Še ena v vrsti norosti, ki se dogaja pri nas. Določena podjetja, ki imajo svojo infrastrukturo obračunavajo polnjenje električnih vozil po času in ne po porabi električne energije, ki jo je vozilo “natočilo”? Ker so to večinoma “počasne polnilnice” je “tankanje elektrike” v električno vozilo lahko precej velik strošek!
- Električne polnilnice in infrastruktura za električna vozila v Sloveniji
- Zakaj registrske tablice električnih vozil niso drugačne barve (zelene) od ostalih registrskih?
- Po letu 2030 nič več novih registracij avtomobilov na bencin ali dizel
- Zoe. Renault Zoe / električno vozilo
- Avant2Go car sharing / Ljubljana ima električni car sharing
Pred leti so bile električne polnilnice po Sloveniji sicer še bolj redkost, vendar je bilo polnjenje električnih vozil na njih na začetku brezplačno. Potem se je vse skupaj spremenilo. Podjetja, ki so postavljala infrastrukturo so uvedla kartice in plačevanje polnjenja električnih vozil.
Določeni ponudniki so se odločili, da namesto porabljene električne energije, ki je bila porabljena za polnjenje električnega vozila raje strankam zaračunavajo čas polnjenja vozila. Da, prav ste prebrali.
- Obračunski interval pri Petrolovi 50kW DC polnilnici je minuta in cena je 0,25 evra (vir). Kar pomeni, da je polnjenje baterij lahko precej dražje kot pa vožnja z vozili na bencin ali dizel.
- Elektro Ljubljana obračuna za priklop električnega vozila na njihovo polnilnico 1 evro štartnine. Da, prav ste prebrali. Si predstavljate, da doma prižgete luč in zato plačate 1 evro. In potem vklopite televizor in spet plačate 1 evro.
Mogoče bo kateri od ponudnikov zagovarjal svoje cene s tem, da se tako poveča pretočnost polnilnic – ampak v tem primeru bi bilo bolj smiselno postaviti hitrejše polnilnice, ki bi omogočale hitrejše polnjenje električnih vozil, kajne? Ampak to jim ni v interesu, če lahko precej več zaslužijo s terminskim obračunavanjem, kot pa po dejanski porabi. In seveda je odgovor – ker lahko tako zaračunavajo, povsem primeren in na mestu.
Če je odgovor, da s časovnim obračunavanjem omejujejo čas “parkiranja” – zakaj ne zaračunavajo parkiranja, polnjenje vozila pa je obračunano po dejanski porabi?
Država s subvencijami vzpodbuja nakupe električnih vozil, ki niso poceni. Podjetja, ki so postavljala infrastrukturo pa imajo sedaj precej veliko korist od tega. Da tega, da obstaja cel kup ponudnikov in se za moraš za vsakega posebej registrirati in pri nekaterih podpisati pogodbo niti ne omenjam.
Ko se je začela “elektro” manija v Sloveniji sem si predstavljal, da bo celotna infrastruktura enotna. Da bo cena enotna in da bo točno jasno koliko stane vožnja z električnim vozilom. Ampak je sedaj tako kot pri ostalem gorivu, če ga točiš na avtocesti. Nikoli ne veš koliko bo stalo.
Predvsem pa sem upal, da bo celotna infrastruktura v državni domeni. Očitno sem se motil in očitno gre tukaj za res preveč različnih interesov, ki jih imajo podjetja. Očitno nekaterim prav paše tale “divji zahod” na tem področju.
En tak primer, kjer je lastnik električnega vozila spraševal podjetje Elektro Ljubljana in ni nikoli prejel njihovega odgovora:
Spoštovani,
Sem lastnik električnega vozila z relativno majhnim dosegom, zavedam se smisla plačevanja polnjenja na polnilnicah in zadevo povsem podpiram. Zavedam se namreč, da ob naraščanju števila EV, število javnih polnilnih mest enostavno ne bo moglo slediti. Ta bodo namenjena le za podaljšanje dosega ob daljših poteh in kot izhod v sili. Bistvo celotnega sistema polnjenja EV je seveda na domačih polnilnih mestih. Iz svojega primera pa me moti predvsem način zaračunavanja polnjenja, ki ste si ga zamislili na svojih polnilnih mestih. Polnim namreč v 98% doma, včasih pa se ustavim na malici, parkiram na polnilno mesto in v tistih 30 minutah dopolnim. To mi včasih omogoči dodatno razdaljo za še kakšno pot v službi, da mi zanjo ni potrebno jemati službenega avta na bencin. Ali pa za opravek po službi, da mi ni potrebno doma jemati vozila na dizel.
Z vašim sistemom plačevanja bomo prikrajšani vozniki vozil z manjšim dosegom z majhno polnilno močjo. In ravno takšna vozila so bistvena za zmanjšanje onesnaževanja v mestih.
Na mojem primeru, bom na 22kW polnilnici TIP2 za pol ure, ko bom napolnil 1kW/h elektrike (polnim lahko z 2kW) , plačal toliko, kot bi voznik boljšega vozila plačal za 11kw/h elektrike (ker lahko izkoristi polnjenje vseh 22kW).
Naj vam še predstavim na plastičnem primeru iz “prakse” polnjenja po vašem sistemu na ICE vozilu:
Cena za polnjenje na polnilnici z 20mm premerom cevi – Dizel:
- ko vzdigneš ročko in jo vstaviš v odprtino za polnjenje: 10€
- prva minuta polnjenja: 20€
- vsaka minuta več od prve minute polnjenja 60€
Cena za polnjenje na polnilnici s 40mm premerom cevi – Dizel:
- ko vzdigneš ročko in jo vstaviš v odprtino za polnjenje: 10€
- prva minuta polnjenja: 40€
- vsaka minuta več od prve minute polnjenja 120€
… In bog ne daj, da ima tvoj avto manjšo luknjico za polnjenje od 20mm, ker boš polnil dalj časa in plačal več…

Verjetno bi bila parkirnina pri polnilnicah precej draga, glede na to da so tudi polnilnice verjetno dražje od običajnih parkirišč.
verjetno res. ampak potem bi bilo vsaj jasno zakaj placas … ker 0,25 evra za minuto pomeni 15 evrov na uro… tako drage parkirnine ni niti v garaznih hisah ob ukcju v ljubljani :)
Za petrol recimo 5€/h parkirnina +5-10€/50kWh kar je 0.1-0.2€/kWh pa se pride do teh 15 evrov ko se upošteva da so ljudje radi profitni.
se vedno smo na 10 evrih :) ne na 15 :)
ampak ja, se strinjam, da je potrebno dodati zraven se strosek infrastrukture … ampak vseeno ni ok, da se sedaj to poskusa na tak nacin “amortizirati”
Očitno je Petrol poceni!
Ionity 1 kWh = 0,79€
Petrol 50kW minuta je 0,25€ torej 1kWh = 0,3€
a taksne cene imajo pri njih :( fak …
Večji ponudnik storitve polnjenjs (večji kot Petrol in Elektroljubljana skupaj) na določenih polnilnicah zaračunava dejensko preneseno energijo, na določenih so plačila zgolj preprečevanje zlorab, a večina je brezplacna (ker je njihov namen pritegniti obiskovalca v trg. center, restavracijo, hotel…).
ja, veliko jih ponuja brezplacno infrastrukturo, ampak jaz bi vseeno bolj zagovarjal unificirano – da ni potrebe po n-karticah in razlicni ceniki in nacini obracunavanja