Sobota. Ura je 8:15. Preklapljam med TV programi in ugotovim, da je na televiziji ob takšni uri samo program za otroke. Na 2. programu RTV Slo je oddaja Najboljše jutro in v kadru so otroci, ki skačejo, za njimi pa voditeljica predstavlja lendavska vina. KAJ? Sem jaz prav videl? Kdo je tu nor?

Oprostite. Priznam, bolj papeški sem od papeža. Ne konzumiram alkohola in ne razumem, kako se nikomur na nacionalni televiziji ne zdi sporno to, da se v jutranji oddaji predstavlja alkohol! Ja. Vino je alkohol, kljub temu, da ima manj kot 15 volumenskih odstotkov alkohola, kar pomeni, da se ga sme oglaševati. In da nekateri uvrščajo vino med hrano!?

Alkoholne pijače, ki vsebujejo 15 in manj volumenskih odstotkov alkohola, se smejo oglaševati na nosilcih, kot so bilteni, katalogi, letaki in prospekti, ki so namenjeni oglaševanju in poslovnemu komuniciranju in drugih nosilcih objavljanja informacij, razen ob cestah na plakatih, tablah, panojih in svetlobnih napisih. Pri tem morajo oglaševalska sporočila v celoti izpolnjevati pogoje iz 15.b člena ZZUZIS.

In v tem členu je tudi del, ki pravi: vsebovati mora opozorilo: “Minister za zdravje opozarja: Uživanje alkohola lahko škoduje zdravju!“ ali “Minister za zdravje opozarja: Prekomerno pitje alkohola škoduje zdravju!“.

Oglaševalsko sporočilo na filmskem platnu in televiziji mora prikazovati opozorilo najmanj 5 sekund. V primeru, ko je oglaševalsko sporočilo krajše, mora opozorilo trajati ves čas oglaševalskega sporočila. Črke opozorila morajo biti velike najmanj toliko, kot so velike črke pri podnapisih. Črke opozorila drugih oglaševalskih sporočil morajo biti tako velike, da površina, ki jo zavzemajo, predstavlja najmanj 10% velikosti površine prostora, ki ga obsega celotno oglaševalsko sporočilo.

Zakaj me je zmotilo to? Ker je v Sloveniji alkohol nekaj, kar se tolerira. Nekaj, kar je del naše kulture. In zanj veljajo posebna pravila. Ampak dejstva o alkoholu so precej drugačna:

»V letu 2015 je v Sloveniji vsak dan v povprečju umrlo 54 prebivalcev na dan, od tega vsak dan vsaj dve osebi zaradi posledic škodljive rabe alkohola ali vsaj ena oseba vsakih 11 ur. Istega leta smo v Sloveniji zaradi alkoholu neposredno pripisljivih bolezni, poškodb in zastrupitev beležili skupno 808 smrti (650 moških in 158 žensk). Te smrti so predstavljale 4,1 % vseh smrti v državi, 6,7 % pri moških in 1,6 % pri ženskah« (vir)

Po umrljivosti zaradi izbranih alkoholu pripisljivih vzrokov se Slovenija z 90,95 smrtmi na 100.000 prebivalcev uvršča na 6. mesto med državami EU za Litvo, Latvijo, Madžarsko, Romunijo in Estonijo.

Na tviterju se je vsul plaz kritik mojega pogleda in podučevanja o tem, da ne razumem. Seveda ne razumem. Ker imam drugačen pogled in ker zagovarjam ničelno toleranco do alkohola. Predvsem pa, ker imam svoje mnenje, se določeni dušebrižniki počutijo poklicane, da mi vedno znova poskušajo dopovedati, česa jaz ne razumem in ne štekam. In da napačno razmišljam. Seveda imajo prav. Kot vedno!

One Response to Oglaševanje / promocija alkohola (vina) na nacionalni televiziji v soboto zjutraj

  1. Icotovi zobi pravi:

    Halo, na nacionalki je alko od nekdaj glavno pogonsko gorivo! Si slišal za Bangladeš?

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.