Družbeno-odgovorni projekt Plaktivat bo 12 uspešno zaključenih natečajev za oblikovanje mestnega plakata obeležil s pregledno razstavo najbolj odmevnih plakatov in obsežnim katalogom del. Zmagovalna dela in izbrani finalisti projekta Plaktivat bodo razstavljeni v Zgodovinskem atriju Mestne hiše Ljubljana, od 7. novembra do 3. decembra 2019.

Skozi natečaj Plaktivat je bilo v petih letih ustvarjeno 1445 plakatov, razglašenih 12 zmagovalcev in 162 finalistov. TAM-TAM je z različnimi partnerji javnost opozoril na 12 aktualnih in perečih problematik: beg možganov, vpis v prostovoljno gasilstvo, nasilje med mladostniki, spletno zasvojenost, problematiko migrantov, sovražni govor, alternative potrošništvu, telesno (ne)aktivnost, diabetes, bralno kulturo, nasilje nad ženskami in krizo medijev. Skupno je sodelovalo 850 prijaviteljev iz 49-ih držav s 6ih kontinentov.

Plaktivat je TAM-TAM zagnal jeseni 2014, da bi najstarejši medij, mestni plakat, izkoristil za opozarjanje na probleme, ki pestijo našo družbo. Projekt ima jasen koncept: družbeno-odgovorna tema, kompetentni partner, ki se s problematiko aktivno ukvarja, strokovna žirija, sestavljena iz kreativcev, grafičnih oblikovalcev, umetniških direktorjev in poznavalcev problematike. Znana je bila tudi nagrada: vsak zmagovalni plakat je umeščen na 500 plakatnih mest po vsej Sloveniji in prijavljen na tekmovalne dele Slovenskega oglaševalskega dela (SOF) in Bienala slovenskega oblikovanja Brumen.

Natečaji, od l. 2017 odprti tudi za prijave iz tujine, so nagovarjali tako neuveljavljene posameznike kot tudi velike oglaševalske agencije. Plaktivat verjame v moč ideje in v odgovornost medija, ki ga uporablja za pozitivne premike v družbi. In prav to druži vse vpletene v projekt, kar potrjujeta tudi dolgoletna člana projekta Mitja Petrovič in Ana Ivandić: »Skupno nam je iskreno prepričanje v moč ideje in odgovornost vseh nas, ki imamo komunikacijsko moč besede, slike ali medija, da jo uporabimo za pozitivne premike.« Hkrati družba »potrebuje odgovorno kreativnost in vizijo boljše podobe sveta. In Plaktivat ima ta naboj. Kreativcem daje prostor in možnost, da družbo nagovarjajo z medijem, ki jim je najbližje.«

Odzivi strokovne in splošne javnosti, nagrade in uvrstitve v finale na Slovenskem oglaševalskem ter Brumnovem festivalu, so znak, da imajo takšne aktivnosti pozitiven naboj, tako glede oblikovanja kot glede vsebine. Tomaž Drozg, vodja projekta in direktor TAM-TAM Inštituta, ki je Plaktivat prevzel pod svoje okrilje, ob tem dodaja: »Zdaj je projekt zrel za prevetritev, redefinicijo ciljev in koncepta. Zato tudi odločitev, da čez dosedanje delo zavežemo pentljo, pripravimo pregledno razstavo in izdamo katalog najpomembnejših del, ki bo pustil neizbrisljivo sled v času.«

Lahko bi rekli, da je Plaktivat opravil svoje poslanstvo aktivatorja kolektivne zavesti, zmagovalni plakati so kritično reflektirali slovensko družbo in jo z vsakim natečajem znova pozvali k večji strpnosti, spremembi vedenja ali navad, demokratičnosti in empatiji.

plaktivat razstava event

plaktivat razstava event

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.