Prenova celostne podobe Univerze v Ljubljani že nekaj časa buri duhove, sedaj pa se je tudi stroka odzvala na predlagano rešitev, ki je trendovska in potrošniška in kot takšna vse prej kot ustrezna za institucijo, ki je stara 100 let. Ampak začnimo na začetku. Pred časom sem prvič opazil osnutek prenovljene celostne podobe Univerze v Ljubljani. In sem zmajal z glavo.
- Nov logo – Gregor Žakelj in VBG
- Slovenija in čebele / logotip, ki je nastal v slovenski diplomaciji
- Zvočni logotip – zvočna identiteta znamke v oglasu
Bil sem prepričan, da gre za predstavitev enega izmed predlogov. Pa vendar temu ni bilo tako, saj ima prenovljen CGP “žegen” senata Univerze v Ljubljani, kar je razvidno iz same prezentacije rešitve – Senat UL sprejema osveženo podobo univerze in pripadajočo časovnico izvedbe.
Časovnica:
- 28. maj 2019 / Predstavitev identitete in načrta vpeljevanja Začetek prenove identitete UL
- 3. december 2019 / Prva predstavitev nove identitete ob proslavi stoletnice
- 1. oktober 2020 / Zaključena prehodna faza upeljevanja prenove identitete UL
Seveda me je najprej zanimalo kdo stoji za to prenovo, kajti nikjer nisem zasledil javnega razpisa in nikjer na prezentaciji nisem opazil, da bi bil kdorkoli podpisan pod to prenovo. Kasneje smo prišli do informacije, da za to prenovo stoji Akademija za likovno umetnost in oblikovanje.
Gre za tole spodnjo rešitev.
Ker nisem iz stroke, sem svoje mnenje zapisal v skupini frendov: preko kurca. trendi, za dve leti, pol pa bo slo naprej. pa cist neprepoznaven znak pri majhnih velikostih? eh.
No, včeraj se je končno oglasila tudi stroka, ki je zapisala svoje mnenje o tej prenovi – Zamenjava obstoječe celostne grafične podobe Univerze v Ljubljani. V tekstu opozarjajo na to, da ni bilo javnega razpisa, ki bi bil potreben v primeru spreminjanja CGPja institucije kot je Univerza v Ljubljani. Prav tako opozarjajo, da nova podoba staro podobo na celi črti ukinja.
Glede na to, da je dosedanjo podobo ustvaril Miljenko Licul in ima v svoji podobi dovolj prostora za gradnjo naprej, obenem pa se je v svojih dvajsetih letih obstoja že usidrala v zavest širše javnosti in bi zato lahko služila kot temeljno sidrišče vizualni identiteti Univerze. Prav tako opozarjajo, da novi znak Univerze opušča celotno ime institucije in stavi na prepoznavnost dveh črk, UL.
In za konec so zapisali še: Na podlagi zapisanega svetujemo, da Univerza opusti izvedbo novonastale zasnove celostne podobe, ki staro podobo ukinja, in razpiše javni natečaj za njeno obnovo oziroma prilagoditev na osnovi že določenih vizualnih izhodišč identitete, vizije lastne strategije in svojih ciljev. V žirijo ocenjevalcev naj povabi vsaj dva strokovnjaka s področja načrtovanja vizualne identitete večjih sistemov, ki bosta lahko pravočasno opozorila na pomanjkljivosti prejetih predlogov in pripomogla h kakovostni osvežitvi celostne grafične podobe Univerze v Ljubljani.
Upam, da bo senar Univerze v Ljubljani poslušal stroko in se ne bodo odločili za tole trenutno sicer “všečno” rešitev, ki pa bo potrebovala že čez par let ponovno spremembo.