Koledar gole resnice bo s pomočjo znanih Slovenk (Tara Zupančič, Indira Ekič, Adrijana Dimec, Nuša Lesar, Maša Golob, Ana Klašnja, Kaja Vidmar, Zala Zagoričnik, Anita Bašanovič, Jasna Vale … ) vsak dan opozarjal na problematiko vožnje pod vplivom alkohola in pozival k varnejšim cestam. Glas 3. sezone vseslovenske iniciative za manj voženj pod vplivom alkohola Heroji furajo v pižamah prevzemajo ženske z namenom, da zlasti moške pozovejo k odgovorni udeležbi v prometu brez alkohola.

Iniciativa Zavoda VOZIM, zavarovalnice Generali, Toyote Slovenija in agencije Luna \TBWA je mednarodno nagrajen model, ki v lokalnem okolju povezuje vse ključne deležnike; mlade, starše, učitelje, odločevalce in strokovnjake, da skupaj pridejo do konkretnih rešitev za preprečevanje voženj pod vplivom alkohola.

Celosten in učinkovit model Heroji furajo v pižamah, sofinanciran s strani Ministrstva za zdravje in Javne agencije RS za varnost prometa, je prepoznala tudi Evropska komisija in ga s podeljeno prestižno nagrado »Jacques Barrot Grand Prize« proglasila za najboljši projekt v Evropi na področju prometne varnosti v zadnjih štirih letih.

A statistika jih je spodbudila, da v 3. sezono stopijo z novo komunikacijsko zgodbo, v kateri glas iniciative prevzemajo ženske. »Zastrašujoč je namreč podatek, da skoraj 90 % prometnih nesreč pod vplivom alkohola povzročijo moški,« kar je po uvodnem delu pojasnila Vesna Marinko, vršilka dolžnosti direktorice Javne agencije RS za varnost prometa, ki je predstavila statistične podatke, na katere so se ustvarjalci akcije oprli. V lanskem letu je le 1 od 22 smrtnih žrtev prometnih nesreč zaradi alkohola povzročila ženska.

Dr. Maja Roškar iz Nacionalnega inštituta za javno zdravje pa je problem osvetlila še v vidika razlike pitja alkohola med spoloma: »Moški pijejo več in pogosteje, razmerje med spoloma je približno 3:1 (pri mladostnikih so razlike manjše). Iz raziskav ugotavljamo, da 55 % moških vsaj enkrat na leto pije na način, s katerim tvega škodo, pri ženskah pa je ta odstotek nižji in sicer 30 %.« Prav zaradi teh podatkov so se ustvarjalci komunikacijske akcije odločili glas iniciative predati ženskam.

S tezo »Ženske so boljše voznice kot moški«, ki je bila vidna na več mestih v preteklem tednu, so se namreč naslonili na družbeni stereotip in tako v javnosti spodbudili razpravo. Z današnjim razkritjem statistike in trditvijo, da kar 89 % prometnih nesreč pod vplivom alkohola povzročijo moški, ki stoji za to trditvijo, pa naslavljajo prav vse voznike. Dobri vozniki so tisti, ki so varni in predvsem za volan sedejo vedno trezni, s tem pa pokažejo svojo odgovornost zase in za druge udeležence v prometu.

Z namenom dolgoročne in celoletne komunikacije so skupaj z znanimi Slovenkami ustvarili novo komunikacijsko orodje – Koledar gole resnice – da vsak dan opominja na dragocenost življenja, ki ga lahko prehitro ogrozijo nespametne odločitve. »Želimo, da bo ta koledar visel na čim več mestih, kjer lahko prihaja do voženj pod vplivom alkohola (gostilne, kmečki turizmi, …),« je poudarila Medeja Kraševec, tekstopiska iz Lune \TBWA in dodala: »Alkohol na cestni namreč ni problem samo decembra, ampak celo leto. Zato smo ustvarili medij, ki nam omogoča celoletno prisotnost in vsak mesec z novo zgodbo opominja na problem in vsakega posameznika sili k sprejemu odgovornosti.«

Hkrati pa še vedno pozivajo ljudi, da postanejo heroji, saj je heroj vsak, ki drugemu omogoči varen prevoz, četudi sredi noči in v pižami, predvsem pa vsak, ki nikoli ne sede za volan pod vplivom alkohola. »S to komunikacijo želimo preseči dejstvo, da je nekaj popitih kozarcev in nato sesti za volan še vedno kul dejanje, skoraj blagovna znamka. Naša skupna in zelo zahtevna naloga je, da uničimo to znamko, jo preglasimo in skupaj spravimo alkohol iz cest ter ga naredimo manj družbeno sprejemljivega.« pravi David Razboršek, direktor Zavoda VOZIM.

Celotno dogajanje je skozi svojo izkušnjo prometne nesreče, ki ji je botrovala vožnja pod vplivom alkohola povzela Vesna Novak, predstavnica Zavoda VOZIM, ki s svojimi zgodbami osvešča mlade. Pozvala je, da: »Najtežje sem sprejela ravno dejstvo, da je bila moja odločitev, da se peljem z vinjenim voznikom. Zato je še kako pomembno, da se vsi zavedamo, da čisto vsak posameznik nosi svoj del odgovornosti v prometu – tako kot voznik ali kot sopotnik. Heroj je torej tisti, ki nikoli ne vozi pod vplivom alkohola in tudi opominja ter opozarja druge, da je takšno početje skrajno neodgovorno.”

K ustvarjanju koledarja je aktivno pristopilo podjetje Adriamedia, distribuirali pa ga bodo poškodovanci, člani Zavoda VOZIM, sami, po lokacijah – lokalnih gostilnah, frizerskih salonih, gasilskih društvih, … – na podeželju. Na pomoč pa so jim že priskočila podjetja, ki imajo neposreden stik z gostinci ipd. kot so Orbico, Tuš Cash&Carry, Bar2000, Lavazza, Bartog, pa tudi partnerji Toyota Slovenija, zavarovalnica Generali, Javna agencija RS za varnost prometa, DARS in Mreža MaMa.

Iniciativa bo nadaljevala z delom tudi v prihodnjem letu, saj nadaljujejo z aktivnostmi med mladimi, lokalnimi odločevalci in strokovnjaki v lokalnem okolju. Zahvaljujejo pa se tudi medijem, ki že od vsega začetka širijo zavedanje o nevarnostih alkohola na cesti in širše ter tako pomembno prispevajo k spremembam v mišljenju širše javnosti.

Koledar gole resnice Tara Zupancic

Koledar gole resnice Tara Zupancic

One Response to Koledar gole resnice / Ženske so boljše voznice kot moški

  1. Tomaz Z. pravi:

    Da so zenske neprimerno varnejse voznice od nas moskih sam govorim ze lep cas.

    Se mi pa ta koledar zdi trapast.

Dodaj odgovor za Tomaz Z. Prekliči odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.