Združuj in učinkovito potuj je letošnji slogan Evropskega tedna mobilnosti, ki poteka med 16. in 22. septembrom. Odlično ime so si izbrali, ki mi pride prav za “pizdenje” nad vsakodnevnimi zastoji na naših avtocestah. V bistvu me zanima, kdaj ste se nazadnje peljali po avtocesti in je bil promet tekoč? Da na avtocesti ni bilo zastojev, ker so Darsovci rušili cestninsko postajo, niso popravljali viadukta, niso sanirali cestišča, ki so ga sicer popravljali pred letom, niso menjavali protihrupnih ograj, …

Organizatorji tedna mobilnosti so zapisali: Do cilja imamo na voljo veliko možnosti, ki nam lahko skrajšajo čas in potovalne stroške. Z uporabo javnih koles, avtobusov, vlakov ali souporabo avtomobilov zmanjšaš ogljični odtis, hkrati pa narediš tudi nekaj zase: dokazano je namreč, da so mobilni ljudje srečnejši ljudje. 

Ali to pomeni, da bi moral iti na dopust s kolesom, da se ne bi gužval v kolonah na naših avtocestah? Ali pa bi moral iti z vlakom, ki ima v večini primerov zamudo? In ko taisti organizatorji pišejo o zmanjšanem ogljičnem odtisu, bi bil mogoče čas, da premislijo o tem, da TEŠ6 ni tako nedolžna pri tem, kajne?

Vendar razumem in podpiram njihovo idejo. V navidezni realnosti so njihove želje povsem normalne in uresničljive. V bistvu stvari lahko povsem dobro funkcionirajo, dokler se navidezna realnost ne sreča z realnostjo v kateri živimo.

Spomnimo se, da so ljudje “skakali v zrak”, ko se je Zoran Janković odločil, da bo zaprl del Ljubljane za osebna vozila. Zgroženost in predvsem jeza je bila velika. Sedaj, par let kasneje so ljudje zadovoljni glede tega. Pa vendar ne gre samo za zapiranje mestnih središč – gre tudi za pogled v prihodnost. Želimo si družbe z minimalnim ogljičnim odtisom – pa vendar se ne zavedamo, da že čez nekaj let ne bomo imeli dovolj električne energije, če bo šel razvoj električnih vozil in vsega ostalega tako naprej, kot gre sedaj. Grejemo se z električno energijo, hladimo se z električno energijo. Vozimo se z vozili na električno energijo …. In potrebovali bomo veliko električne energije, ki pa bo morala biti čista in predvsem, ki bo morala biti poceni, da bodo vse te investicije v naprave rentabilne.

Pa še par stvari, ki jih je organizator tedna mobilnosti objavil na spletnem mestu:

  • Ne sodeluj v prometnih konicah – najbolj onesnažen zrak dihajo prav vozniki, ujeti v koloni.

Z največjim veseljem se jim izognem. Tudi vsak drug udeleženec v prometu bo storil to, če bi imel možnost in če ne bi bil časovno vezan na druge dejavnosti, ki jih še ima v tistem dnevu. Nekaj je teorija in nekaj drugega je praksa …

  • Ne vozi se v tišini – v službo se pelji skupaj s sodelavci. Z družino organizirajte opravke tako, da lahko greste skupaj in se čim manjkrat peljete. Z drugimi starši se dogovorite za prevoz več otrok skupaj.

Usklajevanje s sodelavci je včasih naporno. Tako naporno, da je solo vožnja precej bolj prijetna in predvsem nisi vezan na to, da prideš iz točke A do točke B. Ker ljudje imajo tudi malce drugačne potrebe, kajne?

  • Pozabi avto doma – parkiran avtomobil prihrani največ goriva in zmanjša onesnaževanje.

Zakaj bi pozabil avto doma? Prodaš ga. In uporabljaš javni prevoz – kljub temu, da zato porabiš dnevno 4 ure več časa. Ampak porabil boš manj goriva in zmanjšal onesnaževanje. Saj zato gre, kajne?

  • Pelji se z domišljijo – z javnimi prevoznimi sredstvi, kolesom ali peš vsakič, ko je to mogoče.

Ja. Najboljše je, da se zjutraj spravim na kolo, naredim 50 kilometrov in potem to popoldan ponovim. Lahko pa tudi hodim peš – v nedeljo popoldan začnem in bom v ponedeljek na destinaciji. Mogoče, če bom imel srečo.

Razumem, da bo treba nekaj storiti za boljše okolje in predvsem, da se bo potrebno začeti zavedati sveta v katerem živimo in ga uničujemo. Ampak pred tem je potrebno postaviti infrastrukturo. Če bi bil vlak točen in hitrejši, bi bilo nekaj drugega, kot pa je sedanja situacija. Če bi bile avtoceste prevozne in ne bi vsak dan na njih nastajali zastoji, bi lahko človek planiral veliko več stvari. Smo v situaciji v kakršni smo in verjetno bo ravno v tednu mobilnosti največj zastojev po Ljubljani …

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.