V zadnjem času se mi je že parkrat zgodilo, da sem prišel v restavracijo in sem jo tudi takoj zapustil. Ker nisem imel rezervirane mize, sem se za hrano obrisal pod nosom in šel iskati naslednjo restavracijo, kjer bom lahko, tudi brez rezervacije nekaj pojedel.

Ne pizdim. Še daleč od tega. V bistvu sem vesel, da restavracijam tako dobro “biznis laufa”, da potrebujejo vnaprej rezervirane mize in to ob točno določenih urah. Sem pa presenečen, saj do sedaj tega nisem bil navajen. V bistvu mi je bilo vedno najboljše se v zadnjem trenutku odločiti, kje bom jedel in potem tam tudi jesti. Sedaj pa je obisk restavracije postal že logistični zalogaj, saj si nihče ne želi oditi iz restavracije z dolgim nosom in praznim trebuhom.

Po eni strani razumem lastnike restavracij, da jim je lažje, če imajo rezervirane mize – in če imajo dovolj visoke cene, potem jim je vseeno za tiste goste “ki uletimo”, saj je celotna logistika in planiranje precej lažje. Po drugi strani tudi razumem, da je v zadnjem času (konjuktura) precej več denarja v obtoku, kar pomeni, da si ljudje lahko privoščijo tudi dražje razvade, predvsem pa razvade, ki so bile zadnja leta potisnjene nekje v kot. Razumem tudi, da je bilo v decembru nemogoče dobiti prosto mizo kjerkoli v Ljubljani, ampak vseeno mi je malce čudno, da imam večjo možnost, da brez rezervacije dobim mizo v restavraciji z Michelinovo zvezdo v bližnjih državah, kot pa mizo v Ljubljani. Vse je namreč odvisno od ljudi, ki delajo v restavracijah in njihovega odnosa.

Očitno bom moral svoj življenjski slog prilagoditi tem razmeram in vnaprej razmišljati o tem, kje bom jedel, kaj bom jedel in bom moral vnaprej rezervirati mizo, da ne bom odšel žalosten iz restavracije, ker imajo vse mize rezervirane, nimajo pa nobenega gosta v restavraciji. Ta fenomen me spominja na določene italijanske restavracije, kjer imajo rezervirane mize za goste ob 21. uri, ampak ob 18. uri ni mogoče dobiti tistih miz – ker so pač rezervirane.

Turizem smo ljudje. In do tega nam sicer v Sloveniji še precej manjka. Se pa določene stvari spreminjajo, predvsem pa se spreminjajo odnosi, ki smo jih navajeni na tem področju v Sloveniji. In ker je dovolj denarja v obtoku, se potrošniki prilagajamo gostincem. Pred leti je bilo to precej drugače, predvsem pa nisem nikoli potreboval rezervacije za večerjo v restavraciji. Ja, ja. Se že prilagajam in upoštevam trenutno situacijo!

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.