Ko sem prvič pisal o influencer marketingu (vplivnežih) je bilo to vse skupaj v Sloveniji še v povoju. V zadnjem letu se je scena precej spremenila in vsakodnevno odkrivam nove in nove vplivneže, ki poskušajo vnovčiti svojo “prepoznavnost” za plačilo. In ko slišim cene, ki jih zahtevajo, si mislim svoje.

Najprej k naslovu. Sam se nikoli nisem imel in se nikoli ne bom imel za influencerja (vplivneža). Blog sem začel pisati iz radovednosti in ne za to, da bi si omastil brke in živel od tega. V bistvu uživam v tem, da sem svoboden – da mi naročniki ne postavljajo zahtev, da lahko mirne duše “skurcam” vse, kar mislim, da je vredno kritike in ker lahko mirno pohvalim vse tisto, kar se mi zdi vredno pohvale.

Seveda sem “idiot” v marsikaterih očeh, ker ne izkoriščam svojega dosega za to, da bi služil mastne denarje. Priznam, parkrat sem že dejansko razmišljal, da bi vsako objavo zaračunal, kot to storijo drugi – ko te podjetja povabijo k sodelovanju jih najprej zanima, koliko stane objava na blogu, youtubeu, instagramu, facebooku … Ko poveš, da ne delaš tega za denar, jim ni povsem jasno o čem govoriš in potem, ko si vzameš čas, da jim razložiš vse skupaj, jim postane jasno. Ne gre za to, da bi komurkoli želel “dumpati ceno”. Gre predvsem za to, da se zavedam, da je influencer marketing podobna bučka, kot je bila social marketing.

Vsi so pred leti hiteli tja in vsi so upali, da bodo zmagali. Dobili so engagement in brke si je najbolj omastil Facebook – kar je še posebej vidno sedaj, ko objave, brez da jih “boostate”, nimajo nobenega dosega več.

Precej podobna zgodba bo z influencerji. Ker je to sedaj trend, ga je treba izkoristiti – in v Sloveniji je dovolj ljudi, ki bodo za par evrov pripravljeni storiti vse. Kakšni bodo rezultati takšnih akcij, je drugo vprašanje. Ampak s tem se sedaj nihče ne ukvarja – vsaj po akcijah, ki jih opažam sedaj, lahko to sklepam.

Ali ljudje dejansko verjamejo osebi, ki je včeraj hvalila eno kremo, danes drugo, jutri tretjo? V bistvu je za vsako objavo (na katerikoli platformi) dobila plačilo in napisala všečno recenzijo? Ne. No, vsaj upam, da ljudje ne verjamejo. In s tem si taista oseba naredi večjo škodo – ker bi bilo boljše, da bi se odločila za eno samo kremo in “višjo ceno” za recenzijo in bi ostala zvesta blagovni znamki. Tako pa je v zadnjem času povečano število uporabnic, ki se odločijo, da bi tudi one blogale, predvsem pa, da bi izkoristile moment, ko so naročniki pripravljeni plačati fičnike za njihove objave.

Vse to sem že videl, vse že doživel, bi zapel Vlado Kreslin. Jaz pa si mislim svoje o tem, saj je v teh 12 letih izkazalo, kako je s temi stvarmi. In čez kakšno leto bo prišla novost, ki bo zasenčila influencerje in bodo odšli na smetišče zgodovine.

 

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.