Včeraj sem bil v Orehovem gaju na predstavitvi “outdoor” blagovnih znamk Fjällräven, Kånken, Hanwag, Primus, Brunton, ki spadajo v grupacijo Fenix Outdoor in so od sedaj na voljo tudi v Sloveniji, Hrvaški in Srbiji. Nisem fashion bloger, kar je očitno. Moja filozofija je drugačna. Kupujem stvari, ki niso vezane na čas in modo, ampak so oblačila, ki jih lahko nosim tudi po desetih letih.

Ponavadi se na takšnih predstavitvah dolgočasim in jih predčasno zapustim. Tokrat je bilo drugače. Zelo drugače. Aha, za tiste, ki iščete informacijo, kje se lahko kupijo izdelki Fjällräven, Kånken, Hanwag, Primus, Brunton: v Anapurni, Iglu športu, Rossi športu, Amfibiji in Puškarstvo Vute …

Blagovno znamko Fjällräven je ustanovil Åke Nordin na Švedskem že leta 1960. Spisek znanih osebnosti, ki nosijo to znamko je impresiven in predvsem je zanimivo, da so ti “influencerji” sami kupili njihove izdelke in jih niso dobili, kot bi človek v teh časih pričakoval.

Njihovi Kånken nahrbtniki so na trgu že od leta 1978. In so v zadnjih letih eni izmed bolj iskanih nahrbtnikov, saj so jih odkrile generacije hipsterjev, predvsem pa trendsetterjev iz celega sveta.

Ker ima podjetje zelo zanimiv DNK, sem bil vesel, da sem bil tam in da sem imel možnost daljšega pogovora s Haraldom Heimom, ki je direktor Fenix Eastern Europe. V nekem trenutku najinega pogovora mi je po glavi begala misel, da ga vprašam, če bi lahko delal za njih – zastonj! Zakaj?

Ker so drugačni. Ker niso trendi. Ker so ekološko ozaveščeni. Ker vedo točno, kaj delajo. Ker je podjetje sicer na borzi, ampak večino delnic je še vedno v rokah družine. Ker ne pristajajo na novosti in hitre spremembe. Ker imajo premium izdelke, ki jih ljudje uporabljajo tudi 20 in več let. Ker se ne ozirajo na modne smernice. Njihovih izdelkov ne boste mogli kupiti v Hervisu, ali v Intersportu. Pomembni so jim kupci. Pomembna jim je kvaliteta in predvsem jim je pomembno vračanje naravi – zato so nahrbtniki narejeni iz recikliranih plastenk in iz ene niti …

Se sprašujete kako lahko takšno podjetje preživi? Z odličnim izdelkom, z zgodbo, ki je drugačna, predvsem pa z odnosom do narave, kupcev in zaposlenih. Vsako leto imajo rast prihodkov. V času obstoja so k svojemu matičnemu podjetju pripojili kup ostalih podjetij, ki so imela v DNKju podoben zapis in podoben pogled na stvari.

Njihove izdelke sta nosila tudi Ivica Kostelić in Miha Podgornik, ko sta prečila Grenlandijo in sta bila oba včeraj na tem dogodku v Orehovem gaju. In tudi nad njima sem bil močno impresioniran. Očitno je bil tak dan …

Da ne bom preveč dolgovezil – spodaj je video modne revije, kjer predstavljajo svoje modele funkcionalnih oblačil in obutve …