Pred leti smo videli, kako je Donald Trump s svojimi pribočniki krojil “javno mnenje” v predvolilnem času v ZDA. S kreiranjem #fakenews zgodbic, s kreiranjem množice facebook strani in z množico oglaševalskega denarja, ki je bil porabljen za targetirano oglaševanje. No, zadaj je bilo cel kup analitičnih mehanizmov in podatkov. In kakšno vezo ima Trump s Slovenijo?

Tudi v Sloveniji smo v predvolilnem času. In ideje, ki so jih “mastermindi” v tujini uspešno izpeljali, so naši “politični strokovnjaki” očitno vzeli kot zlato in poskušajo na podobne načine izpeljati politično kampanjo na facebooku s tem, da bi aktivirali čim več Slovencev. Ja, vzorec je podoben.

Kakšen je torej plan aktivacije na facebooku? Ne bom ugibal za katero politično stranko gre, ker se mi zdi povsem nesmiselno, ker ni nikjer niti omenjena – ampak vsak naj si ustvari svoje mnenje.

Najprej kreiraš kup novih facebook strani, ki jim daš zanimiva imena: ZA VARNO Slovenijo, GAME of Clones, Kaos v Sloveniji, I love Slovenia – da ne bo pomote, to so dejanska imena facebook strani in ja imena povedo precej, kajne?

Začneš z nabiranjem privržencev, ampak to sploh ni poanta teh facebook strani. Kljub majhnemu številu privržencev imaš kar naenkrat v rokah precej močnejše orodje – še posebej, če imaš oglaševalski denar in če imaš vsebino, ki jo želiš razširiti in zasejati paniko, strah, zgražanje …

No, nekaj je skupnega tem facebook stranem, kljub vsemu. Izrazito so polarizirane. Pa vendar – njihov glavni namen je propaganda. Saj to poznamo iz zgodovine. Z zastraševanjem se naredi marsikaj. In ko to ponavljaš v nedogled … Začne marsikdo verjeti tudi v čisto laž.

Kreiraš video vsebine. Takšne zavajajoče. Takšne, ki nimajo veze z realnostjo. V njih slučajno omeniš svoje politične nasprotnike in te videe ciljno, preko oglaševanja, targetiraš na tiste ljudi, ki so potencialni volivci – oglaševanje preko facebooka je dokaj preprosto in sam facebook zelo dobro že sam po sebi pomaga pri tem.

Za en oglas vložiš 500 in več eurov in pustiš, da se zgodi čudež. To ponavljaš v neskončnost. In ker imaš neomejeno budgeta, saj te facebook strani niso povezane z “nobeno politično” stranko in ne bo nikjer potrebno prikazati tega stroška je seveda vse odvisno zgolj in samo od budgeta, ki je na voljo. In kot spremljal takšne in drugačne facebook strani in njihove oglase – je očitno letos na voljo zeloooo veliko denarja za takšno promocijo.

Dve muhi na en mah? Oglasi političnih strank morajo biti označeni. Če to počneš na facebooku na tak način, potem ti ni treba označiti teh vsebin, kot niti ni treba prijaviti tega denarja v porabljen denar za politično kampanjo. Kar pomeni, da nihče ne ve, kdo dejansko stoji za tem … In nihče ne more dokazati nikomur ničesar.

Očitno so naši politični strategi skopirali kampanjo Trumpa. Jim bo uspelo?

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.