Ko sem bil star 30 let sem si zaželel kabrioleta. Leta 2005 sem si kupil Opel Tigro – takrat nov model vozila, ki me je s svojo obliko navdušil, ko sem ga zagledal v salonu. 15 let kasneje je Opel Tigra še vedno pri hiši, le da sem včeraj prevozil že 400.000 kilometrov z njo.

Če bi mi kdo leta 2005 rekel, da bom imel Opel Tigro 15 let in da bom z njo prevozil 400.000 kilometrov bi se mu samo nasmehnil. Pa vendar sem ravno včeraj ponoči dosegel ta mejnik prevoženih kilometrov in avto še vedno deluje brez problemov. Vesel sem, da sem si kupil kabrioleta pri 30 letih in ne v “drugi puberteti”.

Še bolj vesel sem, da me Tigra do sedaj ni pustila na cedilu na cesti in da z njo nisem imel nobene resne nesreče – en nalet starejšega gospoda, ki je končal v riti Tigre ne šteje. Prav tako so bili stroški vzdrževanja Tigre v vseh teh letih precej nizki in tudi poraba goriva je okoli 6 litrov – res je, da nimam težke noge, pa vendar je Tigra vsak dan na cesti in zaenkrat (potrkam po lesu) me varno pripelje do cilja.

Včasih so rekli – “malo pleha, malo žice, evo ti opelice”. Mogoče je to veljalo nekoč, definitivno sedaj pa to več ne velja. No, ima eno lepotno piko, ki rjavi – posledica ne dovolj dobrega popravila Tigre, po zgoraj omenjenem naletu. Sicer se ji pozna, da je usnje na sedežih že precej uničeno in da so določeni plastični deli poškodovani, ampak sicer pa je sovoznikov sedež še vedno kot nov in vozilo služi svojemu namenu.

Sicer je Tigra s toliko prevoženimi kilometri mogoče vredna okoli 250 evrov in ravno zato sem že pred par leti odločil, da jo bom imel do “konca”. Oz. do takrat, ko se bodo začeli kopičiti stroški, ki bodo višji od njene vrednosti. Zaenkrat kaže, da se bova družila še precej časa … In čez kakšne dve leti bom verjetno pisal o pol milijona prevoženih kilometrov s kabrioletom …

tigra

tigra

Zakaj kabriolet?

Sam sem ga želel imeti za 30. rojstni dan, da bom užival v vožnji z njim in da si ga ne bom kupoval na stara leta v drugi puberteti. Želja se mi je uresničila. Sedaj se zavedam, da je bil nakup povsem dobra odločitev, ampak podnebje v katerem živimo, ni najbolj primerno za vožnjo brez strehe. Zakaj?

Kdaj so pravi vremenski pogoji za vožnjo brez strehe?

Če je zunaj 35 stopinj in sonce pripeka, je veliko boljše, predvsem pa manj naporno, voziti z dvignjeno streho in s prižgano klimo. Vsi tisti “frajerji”, ki se sredi poletja, v največji vročini vozijo gor in dol po ulicah Ljubljane, precej “trpijo” za to, da se jih vidi. Ko se sonce upre v avto, ti ne pomaga niti kapa niti kaj drugega, ampak je preprosto vroče kot v peklu.

Če je zunaj manj kot 15 stopinj je vožnja s kabrioletom precej hladna. Pomaga, če si vključiš gretje v avtu in se ustvari polje toplega zraka v avtu. Takrat se da voziti brez strehe, vendar vseeno ni to tisti pravi užitek. Tudi pri njižjih temperaturah se da voziti brez strehe.

Idealni pogoji za vožnjo brez strehe so spomladi, ko so temperature od 20-25 stopinj, ko sonce še ni tako močno in seveda poleti, ko se znoči in je vožnja ob morju, ob vonju borovcev in šumenju morja več kot idilična. In takrat je vožnja brez strehe pure joy!

Pogosto vprašanje je, ali se mi je že kdaj kakšen ptič “posral” med vožnjo v avto, oz. name?

Teh izkušenj nimam. Seveda obstaja možnost, da bi se to zgodilo, če bi stal nekje v Italiji, v koloni, z odprto streho in bi kakšen golob začutil da mora rešiti svoj eksistencialni problem in se “posral” name. Ampak tega še nisem doživel. Niti med vožnjo. Prav tako še nisem imel zob in ust polnih mušic, ko sem se ponoči vozil brez strehe, kot si nekateri predstavljajo. Tako, da so to povsem nepotrebne skrbi.

Stroški s kabrioletom?

Primerjava stroškov vzdrževanja kabrioleta in navadnega osebnega avtomobila je povsem nepotrebna, kajti razlik ni nobenih. In tudi poraba goriva je povsem normalna, čeprav ima avto precej veliko težo v primerjavi z navadnim avtom. Glede na to, da so cene vozil padle, so tudi cene kabrioletov precej nižje, kot so bile pred leti. Kabrio ni več znak prestiža, ampak zgolj in samo vozilo, kot kakšno drugo.

Prostor v avtomobilu?

Res je, v Tigri je prostor omejen na dve osebi. Tigra je pač takšne sorte, da nima zadnjih sedežev in zatorej je malce problemov pri prevozu dodatnih potnikov. Oz. ni problemov, ker dodatnih potnikov ni! Je pa zato pri dvignjeni strehi prtljažni prostor zeloo velik, pri zloženi pa malce manjši, vendar še vseeno dovolj velik, da gresta dva, za 10 dni, potovat naokrog.

Ali se splača imeti kabrioleta?

Da ali ne? Moj odgovor je definitivno DA! Vendar se lahko razlikuje od vsakega posameznika in vsakega človeka posebej. V osmih letih sem našel toliko dobrih stvari, da kljub temu, da avto menjam na tri leta, o tem sploh več ne razmišljam. Verjetno bom imel vedno pri hiši eno takšno igračo, ki bo omogočala uživanje zgoraj brez!

One Response to Opel Tigra / 400.000 kilometrov s kabrioletom v 15 letih

  1. Ujemi Bojana pravi:

    Slabo te plačuje globoka država, da še vedno vozš te jajce ;)
    Madžari bolš plačajujeo…

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.