V tujini Black Friday obstaja že vrsto let. Pri nas se je pojavil pred par leti in očitno je postal tako popularen, da vsi trgovci želijo skočiti na ta vlak in ga izkoristiti. Očitno je letos Slovenijo zajela Black Friday norija.
- Black Friday 2018 Slovenija – dan za nakupe / Črni petek 2018 – trgovine s popusti
- Popusti so, kakšne so pa realne cene?
Prvič sem o tem “prazniku” pisal leta 2015, ko sem se odločil, da objavim trgovine, ki ponujajo popuste. Obiskovalce sem pozval, da mi pomagajo pri iskanju trgovcev, ki ponujajo popuste. Glede na to, da imam precej veliko sreče s SEO optimizacijo in sem rangiran na ključno besedo Black Friday precej visoko na Googlu sem lahko v tem času tudi spremljal število iskanj. To, kar se dogaja v zadnjih dneh je celo mene presenetilo – zelo veliko iskanj teh popustov in zelo dobro pripravljeni trgovci, ki so se odločili, da bodo precej “marketinškega budgeta” namenili oglaševanju teh popustov in da bodo prisotoni vsepovsod.
To, da je vsako leto več iskanj ni verjetno nič presenetljivega. Me je pa presenetilo število oglasnih letakov, ki so v teh dneh pristali v nabiralnikih. Dejstvo je, da so popusti očitno še vedno tisti magnet, ki pripelje kupce v trgovine in ki odpira denarnice.
Zakaj se je Black Friday prijel šele sedaj v takšni meri in zakaj so vsi skočili na ta vlak? Takšni “prazniki” potrebujejo določen čas, da se primejo, predvsem pa da trgovci ugotovijo, da potrošniki padajo na popuste in so pripravljeni kupovati tudi stvari, ki jih ne potrebujejo zgolj zato, ker so pač poceni. In v obdobju Black Friday popustov so popusti lahko zelo visoki – tudi do 90 odstotkov.
Spisek trgovin, ki letos ponujajo Black Friday popust Black Friday 2018 Slovenija – dan za nakupe / Črni petek 2018 – trgovine s popusti
Si predstavljate, da ste neko storitev ali izdelek kupili teden dni nazaj in sedaj ugotovite, da bi dobili 40 in več odstotni popust, če bi le malce dlje počakali? Ja, lahko ste jezni nase, ker niste pomislili na to, ali pa ste jezni na trgovca, ker vam je prodal izdelek ali storitev in vam ni omenil popusta, ki pride. Ampak v končni fazi to ni njegova dolžnost, kajne?
Popusti so nekaj, kar je v DNK-ju vsakega prodajalca na spletu in ker so nekje prebrali, da to deluje, vsi delujejo po istem principu. Naviješ ceno, ji nabiješ popust in potem to oglašuješ. Preredko se zavedamo, da večji kot je popust, večja je morala biti marža na določenem izdelku. Zakaj bi trgovina delala sebi v škodo? Zakaj bi nekdo prodajal izdelek ceneje, kot pa je njegova nabavna vrednost?
Ko boste naslednjič navdušeni nad svojim nakupom in popustom, ki ste ga dobili, si za trenutek vzemite čas in premislite. Ali so v trgovini dejansko šli sebi v škodo in sedaj zaradi popusta ne bodo mogli plačati elektrike, najemnine, prodajalca – ali pa je bila marža na izdelek tako visoka, da so si lahko dovolili popust, pa vendar je tudi še na tem popustu marža, ki jim omogoča preživetje. Moja logika je dokaj preprosta. Če mi neka spletna trgovina v super duper ugodni ponudbi prodaja nekaj za 100 eurov in na to ponuja 60%, sem seveda zelo zadovoljen potrošnik, ker bom dobil željeno stvar za 40 eurov. Vendar po drugi strani pa mi taista spletna trgovina ne bo nikoli več prodala enakega izdelka za 100 eurov, ker se preprosto zavedam, da je predrag.
Preživeli smo black friday, preživeli smo halloween, čaka nas še cyber monday. Ste opazili, kako od najbolj kapitalistične države na svetu zadnja leta pobiramo le najboljše, kar ponuja. Dobro, rdečega Coca-Colinega božička smo nekako prebavili, črni petek in kibernetski ponedeljek obožujemo zaradi nizkih cen, a vseeno nas skrbi, da bomo prihodnje leto kupovali velike pečice, da bomo na zahvalni dan vanje tlačili cele purane.
In kaj nam potem še preostane, da hvaležno kupimo od Američanov? Ognjemeti in parade ob njihovem dnevu neodvisnosti! Tu pa sploh ne bo smelo biti kakšnih težav, kajne? Na praznik na 4. julija smo (bili) že tako ali tako navajeni. In bodo nekateri veselo praznovali the independence day, drugi pa dan borca. Samo da bomo srečni.
–Dnevnik, danes
Zelo pozorno spremljam cene in njihovo gibanje. Letos tako v petek kot ponedeljek nisem opazil niti ene ponudbe, ki bi si zaslužila oznako črni petek. Če imajo vse stvari od 5-30% popusta in če se ti popusti popolnoma nič ne razlikujejo od tistih teden prej potem, so šli naši trgovci še korak naprej in ponujajo samo reklamo brez vsebine. So pa naredili še en manjši upgrade, črni petek so raztegnili na 10 dni.