Kdor spremlja ta blog, je verjetno opazil, da že deset let in več opozarjam na to, da je na naših cestah veliko zastojev, ker se med seboj prehitevajo tovorna vozila težja od 7,5 ton. Včeraj je Jernej Vrtovec na družbenih omrežjih objavil informacijo, da bo tega konec v začetku leta 2021, saj bo prepovedano prehitevanje v dnevnem času za tovorna vozila na avtocesti A1.

Skupaj z Darsom smo se odločili, da bomo z začetkom prihodnjega leta na avtocesti A1 (od Šentilja do Kopra) tovornim vozilom, ki so težja od 7,5 t, v dnevnem času prepovedali prehitevanje. Tako bomo zagotovili boljšo pretočnost in večjo varnost. Prehitevanje bo tovornim vozilom dovoljeno le na odsekih, kjer so trije vozni pasovi.

Moje razmišljanje o tem:

Kaj bi se rešilo s prepovedjo prehitevanja tovornjakov na avtocestah? Boljša pretočnost – manj zaviranja, predvsem pa se ne bi na prehitevalnem pasu ustvarjala kolona, ko tovornjak, ki vozi 93 km/h prehiteva drug tovornjak, ki vozi 91 km/h. In še precej bolj preprosto bi bilo za vse skupaj – sedaj marsikateri voznik tovornjaka ne opazi, da je nekje odsek, kjer velja omejitev prehitevanja v določenem časovnem obdobju in mirno prehiteva tudi v času, ko je prepovedano prehitevanje. Seveda na naših cestah ni dovolj policistov, da bi takšne voznike sankcionirali.

Ampak tovornjakarji bi bili kasneje na cilju. Seveda. Pri zgoraj omenjenih hitrostih bi to pomenilo, da naredijo 3 kilometre več na uro, kot bi jih sicer, če bi vozili v koloni. Mogoče bi moral kakšen voznik tovornjaka pomisliti, da vseeno vozila lahko vozijo 130 km/h na avtocesti in da posledično vožnja za tovornjakom, ki vozi 93 km/h pomeni 37 km manj v eni uri, kar pa je razlika, kajne?

Seveda prepoved prehitevanja ne bi obrodila sadov, če ne bi ob tem še poskrbeli za drugo težavo, ki jo vsakodnevno opažam na avtocestah – arogantnost voznikov tovornjakov, ki ne upoštevajo varnostne razdalje in se vozijo “kot vlak” po naših avtocestah. Razdalja med dvema tovornjakoma ni niti 10 metrov in raje si ne predstavljam kaj bi se zgodilo, če bi moral prvi tovornjak nenadoma zavirati.

Kako bi to rešili? Povsem preprosto. V Sloveniji imajo tovornjaki elektronsko cestninjenje in na našem avtocestnem križu imamo precej “totemov”, kjer so nameščene kamere in senzorji, ki beležijo vožnjo tovornjakov in njihove elektronske naprave za elektronsko cestninjenje.

In ni hudič, da ne bi bilo mogoče spisati algoritma, ki bi preverjal razdaljo med dvema tovornjakoma, ki drug za drugim vozita mimo “totema”. V bistvu je naprava za elektronsko cestninjenje vezana na vozilo in posledično bi lahko uredili avtomatsko izdajanje plačilnih nalogov ob premajhnih varnostni razdalji. In verjamem, da bi kmalu opazili spremembe in bi vozniki tovornih vozil malce bolj skrbeli za varnostno razdaljo med njimi – posledično bi to pomenilo lažje vključevanje na avtocesto za ostala vozila in tudi možnost, da po prehitevanju vozilo zapelje na vozni pas. Sedaj je to praktično nemogoče, saj te dva tovornjaka niti pod razno ne spustita vmes.

8 Responses to Jernej Vrtovec napovedal konec prehitevanja za tovorna vozila težja od 7,5 ton na avtocesti A1

  1. Anonimno pravi:

    evo kako nemška policija kontrolira varnostno razdaljo med kamioni:
    https://www.youtube.com/watch?v=-AhLJDctTZE
    https://www.youtube.com/watch?v=EiImCd5wopc
    https://www.youtube.com/watch?v=6aLy3ueaiKQ

    simpl … crne ob robu se narise pol pa se kontrolira kateri kamioni niso izven teh crt …

  2. Anonimno pravi:

    Edini pameten ukrep te vlade, do sedaj.

  3. Tomaz Z. pravi:

    Ta problem bi se resil tako, da se vse tovornjake skensla s cest in na vlake.

  4. Tomaž Repar pravi:

    Joj, joj…. tudi vozniki tovornjakov imajo pravico do zasebnosti. Mar ne? Ali pa jo bomo ukinili tudi za “običajne” voznike?

    • had pravi:

      pravico do zasebnosti? wtf?

      • Tomaž Repar pravi:

        Elektronsko cestninjenje bo slej ko prej uporabljeno za vsa vozila. Si res želite tehnologijo, ki bo ministru Hojsu omogočila vpogled kdaj in kam se je »Roni Kordiš« namenil za vikend? Pa ne tolažite se, da to deluje samo na avtocestah. Namen uvajanja tehnologije v cestninjenje je sicer »pravičnost« pri plačilu, seveda pa tudi to, da bomo »pravično« plačevali vse ceste in ne samo avtoceste. Zasebnost bomo še kako potrebovali…

        • had pravi:

          o kaksni zasebnosti je govora? a o tem, da so ze itak povsod po avtocestah kamere?

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.