Prepisovanje tujih člankov je dvorezen meč. Včeraj je večina svetovnih medijev poročala, da Bill Gates za 588 milijonov evrov kupuje inovativno superjahto Sinot Aqua na tekoči vodik, ki bo imela več kot 7000 kilometrov dosega. V resnici je šlo za #fakenews in Sinot je vse te trditve medijev tudi uradno zanikal. Ne, Bill Gates ne kupuje te superjahte!
- Zakaj novinarji ne objavijo v svojih prevedenih člankih povezav do originalnih člankov
- Kdor ni bil v vojski, ni pravi moški in podobne nebuloze / ob bok ponovnemu služenju vojaškega roka
- Zakaj hrvaški mediji ne povzamejo Oštro zgodbe o Mihajlu Perenčeviću in ruski kolonizaciji Malega Lošinja
Počasi grem sam sebi že na živce, ker spremljam različne medije in opazujem kako vsi kopirajo ene in iste vire. To, da nihče ne “linka” do originalne novice je seveda postal standard. To, da nihče dejansko ne preveri zgodbe, ki jo nekdo drug objavi, pa je vse pogostejša praksa.
Tudi ta primer, ko so mediji poročali, da Bill Gates za 588 milijonov evrov kupuje inovativni prototip superjahte Sinot Aqua na tekoči vodik, sodi v to kategorijo. Če bi nizozemsko podjetje res prodalo takošno superjahto Billu Gatesu, bi verjetno to prvi sporočili svetu – ali pa vsaj objavili novico, da so prodali prototip.
Glede na to, da je v “ladjedelniškem” svetu zelo jasno kdo in kaj kupuje – na srečo sem imel pred časom priložnost govoriti z lastnikom Marmorja Hotavlje, ki dobavlja in vgrajuje marmor na najbolj prestižne ladje tega sveta, in mi je na kratko razložil svet superjaht, predvsem pa kako se vnaprej ve kdo in kaj bo kdaj izdeloval, sem bil nad samo novico presenečen. V bistvu me čudi, da nihče od novinarjev ni poklical družbe Sinot in preveril vsega skupaj – ampak so vsi nekritično povzemali informacije, ki jih je prvi objavil BBC.
Koliko takšnih novic dnevno dobivamo serviranih, ko nihče ne preveri vira? Koliko #fakenews je vsak prisotno v medijih.
V bistvu so lahko najbolj srečni v podjetju Sinot, ker so dobili ogromno brezplačne publicitete. Ampak na žalost verjetno ne med tistimi, ki imajo pod palcem pol miljarde za nakup njihove superjahte ..
p.s.: zakaj #fakenews označka? Ker gre za lažno novico! Kdo je imel korist in zakaj, pa verjetno ve tisti, ki jo je prvi objavil – kot sem zgoraj omenil – mogoče gre pa za promocijo družbe Sinot …
The yacht designer firm said I am the only journalist who has contacted them to ask whether this viral story was true. pic.twitter.com/tsjLusslZw
— Zoe Kleinman🎙️💻🤖 (@zsk) February 10, 2020