Številni samooklicani zvezdniki v Sloveniji so redni gostje rubrik v različnih medijih. Določeni “novinarji” jih imajo še posebej radi in ne mine dan, da ne bi objavili kakšne novice o njih – o tem kaj so jedli, kje so bili, kaj so objavili na facebooku ali instagramu. S čim si ti ljudje zaslužijo pozornost medijev?

Najprej bi pomislil, da gre za medsebojno sodelovanje. Nekdo ima korist od tega. V prvi vrsti zvezdnik, ki dobiva pozornost in v drugi vrsti tudi medij, ki dobi nekaj vsebine, ki je ni potrebno ustvarjati novinarjem. Medij dobi klike, zvezdnik dobi svojih pet minut slave. Bralci dobimo “sranje”, ki ga konzumirano povsem nekritično. Predvsem pa bralci dobimo vpogled v stvari, ki so povsem nepomembne za naše življenje, so pa pomembne za tiste o katerih se piše.

Potem bi pomislil, da zvezdniki plačujejo medijem za to, da objavljajo članke o njih. No, tole lahko kar tako črtam, kajti ti zvezdniki, ki potrebujejo takšno promocijo definitivno niso pripravljeni plačati ničesar za to. Še več. V bistvu si s takšnim pojavljanjem v medijih “kupujejo slavo”, da jih kdo kasneje opazi in da lahko na račun pojavljanja v medijih tudi kaj zaslužijo.

Logika je preprosta. Če je nekdo vsak dan v medijih, je verjetno zanimiv za javnost, kajne? In potem ustvarjalci šovov pomislijo na te ljudi in jim dajo pozornost. Sicer si ne znam predstavljati zakaj bi v šovih sodelovali eni in isti ljudje? In še v tem primeru so gledanosti teh oddaj precej nizke.

Seveda obstaja še ena možnost. Da za pojavnost določenih zvezdnikov v medijih skrbi agencija. Agencija ne prinaša samo zgodb zvezdnikov, ampak tudi drugačne zgodbe, ki so seveda monetizirane in v katerih, glej ga šment, nastopajo tudi ti prej omenjeni zvezdniki. In v končni fazi smo bralci spet bili nategnjeni, čeprav je bilo v tem primeru vse skupaj lepo zavito v celofan.

Aja. Kako prepoznati takšne zgodbe, ki nimajo veze z novinarskim delom? Lastni arhiv je avtor fotografij. Vsebina je napisana tako, da jo je včasih težko “prežvečiti”. In v celotni zgodbi se vse skupaj vrti okoli zvezdnika. Ja, če ni vsebine, potem je to edina rešitev. No, obstaja tudi preprosto kopiranje objave s facebooka, kjer se opozori na pomembnost tega zapisa, ali pa se preprosto vzame fotografijo z instagrama in doda naslov, ki bo pritegnil klike.

Ja, tudi temu se reče novinarstvo. In ljudje povsem nekritično konzumiramo vse, kar mediji objavijo … In dokler bomo počeli to, se na tem področju ne bo nič spremenilo. Ravno nasprotno. Še več in več takšnih vsebin bomo deležni. Očitno si jih zaslužimo, kajne?

p.s.: napis je nastal kot posledica klikanja po različnih portalih v zadnjih par urah. Namesto, da bi pisali o ljudeh, ki dejansko spreminjajo življenja drugih in se trudijo za to, marsikateri medij daje pozornost ljudem, ki imajo občutek, da se ves svet vrti zgolj okoli njih. In to je tudi edina vsebina, ki jo premorejo … Škoda!

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.