnevnim migrantom z avtomobili.
jaz bi to zaračunavala samo tujcem. Slovenci bi morali imeti prost dostop do svojih naravnih lepot, dajatev imamo že tako ali tako ogromno. Se pa npr. v Bohinju plača uporaba ceste od Bohinja do Planine Blato – 10 EUR. Žal pa nam dejstvo, da smo turistično tako zelo popularni, prinaša tudi marsikaj slabega, na Bled sploh nočem več iti, ker je toliko turistov, da je izgubil svoj čar.
Sej bi se strinjal s tabo, samo se ne morem. Zakaj? Ker smo v Sloveniji. Kjer se samo kasira, naredi pa nič, vsaj ne tako, da bi bilo vidno oz. opazno. Cesta na Mangartsko sedlo je res plačljiva, ampak že 5 let ne več do vrha (razen če tvegaš, da dobiš kakšen kos kamna oz. skale na glavo). Vprašanje, kdaj sploh bo, glede na to, da se ves čas samo govori o alternativi…. Kam gre tisti denar?