To, da je vožnja po prehitevalnem pasu pri nas nacionalni šport je jasno. Tudi to, da ljudje prehitevajo pod desnem pasu in pasu za počasna vozila lahko vsak, ki je malce več na naših avtocestah opazi dnevno. In ne, prehitevanje po desnem pasu ni dovoljeno – kljub temu, da je na Siolu članek z naslovom Vsi vozijo po levi, kdaj lahko prehitim po desni?

Petek popoldne. Odločim se, da grem proti Italiji. Že pri razcepu Kozarje nastane kolona – po par kilometrih ugotovim, da je krivda v vozilu, ki je bilo na odstavnem pasu in za njim vozilo DARSa s prižgano signalizacijo. Namesto, da bi DARS v takšnih primerih postavil ograjo, ki onemogoča firbcem firbcanje, ki so jo kupili pred letom, seveda tega ni storil. In kolona je bila dolga par kilometrov.

Vozila po dveh pasovih se premikajo s hitrostjo 50 km/h. Vozim po voznem pasu in pri Vrhniki zagledam srebrn BMW (ja, žal), ki vozi levo in desno – prehiteva po desni in strani in se vključuje par centimetrov za vozili na prehitevalni pas. Priznam, sem precej nestrpen voznik, ko vidim kaj takšnega. In opazujem taistega voznika še naprej v vzvratnem ogledalu.

Vrhniški klanec. On se požvižga na predpise in prehiteva koloni na prehitevalnem pasu in voznem pasu po pasu za počasna vozila. Za njim sledi še kup ostalih voznikov, ki jih je očitno tak način vožnje navdušil. Glede na to, da se je pred njimi pojavil tovornjak so na silo “skakali” na vozni pas in srebrna strela na prehitevalni, tako da sem imel možnost opazovati vožnjo čez dva pasova v strnjeni koloni.

Pred odcepom za Logatec je strnjena kolona vozil na voznem pasu bila hitrejša od prehitevalnega pasu in tako sem opazil za volanom fanta s telefonom v roki, ki je mirno tipkal med vožnjo in vsake par sekund pritisnil na zavoro, ker ni imel varnostne razdalje – v bistvu sem bil verjetno edini kreten, ki jo je imel . Ko je pritisnil na zavoro je za njim stopilo na zavoro še n-voznikov in s tem se je kolona zopet upočasnila. Ker je bil vozni pas hitrejši, se je zopet odločil, da gre na vozni pas. Brez smerokazev in predvsem brez varnostne razdalje.

Ja, to je prepovedano. In ja, takšna vožnja povzroča stres in tudi zastoje. Če vsi vozijo 80 km/h, se lahko še tako trudiš, da bi ti uspelo voziti hitreje – vendar ti ne bo. Ker ne gre. In tole zgoraj, ko je kolona na voznem pasu bila hitrejša kot kolona na prehitevalnem pasu je edina možnost, da prehitevate po desni!!!

Priznam, takšna vožnja je stresna in takšna vožnja ni prijetna. Ko sem pri Razdrtem zapeljal z avtoceste in proti Italiji se je vse skupaj spremenilo. Vožnja je bila mirna in preprosta. Me pa zanima zakaj policije ni nikoli prisotne v takšnih zastojih na naših avtocestah – če bi stali na nadvozih in merili varnostno razdaljo (ja, gre za inkasanstvo) bi napolnili državno blagajno za celo leto. In mogoče bi potem vozniki razumeli, da kljub koloni vožnja par centimetrov za ritjo ni najboljša rešitev.

In še enkrat – če želite prehitevati po desni strani, potem pojdite v Anglijo. In ne, po pasu za počasna vozila je prepovedano prehitevati kolono na voznem pasu, čeprav je to že stalna praksa.

 

Ko zastoji na cestah in cakanje v kolonah postanejo del nasega vsakdana

Ko zastoji na cestah in cakanje v kolonah postanejo del nasega vsakdana

One Response to Kdaj lahko prehitevam po desnem pasu? V Angliji vedno, pri nas nikoli, niti po pasu za počasna vozila ne

  1. Mario says:

    Ne morem se strinjati z meritvami iz nadvozov… Skoraj vedno držim varnostno razdaljo in vedno se v mojo varnostno razdaljo vrivajo druga vozila – po vaši logiki in praksi voznikov, ne bi nikoli prišel na cilj ;-)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.