Ker je vsak dan več e-skirojev na naših cestah in ker je bilo v letošnjem letu že 178 nesreč s skiroji, še enkrat pišem o tej temi. Me zanima kdaj bo vlada odredila odvzem e-skirojev iz prometa? Kajti čedalje pogosteje opažam, da za voznike e-skirojev ne veljajo nobena prometna pravila!
- Na cestah je vse več električnih skirojev
- Električni skiro Koowheel E1 / so električni skiroji prihodnost mobilnosti v mestih?
- Na kateri strani natočim gorivo v avto?
Lansko leto sem prvič pisal o električnem skiroju. Bil sem navdušen, vendar sem se že takrat zavedal, da so lahko električni skiroji prihodnost mobilnosti v mestih – vendar zgolj in samo pod pogojem, da je to področje regulirano in pravilno urejeno. Ker država v letu dni tega področja ni uspela urediti, se mi zdi ta njihov odnos precej pišmeuhovski, predvsem pa zelo narobe. Ja, potrebno je urediti to področje, kajti sedaj je kaos in čedalje več nesreč.
Električni skiroji so težki okoli 10 kilogramov, imajo avtonomije preko 25 kilometrov in dosežejo hitrost 25 km/h. Za njihovo uporabo ni potrebna čelada, prav tako električni skiroji nimajo zvonca – ker so električni so tihi in tako te marsikdaj presenetijo, ko se sprehajaš po pločniku in si njihovi lastniki uzurpirajo tudi to. Veliko električnih skirojev nima niti “luči”, ki bi vsaj ponoči opozarjale na hitre premikajoče predmete in poskrbele za varnost.
Sicer pa bi jih lahko vlada preprosto uvrstila v kategorijo skuterjev do 25 km/h in predpisala obvezno uporabo čelade in obvezno luč in tudi zvonec. Sicer se s tem problem podivjanih voznikov električnih skirojev ne bi rešil, vendar bi pa vsaj malce spremenili stanje, ki je sedaj prisotno na cestah. Ko zaradi električnih skirojev in njihovih lastnikov vlada precejšenj kaos na pločnikih, kolesarskih potem in tudi v peš conah.
Če sem pred dvema mesecema zapisal, da si ne želim, da bi država ukazala, da je obvezna oprema na električnem skiroju čelada. Prav tako si ne želim, da bi dobili nov zakon, ki bi urejal to področje. Je sedaj moj pogled na vse skupaj drugačen. Ja, prav bi bilo, da se sprejme zakon in uredi to področje, kajti precej nadležno se je sprehajati po peš coni in se umikati voznikom električnih skirojev, ki očitno ne razumejo sobivanja in pomena peš cone.
Sicer sem upal, da se bo to področje samo reguliralo. Vendar je bila to moja zabloda. Slovenci potrebujemo zakone. Slovenci potrebujemo palico. Slovenci potrebujemo kazni. Sicer vseeno kršimo zakone, vendar če so kazni visoke, potem se jih včasih začnemo držati.
p.s.: odvzem iz prometa je zgolj “šala” in analogija s tem kaj počne vlada z medvedi in volkovi. Ne zavzemam se, da bi jih prepovedali, zgolj regulirati je potrebno to področje, kot tudi vsako drugo v Sloveniji.
[commentality id=be1c4525c31843ac96ab55da4a8b91f3]
Dokler bo možno legalno kupiti cigarete, se nima vlada kaj s čeladami vpletati v promet odraslih do 25km/h! V nasprotnem gre za dvojna merila in navadno hinavščino!
Pri nas vsak dan zaradi rabe tobaka umre deset ljudi. Vsaka sedma smrt med prebivalci starimi od 45 do 59 je povezana s kajenjem.
Joško, se ne strinjam. Cigareto si ne kupiš, ampak si jih kupuješ eno precej dolgo obdobje, da te prizadene bolezen. To je odvisnost. Čelada na glavi lahko manjka samo enkrat. In je za razliko od cigareta povezana še z nekom drugim (s tistim, ki sodeluje v nesreči), razen če padeš sam, zaradi nerodnosti.
Strinjam se z avtorjem. Najprej je treba določit, kaj sploh so. Ali so pešci, kolesarji ali mopedisti, da bomo vedeli kje se smejo gibati in pod kaksnimi pogoji. Ker zdaj se gibljejo povsod in na vse načine. Pa redki, ki mi pridejo na pot (pa sem skoz na kolesu), so kulturni udeleženci v prometu. Vsa čast vsem izjemam, ki se nekih (svojih) pravil drzijo.
Tvoj prvi odstavek je popolnoma zgrešil bistvo mojega komentarja saj za letno statistiko ni pomembno, če lahko čelada manjka samo enkrat….
Ker je že Roni v uvodu v prvem stavku začel s statistiko, se lahko brez ovir naprej pogovarjamo o statističnih dejstvih in zato ni pomembno koliko časa si kupuješ cigarete! Dejstvo je da dnevno umre 10 ljudi in pika. (btw, letni strošek je 2 milijardi)
Kar se tiče drugega odstavka se pa strinjam in mislim, da se večina že sedaj drži, kot praviš, nekih pravil in čisto dovolj bi bilo če bi na pločniku omejili in s tem izenačili hitrost “vozil” in pešcev, če bi pa hotel voziti hitreje, pa na kolesarsko. (mislim, da je že sedaj tako…)
Torej ni potrebno določit ali so skiroji kolesarji, pešci ali mopedisti. Potrebno je določit samo s kakšno hitrostjo se lahko giblješ po določeni površini.
Če bomo čisto za vsak primer “prevoza” izumljali nova pravila to ne vodi nikamor. Tudi divjaki na rolerjih so lahko problem, ali jim bomo šli zato predpisovat čelade in lučke?
Joško se strinjam z napisanim…prav tako pa se s kolesom lahko pripelješ veliko hitreje kot 25km/h in to čisto neslišno…
Drži, če le ni tudi kolo električno, ker so ponavadi tudi omejeni na 25km/h :)
Če izvzamem starostnike in del populacije, ki je kako drugače onemogočen vrteti pedala, je uporaba električnega kolesa en večjih nesmislov tega sveta.
Dajmo še obvezne čelade v avte. Budale.
kaj je butastega? razen tvojega komentarja?